Wim Anker schreef:Terri schreef:Mara schreef:Predikanten krijgen vaak kritiek te verstouwen. Soms ongezouten, soms in mooie woorden verpakt.
Maar geven wij de predikant wel eens een positieve feedback?
Ik was bij een oudere dame uit onze gemeente en zij vertelde me dat zij dit al heel lang doet en overgenomen had van haar moeder.
Omdat mannen vaak alleen iets zeggen als het hen niet bevalt.
Een predikant is ook een mens, die soms twijfelt, of behoefte heeft aan een bemoedigend woord.
Toch?
Wat een mooi initiatief, navolgenswaard.
Ik hoop toch niet dat mijn omgeving dat bij mij gaat doen....... Dagelijks honderden mailtjes extra in de inbox ...

Zo zal het niet gaan. Iemand kan wel eens met een vraag worstelen, die in de preek beantwoord wordt. Een predikant
moet soms iets zeggen en hij weet dan niet waarom.
aggieoudje schreef:Onze dominee vraagt na aanleiding van de leerdiensten altijd om feedback. Hij maakt altijd een stencil voor de leerdiensten die dan kunt pakken bij de ingang van de kerk, met daarop het te behandelen stuk bijv catechismusvraag en een korte samenvatting van wat er in de preek wordt gezegd En onderaan dit stencil stelt hij een aantal vragen/stellingen Hij eindigt dan met zijn emailadres en de vraag om reacties zodat hij het kan gebruiken bij de voorbereiding voor de volgende leerdienst. Hij weet dan een beetje wat er leeft in de gemeente en wat zijn preken doen/bereiken met/bij de mensen en wat het voor vragen bij ze oproept.
Maar dat is iets anders denk ik. Hij roept hiertoe zelf op.
Het gaat meer om een individuele ervaring als het ware.
De predikant staat voor een groep mensen, maar hetgeen hij zegt kan over veel hoofden heengaan, terwijl er 1 pijl doel treft.