Est

Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Est

Bericht door Marjan »

Iemand het nieuwe christelijke boekenweekgeschenk al gelezen? Zoja, wat vond je er van?
Ik ben wel onder de indruk. Geloofwaardige karakters en dialogen, spannend boek, en je gaat je bijbeltje er bij pakken om dingen op te zoeken.
Gebruikersavatar
marsm104
Berichten: 1604
Lid geworden op: 03 jan 2004, 12:39
Locatie: Ommen
Contacteer:

Bericht door marsm104 »

We hebben hem in huis. Ik zal er binnenkort eens uit lezen. Adrian Verbree is wel een goede schrijver!
Met vriendelijke groet, Rick Marsman
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Gelukkig, toch nog iemand.
Aanrader!
Online
Gebruikersavatar
Hendrikus
Berichten: 16777
Lid geworden op: 10 apr 2004, 09:37

Bericht door Hendrikus »

Ligt hier wel - ben er nog niet aan toegekomen...
~~Soli Deo Gloria~~
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Nog steeds niemand die dit boekje uit heeft?
Gebruikersavatar
Lizzy
Berichten: 1335
Lid geworden op: 17 feb 2005, 11:45
Locatie: Benthuizen

Bericht door Lizzy »

Ik ga hem ook binnenkort lezen, maar ik heb hem zelf namelijk niet. Ik moet hem lenen.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Jelle

Bericht door Jelle »

Ik heb hem niet in huis, us ook nog niet gelezen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23924
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Ik heb hem gisteravond gelezen.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Oorspronkelijk gepost door refo
Ik heb hem gisteravond gelezen.
:u

en?
Barryvrouw
Berichten: 1276
Lid geworden op: 10 mar 2004, 11:54

Bericht door Barryvrouw »

Zondag gelezen. Ben er niet bijzonder van onder de indruk. De schrijfstijl past niet zo bij mij. Vind het niet boeiend genoeg.
Is die Verbree nog een jonge schrijver?
Hij weet EST wel naar een gestroomlijnd einde te brengen.
De beschreven personen en dialogen waren inderdaad geloofwaardig. Ik heb zelf niet de neiging gehad om de Bijbel er bij te pakken. De rol van de stewardess was me onduidelijk.
Met je gedachten ergens anders, ben je altijd overal.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23924
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Het hele verhaal lijkt een beetje overbodig op de laatste bladzijden na.

Er moet een soort spanning ontstaan richting de 'ontknoping' wat die letters EST nu betekenen. Er wordt geschreven dat er spanning is, maar die voel je niet.

Op de laatste bladzijden kom je er achter dat het de 'laatste zomer' was. Als lezer wordt je ook niet echt ongerust over die rare zomerverschijnselen. Je hebt meer het idee dat het over de lange zomer van 2003 gaat.

Verder mis ik oa. de bazuinen.... Moest een beetje aan Belcampo denken. Die heeft dat thema ook beschreven.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Jammer dat jullie niet enthousiast zijn.
Ik vond het een knap boekje, goede dialogen, interessant verhaal. Ik vond de spanning er wel inzitten, maar ja, dat is per persoon anders kennelijk.
De laatste alinea's vond ik zeker spannend, en uiteindelijk aangrijpend. Ook mooi beschreven.

Je kunt dit toch niet vergelijken met het verhaal van Belcampo!!!! Van dat verhaal weet ik nog steeds niet of je het moet waarderen of uitscheuren.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23924
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Bericht door refo »

Belcampo beschrijft hetzelfde thema. Daarom moest ik aan hem denken.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
lebaoth
Berichten: 583
Lid geworden op: 09 jul 2002, 15:18
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Ik werd ook niet echt ongerust over die zomer, maar die laatste bladzijden vond ik heel erg goed.
Het hele boekje had wel wat weg van een verhalenbundel van Jacques Hamelink, ik weet de titel niet precies meer. Iets met 'plantaardig'. Kent iemand dat?
Marjan
Berichten: 1009
Lid geworden op: 17 jan 2005, 21:02

Bericht door Marjan »

Het plantaardig bewind. 1964.

Wat zouden we toch zonder google moeten beginnen?
Bedoelen ze dit tegenwoordig met: je hoeft het niet te weten, je moet weten waar je het op kunt zoeken?
Plaats reactie