Schotland; vakantieland???
Schotland; vakantieland???
Wie van jullie is weleens in Schotland geweest? Hoe was het daar? Veel regen? Kortom kan je iets over je ervaringen in Schotland vertellen?
Ik hoop op 15 juli namelijk op vakantie te gaan naar Schotland. Ze hebben toch van die leuke vliegjes in Schotland?
Ik hoop op 15 juli namelijk op vakantie te gaan naar Schotland. Ze hebben toch van die leuke vliegjes in Schotland?
Hoi Kridje,
Ik ben weleens in Schotland geweest, 2 weken. 1 week regen, en 1 week schitterend weer.
Schotland was voor mij een onvergetelijke ervaring, mooi die ruige bergen in de hooglanden. Je kunt er uren wandelen en auto rijden zonder iemand tegen te komen!
Daarnaast zijn er heel veel overblijfsels van de puriteinen. Als je hier interesse in hebt, kun je je hart ophalen.
Groeten, Mirror
Ps. Vliegjes?? Niet meer dan in Nederland.
Ik ben weleens in Schotland geweest, 2 weken. 1 week regen, en 1 week schitterend weer.
Schotland was voor mij een onvergetelijke ervaring, mooi die ruige bergen in de hooglanden. Je kunt er uren wandelen en auto rijden zonder iemand tegen te komen!
Daarnaast zijn er heel veel overblijfsels van de puriteinen. Als je hier interesse in hebt, kun je je hart ophalen.
Groeten, Mirror
Ps. Vliegjes?? Niet meer dan in Nederland.
Ja, Kridje ze hebben van die vervelende steekvliegjes. Dan denk je: was ik maar bij moeder thuis gebleven:%.Origineel geplaatst door kridje
Wie van jullie is weleens in Schotland geweest? Hoe was het daar? Veel regen? Ze hebben toch van die leuke vliegjes in Schotland?
Maar als je in de stad en dorpjes blijft, dan valt het mee.
Verder is het weer ongeveer hetzelfde als hier (wel een paar graden kouder) en de kans op regen is aan de oostkant kleiner dan aan de westkant.
Verder kan ik er wel uren over schrijven, want Schotland is mijn tweede vaderland. Alleen Ndonselaar weet daarvan de details (als hij het tenminste niet aan Billy heeft verteld:#)
Naar welke plaats ga je?
Schotland is geweldig...
En vooral de Highland of Scotland...
Heerlijk, daar kun je echt heerlijk genieten van de natuur!
Een hele fijne vakantie en ik hoop voor je dat het mooi weer is.
Ik ben in de herfst geweest, dan is de natuur heel mooi en we troffen het toen ook geweldig met het weer.
Een prettige vakantie!
En vooral de Highland of Scotland...
Heerlijk, daar kun je echt heerlijk genieten van de natuur!
Een hele fijne vakantie en ik hoop voor je dat het mooi weer is.
Ik ben in de herfst geweest, dan is de natuur heel mooi en we troffen het toen ook geweldig met het weer.
Een prettige vakantie!
-
Wij hebben met de camper een rondrit gemaakt in Schotland, langs de westkust naar boven en langs Loch Ness terug.
Onvergetelijk. Vooral het eiland Skye is werkelijk geweldig. We hebben daar een aantal dagen rondgetourd en lekker vrij gekampeerd. Het schijnt daar nogal eens mistig te zijn, maar daar hadden we geen last van.
Even ten noorden van Skye is een baai waar palmbomen groeien. Ook heel apart.
Die vliegjes (midges) zijn irritant, maar als het waait en regent heb je er geen last van :!
Een gewoon hor werkt niet, een fijnmazig net wel. Slaap daar dan onder. Anti muggen spul ofzo is ook geen optie.
Ze kunnen heerlijk in je eten gaan zitten enzo. Wij hadden (omdat we zelf veel regen hebben gehad) weinig last van die beestjes gehad.
Fort William met die bekende berg (weet ff niet meer hoedie heet) is ook interessant.
Kortom: zeer de moeite waard!
