Zijn er hier mensen met gehoorapparaten? Ik heb ze zelf niet (nog niet...) maar ik hoorde vorige week wat verhalen.
Een familielid heeft ze nodig, en ze ging naar een hoorwinkel. Die mat de boel door, vertelde dat de zorgverzekering niet zou bijdragen en dat de apparaten 3500 euro gingen kosten. (ik vroeg me af of ze het wel goed gehoord had

Een ander familielid had zijn gehoor laten doormeten in het ziekenhuis. Ging naar winkel nr. 1. De verkoper legde hem uit dat er vijf categorieën waren in hoortoestellen en wat de voors en tegens waren van elke. Adviseerde een drie.
Familielid ging naar de volgende winkel. Verkoopster keek naar de resultaten van de meting in het ziekenhuis, vroeg of vertelde niets maar zei direct: u moet een toestel categorie vijf.
Winkel drie maakte er iets meer werk van, en kwam ook op een nr drie geloof ik.
Familielid heeft uiteindelijk zaken gedaan met winkel 1, en draagt de apparaten naar tevredenheid. De man in winkel 1 zei wel dat hij het nog nooit had meegemaakt dat iemand drie zaken bezocht voor de beste koop.
Ik ben wel nieuwsgierig of meer mensen zulke ervaringen hebben. Ik vond het verbijsterend dat hoorzaken onderling zo verschillen, en als je dover wordt is een hoorapparaat juist zo belangrijk.