Digitale fotopresentatie

Plaats reactie
Jelle

Digitale fotopresentatie

Bericht door Jelle »

Welk programma gebruiken wij en wat kunnen wij er mee.

Welk programma gebruiken we om onze digitale foto's te laten zien.
En hoe presenteren wij de foto's, met spraak erbij of met muziek erbij.
Zelf heb ik op de Imac het programma Ifoto zitten, daarmee kan ik de foto.s ook nog op een heel simpele manier bewerken. Zeg maa scherper maken, rode ogen verwijderen, Lichter of donkerder en de kleur kan beinvloed worden. Ik kan ook presenteren met op de achtergrond zelf te kiezen muziek, alleen wel weer beperkt tot een cd per presentatie.

Wat gebruiken jullie en hoe: bv. via beamer of het pc scherm, presenteren jullie.
Egbert

Bericht door Egbert »

Ik gebruik studio 8 voor mijn foto's te presenteren, kan ik lekker en gemakkelijk met geluid werken, moet het wat moeilijker dan gebruik ik powerpoint, zoals je ziet ben ik nogal simpel en gebruik geem klinkende namen. Ik zou ze niet eens op kunnen noemen. :!
Met vriendelijke groet, Egbert.

Maar indien gij elkander bijt en vereet, zie toe, dat gij van elkander niet verteerd wordt.
Galaten 5:15

ps. iedereen die jarig is geweest of iets anders memorabels heeft meegemaakt is hierbij gefeliciteerd, alle anderen veel sterkte.
Muse

Bericht door Muse »

leuk zo'n oude topic!

Omdat ik mijn foto's via een filmscanner inscan moet ik ze op de pc wat bijwerken (want stofjes e.d. zie je dan heel goed).
Dit doe ik met Adobe Photoshop 6, en dit gaat uitstekend!
Alles is heel gemakkelijk bij te werken. Het resultaat is geweldig! Afdrukken die verzonden worden naar een fotozaak zien er op 30cmx20cm perfect uit!
Kortom, een aanrader!
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Ik heb wel eens via MovieMaker 2 foto's op een VideoCD gebrand. Ideaal. Overgang, muziekje er onder...

Voordeel: programma is gratis, van Microsoft. Gewoon de site van Micro$oft bezoeken.

En de kwaliteit op de TV is prima.
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
limosa

Bericht door limosa »

Ik gebruik PhotoShop 7, PaintShopPro 7, en ACDSee. Ik zoek eigenlijk nog een simpel programma om een hele partij fotobestanden tegelijk te bewerken, bijvoorbeeld aantal pixels aanpassen en gecomprimeerd opslaan als .jpg. Iemand een suggestie?
tukkertje
Contacteer:

Bericht door tukkertje »

Ik gebruik de finepix viewer, die bij mijn digitale camera zat. Fijn programma. Geen moeilijke opties etc.
limosa

Bericht door limosa »

Oh ja, die programmatjes die bij een digitale fotocamera zitten. Zal ik ook eens naar kijken, goeie tip.
Jelle

Bericht door Jelle »

Gisteren heb ik voor Daphne de film en de foto's op een CD gezet.
Via mijn Mac Powerbook heb ik in het programma: ifoto en via iMovie de foto's kunnen bewerken en een muziekje er onder gezet.
De film omgezet als Quicktime dan kan ze in elk geval de film onder Windows kijken en ook de foto's.
De foto's heb ik ook opgenomen voor als apart als jpg bestand zodat ze ze zelf ook nog kan laten afdrukken of kan gebruiken in een dokument om te printen.

De Cd. nog even voorzien van een wintersplaats erop en op de cassette hetzelfde plaatje. Ik zou zeggen dat het dan voor haar toch ff goed geregeld is.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Ik zoek eigenlijk nog een simpel programma om een hele partij fotobestanden tegelijk te bewerken, bijvoorbeeld aantal pixels aanpassen en gecomprimeerd opslaan als .jpg. Iemand een suggestie?
Gevonden! IRFANVIEW was wat ik zocht . . .
Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door limosa
Ik gebruik PhotoShop 7, PaintShopPro 7, en ACDSee. Ik zoek eigenlijk nog een simpel programma om een hele partij fotobestanden tegelijk te bewerken, bijvoorbeeld aantal pixels aanpassen en gecomprimeerd opslaan als .jpg. Iemand een suggestie?
Ja, ACDSee, daar kan het mee.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door Lecram
Ja, ACDSee, daar kan het mee.
Kan ook maar met dat IrFanView kun je ook gelijk herbenoemen en automatisch laten nummeren. Da's handig als je veel bestanden hebt die je op een website wil zetten. En 't is wat gebruikervriendelijker dan ACDSee, voor dit werk dan.
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Voor de gebruikers van WindowsXP heb ik een ideaal programmatje om foto's te verkleinen.

PowertoyImageResizer. Dat zit dan in Windows ingebouwd. Je klikt met de rechtermuisknop op een foto, je kiest "resize image", kiest een formaat, en klaar is Kees! (Rick ;) ) Desnoods meerdere foto's tegelijk. Ideaal dus.

Belang bij? Mail me maar effe, of stuur me een U2U.
limosa

Bericht door limosa »

Oorspronkelijk gepost door marsm104
PowertoyImageResizer. Dat zit dan in Windows ingebouwd. Je klikt met de rechtermuisknop op een foto, je kiest "resize image", kiest een formaat, en klaar is Kees! (Rick ;) ) Desnoods meerdere foto's tegelijk. Ideaal dus.
Dat ken ik. Maar ik heb op m´n laptop weer Win2K laten zetten. Ik vind XP lelijk, met die grote MickeyMouse-knoppen enzo. Doe mij maar Win2K. En IrFanView doet precies wat ik wil . . .
marsm104
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

Het zit standaard in Windows 2K3 (Windows 2003 Server)
Plaats reactie