Connie Palmen

lebaoth
Contacteer:

Connie Palmen

Bericht door lebaoth »

Er werd hier en daar al een losse flodder geplaatst over haar werk, dus ik begrijp dat er nog meer liefhebbers zijn.

Wie zijn die gelukkigen?

[Aangepast op 23/8/03 door lebaoth]
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Adje

Bericht door Adje »

:in:in:in

Om het met Ischa Meijer te zeggen:

Dametjes niet talmen,
en wordt net als
Connie Palmen
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Zet dat in een contactadvertentie Adje, daar komt vast veel volk op af. :,

Nog meer mensen?

Ik was na het lezen van 'de wetten' direct verkocht. Schitterend boek. 'IM' vond ik het minst geslaagd, dat was niet erg origineel.

En nog meer meningen? Ik ga misschien een profielwerkstuk (scriptie dus) over 'de wetten' schrijven, dus ik ben benieuwd!
Adje

Bericht door Adje »

de contactadvertentie bedoel je? kzal het onthouden... :)

Mijn eerste boek van haar was 'de vriendschap', was direct erg herkenbaar. kVond zelf Geheel de Uwe een beetje 'teveel' na I.M.

Voor de rest zit er in 'het weerzinwekkende lot van de oude filosoof Socrates' erg veel, ben ik achtergekomen. Het is niet zomaar een simpele zoektocht ofzo.
Loïs

Bericht door Loïs »

Mwoich. Je moet er van houden hè. Ik vond 'De Wetten' heel goed, 'De Vrienschap' wel aardig, en de andere boeken niets.
Toen ik 'De Wetten' gelezen had vond ik haar dus ook een fantastisch schrijfster, ondertussen is die adoratie wel afgenomen.
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Voor de rest zit er in 'het weerzinwekkende lot van de oude filosoof Socrates' erg veel, ben ik achtergekomen. Het is niet zomaar een simpele zoektocht ofzo.
Bomans schrijft ergens een leuk stukje over mensen die dit soort boeken analyseren. Ze beweren om de haverklap 'dit heeft de schrijver bedoeld', terwijl de schrijver helemaal niets bedoelt en zich krom lacht om al die verzinsels.

:bou:

Loïs, 'Geheel de Uwe' wordt verfilmd! :in

[Aangepast op 9/9/03 door lebaoth]
Loïs

Bericht door Loïs »

Loïs, 'Geheel de Uwe' wordt verfilmd!

Ik las dat laatst in de Volkskrant. Fijn om te horen, het verhaal lijkt me uitermate geschikt voor verfilming.

Groetjes van Loïs.
Loïs

Bericht door Loïs »

Overigens, als toelichting op mijn eerdere reactie: de boeken van Connie Palmen vind ik als romans niet goed. Het zijn meer essays. In De Wetten is de verhaallijn duidelijk, in haar jongere boeken echter niet.

Haar boeken staan boordevol prachtige citaten, maar zijn verhaaltechnisch gezien niet goed.

Dit alles is mijn persoonlijke mening, uiteraard.
Adje

Bericht door Adje »

Bomans schrijft ergens een leuk stukje over mensen die dit soort boeken analyseren. Ze beweren om de haverklap 'dit heeft de schrijver bedoeld', terwijl de schrijver helemaal niets bedoelt en zich krom lacht om al die verzinsels
tis haar afstudeerscriptie van filosofie, ik neem aan dat dat geen vrijblijvend inhoudsloos stuk mag/kan zijn. overigens zie je er bepaalde elementen in die in al haar boeken terugkomen. maar uiteraard kan je er ook meer inzien dan bedoeld is (al weet ik niet in hoeverre dat 'fout' is)
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Oorspronkelijk gepost door Adje
Bomans schrijft ergens een leuk stukje over mensen die dit soort boeken analyseren. Ze beweren om de haverklap 'dit heeft de schrijver bedoeld', terwijl de schrijver helemaal niets bedoelt en zich krom lacht om al die verzinsels
tis haar afstudeerscriptie van filosofie, ik neem aan dat dat geen vrijblijvend inhoudsloos stuk mag/kan zijn. overigens zie je er bepaalde elementen in die in al haar boeken terugkomen. maar uiteraard kan je er ook meer inzien dan bedoeld is (al weet ik niet in hoeverre dat 'fout' is)
Fout zeker niet hoor, het lijkt me juist mooi als anderen dingen in je werk zien die je zelf niet eens zo bedoeld had.

Ik heb die scriptie trouwens niet gelezen. :sm Is een beetje te moeilijk voor me denk ik.
Adje

Bericht door Adje »

Fout zeker niet hoor, het lijkt me juist mooi als anderen dingen in je werk zien die je zelf niet eens zo bedoeld had.

Ik heb die scriptie trouwens niet gelezen. Is een beetje te moeilijk voor me denk ik.
nee hoor, is niet te moeilijk voor je. tis ook niet zo'n dik boekje. en omdat Connie Palmen altijd hetzelfde boek schrijft (zegt ze zelf, gejat van Hermans) herken je ongetwijfeld gelijk thema's uit De wetten en De vriendschap. De erfenis komt er trouwens ook in terug.
Loïs

Bericht door Loïs »

Tsss. Voor een jongedame die aan Faust durft te beginnen moet dit zeker te doen zijn. ;-)

Wat vind jij trouwens van Faust, Adje? Ik meen ergens gelezen te hebben dat je Dantes meesterwerk wist te waarderen. Dan Goethe misschien ook wel...

[Aangepast op 12-11-2003 door Loïs]
Adje

Bericht door Adje »

Faust staat nog op het rijtje van 'te lezen boeken', kmoet hem trouwens ook nog te pakken zien te krijgen ergens.
heb je hem zelf wel gelezen? zo ja, wat vond je ervan? En de goddelijke komedie?
lebaoth
Contacteer:

Bericht door lebaoth »

Oorspronkelijk gepost door Adjenee hoor, is niet te moeilijk voor je. tis ook niet zo'n dik boekje. en omdat Connie Palmen altijd hetzelfde boek schrijft (zegt ze zelf, gejat van Hermans) herken je ongetwijfeld gelijk thema's uit De wetten en De vriendschap. De erfenis komt er trouwens ook in terug.
Ik heb 'm ondertussen gelezen en het leek er inderdaad weer op.
De Erfenis is ook wel erg grappig, beetje jammer dat haar verhalen altijd volkomen ongeloofwaardig zijn.

Verder hoop ik dat ik nooit in zo'n toestand ga verkeren als zij in 'IM'. Best ernstig, zo te lezen. Welk mens doet het nou bij een eerste ontmoeting met iemand direct in de broek? :wo:wo

PS: Adje, als je heel erg geïnteresseerd bent in Faust: hij lag zaterdag voor vier euro bij de Slegte Utrecht.

[Aangepast op 13/11/03 door lebaoth]
Plaats reactie