Ranglijst christenvervolging 2014

Plaats reactie
Spreeuw

Ranglijst christenvervolging 2014

Bericht door Spreeuw »

Hierbij de link naar de Open Doors Ranglijst Christenvervolging 2014:
https://www.opendoors.nl/vervolgdechris ... jst-kaart/

Noord-Korea staat al jaren op nummer 1 op de ranglijst christenvervolging. De leider van Noord-Korea, Kim Jung-un is een dictator. Alleen zijn opvattingen zijn geldend voor dit land. Andere overtuigingen, zoals van christenen, moeten uit de weg geruimd worden. Er is in Noord-Korea dan ook geen ruimte voor een bepaalde religie.

De nummers 2 t/m 10 op de ranglijst (Somalië, Syrië, Irak, Afghanistan, Saudi-Arabië, Malediven, Pakistan, Iran, Jemen) zijn allemaal islamitische landen. Extremistische moslims maken zich schuldig aan de christenvervolging.

Wat mogen we blij zijn dat wij als christenen in Nederland niet vervolgd (mogen) worden. Tegelijkertijd denk ik aan al die landen, waar christenen zo te kampen hebben met vervolging. Wat kun je tegen deze christenvervolging doen?
Marc_44

Re: Ranglijst christenvervolging 2014

Bericht door Marc_44 »

Spreeuw schreef: Wat mogen we blij zijn dat wij als christenen in Nederland niet vervolgd (mogen) worden.
En daar aan toevoegend: wat mogen wij blij zijn dat in Nederland niemand (dus geen joden, moslims, boeddhisten, protestanten, katholieken, mennonieten, etc) vanwege zijn religie vervolgd wordt.

Ik schaam mij soms als ik naar de geschiedenis van Europa kijk en hoe wij elkaar hebben uitgemoord vanwege religieuze kwesties. Maar gelukkig is dat nu niet meer aan de orde.
Plaats reactie