Karl May
-
Karl May
Wie kent ze niet??
De wild west boeken van Karl May!!
Old Shatterhand, Winnetou en anderen...
Mijn mening:
[align='center']OM TE SMULLEN!!!!!!:-[/align='center']:-
De wild west boeken van Karl May!!
Old Shatterhand, Winnetou en anderen...
Mijn mening:
[align='center']OM TE SMULLEN!!!!!!:-[/align='center']:-
-
Ja de boeken van Karl May ken ik nog wel, ik denk als ik op de zolder ga zoeken dat ik ergens diep onder het stof de hele serie nog wel tegenkom. De Boeken van Arendsoog heb ik ook allemaal gehad maar die zijn op een bepaald moment verdwenen naar een andere gretige lezer.
En Biggles heb ik wel eens gelezen maar lang niet allemaal, die boeken trokken mij toen minder.
Maar de anderen heb ik gelezen en herlezen.
En Biggles heb ik wel eens gelezen maar lang niet allemaal, die boeken trokken mij toen minder.
Maar de anderen heb ik gelezen en herlezen.
- jakobmarin
Dus? Ik zie de relevantie van deze opmerking niet in.
Mooie boeken trouwens...
10x beter dan Arendsoog, die boeken vind ik nogal kinderlijk geschreven. Leuk voor als je 10 bent...
Mooie boeken trouwens...
10x beter dan Arendsoog, die boeken vind ik nogal kinderlijk geschreven. Leuk voor als je 10 bent...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
- jakobmarin
Ik zie de relevantie er niet van in om de opmerking níet te makenMarnix schreef:Dus? Ik zie de relevantie van deze opmerking niet in.
Gewoon rand informatie, niks meer en niks minder. Ik heb ze ook stukgelezen! Ook de reizen naar het midden oosten waren bijzonder mooi! (Kara Ben Nemsi)
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Randinformatie kan ook irrelevant zijn. In dit geval zegt het alleen iets over Hitler en niets over Karl May (overleden in 1912). Het is ook bekend dat Hitler van componisten als Wagner, Brahms, Beethoven en Mozart hield. Ook schurken kunnen dus blijkbaar van mooie kunst houden...jakobmarin schreef:Gewoon rand informatie, niks meer en niks minder.
- jakobmarin
- Bonny
- Contacteer:
Weet wet dat Wagner er antisemitische opvattingen op nahield. Daarom was Hitler zo'n fan van zijn muziek. De muziek van Wagner wordt wel eens de 'soundtrack van het nazisme' genoemd.Josephus schreef:Randinformatie kan ook irrelevant zijn. In dit geval zegt het alleen iets over Hitler en niets over Karl May (overleden in 1912). Het is ook bekend dat Hitler van componisten als Wagner, Brahms, Beethoven en Mozart hield. Ook schurken kunnen dus blijkbaar van mooie kunst houden...jakobmarin schreef:Gewoon rand informatie, niks meer en niks minder.
Daarnaast hield Wagner nogal van occulte zaken, ik noem maar het stuk 'Die Zauberflote'.
The Groom's still waiting at the altar
Dat is ook mij bekend. Er zijn inderdaad in de kunst- en muziekgeschiedenis helaas redelijk wat voorbeelden bekend van antisemitisme. Waar het mij echter om gaat is de vraag of muziek aan waarde en/of kwaliteit inboet bij de wetenschap dat jaren of zelfs eeuwen later een schurk er mee weg loopt.Bonny schreef:Weet wet dat Wagner er antisemitische opvattingen op nahield. Daarom was Hitler zo'n fan van zijn muziek. De muziek van Wagner wordt wel eens de 'soundtrack van het nazisme' genoemd.Josephus schreef:Randinformatie kan ook irrelevant zijn. In dit geval zegt het alleen iets over Hitler en niets over Karl May (overleden in 1912). Het is ook bekend dat Hitler van componisten als Wagner, Brahms, Beethoven en Mozart hield. Ook schurken kunnen dus blijkbaar van mooie kunst houden...jakobmarin schreef:Gewoon rand informatie, niks meer en niks minder.
Daarnaast hield Wagner nogal van occulte zaken, ik noem maar het stuk 'Die Zauberflote'.

- Bonny
- Contacteer:
Ai, Ik bedoelde Die Ring des Nibelungen.Josephus schreef:
Dat is ook mij bekend. Er zijn inderdaad in de kunst- en muziekgeschiedenis helaas redelijk wat voorbeelden bekend van antisemitisme. Waar het mij echter om gaat is de vraag of muziek aan waarde en/of kwaliteit inboet bij de wetenschap dat jaren of zelfs eeuwen later een schurk er mee weg loopt.
Bonny schreef:Daarnaast hield Wagner nogal van occulte zaken, ik noem maar het stuk 'Die Zauberflote'.Heb ik iets gemist?

The Groom's still waiting at the altar