Onvergetelijk. Vooral het eiland Skye is werkelijk geweldig. We hebben daar een aantal dagen rondgetourd en lekker vrij gekampeerd. Het schijnt daar nogal eens mistig te zijn, maar daar hadden we geen last van.
Even ten noorden van Skye is een baai waar palmbomen groeien. Ook heel apart.
Die vliegjes (midges) zijn irritant, maar als het waait en regent heb je er geen last van :!
Een gewoon hor werkt niet, een fijnmazig net wel. Slaap daar dan onder. Anti muggen spul ofzo is ook geen optie.
Ze kunnen heerlijk in je eten gaan zitten enzo. Wij hadden (omdat we zelf veel regen hebben gehad) weinig last van die beestjes gehad.
Fort William met die bekende berg (weet ff niet meer hoedie heet) is ook interessant.
Kortom: zeer de moeite waard!
-
Ben er zelf nooit geweest. Maar als je die foto's bekijkt word je wel overweldigd... Echt een schitterende natuur.
http://www.buitensport-schotland.nl/law/images/ggw.jpg
[Veranderd op 6/7/02 door secret boy]
http://www.buitensport-schotland.nl/law/images/ggw.jpg
[Veranderd op 6/7/02 door secret boy]
De verhalen zijn tot nu toe erg positief (m.u.v. de regen bij tijd en wijle) dus het zal zeker wel lukken.
Ik heb geen flauw idee waar we precies zitten. We trekken meer rond en gaan veel wandelen. Zijn er volgens jullie speciale voorkeursgebieden?
En Jelle, sommige reizen hebben een maximum leeftijd van 59 jaar. Dus misschien heb je nog een kans! :% Of red je het niet meer?
Volgens mij is er nog iemand op het forum die naar Schotland gaat. Volgens mij was dat Aapje. Wanneer ga jij? Gaan er nog meer?
SCHOTLAND: :in
Ik heb geen flauw idee waar we precies zitten. We trekken meer rond en gaan veel wandelen. Zijn er volgens jullie speciale voorkeursgebieden?
En Jelle, sommige reizen hebben een maximum leeftijd van 59 jaar. Dus misschien heb je nog een kans! :% Of red je het niet meer?
Volgens mij is er nog iemand op het forum die naar Schotland gaat. Volgens mij was dat Aapje. Wanneer ga jij? Gaan er nog meer?
SCHOTLAND: :in
Jelle, jij mag ook met je rustas en in een korte broek lopen! Kijk voor de duidelijkheid maar op Avanta
Gerrie:
overigens is het ook een schitterend land om te gaan jagen in de herfst!!!!!!
(op zwijnen en herten).
alleen jammer dat er met jongere kinderen weinig aan is!
Wat heb ik hier nou weer mee te maken???????????????????????????????????????????????????????????????????????????Verder kan ik er wel uren over schrijven, want Schotland is mijn tweede vaderland. Alleen Ndonselaar weet daarvan de details (als hij het tenminste niet aan Billy heeft verteld)
overigens is het ook een schitterend land om te gaan jagen in de herfst!!!!!!
(op zwijnen en herten).
alleen jammer dat er met jongere kinderen weinig aan is!
"Indien het hier in 't Vaderland zoo gelegen is, dat men de waarheid niet mag spreken, zoo ist er ellendig gesteld. Nochtans zal ik die spreken, zoo lang als mijn oogen open staan."
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Michiel Adriaanszoon de Ruyter
Het is maar goed, dat je het niet weet, Billy.
Verder is Schotland een prachtig land voor de natuurliefhebber en voor de liefhebber van historie.
Voor kinderen is het inderdaad niet het meest geschikt, hoewel als je nederlandse kinderen laat spelen met schotse kinderen hebben ze dikke pret.
Er zijn ook wel dierenparken en zo, maar deze zijn armoedig vergeleken met die van nederland.
Verder is Schotland een prachtig land voor de natuurliefhebber en voor de liefhebber van historie.
Voor kinderen is het inderdaad niet het meest geschikt, hoewel als je nederlandse kinderen laat spelen met schotse kinderen hebben ze dikke pret.
Er zijn ook wel dierenparken en zo, maar deze zijn armoedig vergeleken met die van nederland.