Connie Palmen
Connie Palmen
Er werd hier en daar al een losse flodder geplaatst over haar werk, dus ik begrijp dat er nog meer liefhebbers zijn.
Wie zijn die gelukkigen?
[Aangepast op 23/8/03 door lebaoth]
Wie zijn die gelukkigen?
[Aangepast op 23/8/03 door lebaoth]
'Geloof in de Heere Jezus Christus en gij zult zalig worden.'
Zet dat in een contactadvertentie Adje, daar komt vast veel volk op af. :,
Nog meer mensen?
Ik was na het lezen van 'de wetten' direct verkocht. Schitterend boek. 'IM' vond ik het minst geslaagd, dat was niet erg origineel.
En nog meer meningen? Ik ga misschien een profielwerkstuk (scriptie dus) over 'de wetten' schrijven, dus ik ben benieuwd!
Nog meer mensen?
Ik was na het lezen van 'de wetten' direct verkocht. Schitterend boek. 'IM' vond ik het minst geslaagd, dat was niet erg origineel.
En nog meer meningen? Ik ga misschien een profielwerkstuk (scriptie dus) over 'de wetten' schrijven, dus ik ben benieuwd!
de contactadvertentie bedoel je? kzal het onthouden... 
Mijn eerste boek van haar was 'de vriendschap', was direct erg herkenbaar. kVond zelf Geheel de Uwe een beetje 'teveel' na I.M.
Voor de rest zit er in 'het weerzinwekkende lot van de oude filosoof Socrates' erg veel, ben ik achtergekomen. Het is niet zomaar een simpele zoektocht ofzo.

Mijn eerste boek van haar was 'de vriendschap', was direct erg herkenbaar. kVond zelf Geheel de Uwe een beetje 'teveel' na I.M.
Voor de rest zit er in 'het weerzinwekkende lot van de oude filosoof Socrates' erg veel, ben ik achtergekomen. Het is niet zomaar een simpele zoektocht ofzo.
Bomans schrijft ergens een leuk stukje over mensen die dit soort boeken analyseren. Ze beweren om de haverklap 'dit heeft de schrijver bedoeld', terwijl de schrijver helemaal niets bedoelt en zich krom lacht om al die verzinsels.Voor de rest zit er in 'het weerzinwekkende lot van de oude filosoof Socrates' erg veel, ben ik achtergekomen. Het is niet zomaar een simpele zoektocht ofzo.
:bou:
Loïs, 'Geheel de Uwe' wordt verfilmd! :in
[Aangepast op 9/9/03 door lebaoth]
Overigens, als toelichting op mijn eerdere reactie: de boeken van Connie Palmen vind ik als romans niet goed. Het zijn meer essays. In De Wetten is de verhaallijn duidelijk, in haar jongere boeken echter niet.
Haar boeken staan boordevol prachtige citaten, maar zijn verhaaltechnisch gezien niet goed.
Dit alles is mijn persoonlijke mening, uiteraard.
Haar boeken staan boordevol prachtige citaten, maar zijn verhaaltechnisch gezien niet goed.
Dit alles is mijn persoonlijke mening, uiteraard.
tis haar afstudeerscriptie van filosofie, ik neem aan dat dat geen vrijblijvend inhoudsloos stuk mag/kan zijn. overigens zie je er bepaalde elementen in die in al haar boeken terugkomen. maar uiteraard kan je er ook meer inzien dan bedoeld is (al weet ik niet in hoeverre dat 'fout' is)Bomans schrijft ergens een leuk stukje over mensen die dit soort boeken analyseren. Ze beweren om de haverklap 'dit heeft de schrijver bedoeld', terwijl de schrijver helemaal niets bedoelt en zich krom lacht om al die verzinsels
Fout zeker niet hoor, het lijkt me juist mooi als anderen dingen in je werk zien die je zelf niet eens zo bedoeld had.Oorspronkelijk gepost door Adjetis haar afstudeerscriptie van filosofie, ik neem aan dat dat geen vrijblijvend inhoudsloos stuk mag/kan zijn. overigens zie je er bepaalde elementen in die in al haar boeken terugkomen. maar uiteraard kan je er ook meer inzien dan bedoeld is (al weet ik niet in hoeverre dat 'fout' is)Bomans schrijft ergens een leuk stukje over mensen die dit soort boeken analyseren. Ze beweren om de haverklap 'dit heeft de schrijver bedoeld', terwijl de schrijver helemaal niets bedoelt en zich krom lacht om al die verzinsels
Ik heb die scriptie trouwens niet gelezen. :sm Is een beetje te moeilijk voor me denk ik.
nee hoor, is niet te moeilijk voor je. tis ook niet zo'n dik boekje. en omdat Connie Palmen altijd hetzelfde boek schrijft (zegt ze zelf, gejat van Hermans) herken je ongetwijfeld gelijk thema's uit De wetten en De vriendschap. De erfenis komt er trouwens ook in terug.Fout zeker niet hoor, het lijkt me juist mooi als anderen dingen in je werk zien die je zelf niet eens zo bedoeld had.
Ik heb die scriptie trouwens niet gelezen. Is een beetje te moeilijk voor me denk ik.
Ik heb 'm ondertussen gelezen en het leek er inderdaad weer op.Oorspronkelijk gepost door Adjenee hoor, is niet te moeilijk voor je. tis ook niet zo'n dik boekje. en omdat Connie Palmen altijd hetzelfde boek schrijft (zegt ze zelf, gejat van Hermans) herken je ongetwijfeld gelijk thema's uit De wetten en De vriendschap. De erfenis komt er trouwens ook in terug.
De Erfenis is ook wel erg grappig, beetje jammer dat haar verhalen altijd volkomen ongeloofwaardig zijn.
Verder hoop ik dat ik nooit in zo'n toestand ga verkeren als zij in 'IM'. Best ernstig, zo te lezen. Welk mens doet het nou bij een eerste ontmoeting met iemand direct in de broek? :wo:wo
PS: Adje, als je heel erg geïnteresseerd bent in Faust: hij lag zaterdag voor vier euro bij de Slegte Utrecht.
[Aangepast op 13/11/03 door lebaoth]