Mara schreef:Waarom wordt er zo laconiek over gedaan?
Het zat er aan te komen ja, maar er zat en zit zoveel aan te komen en reageren we dan ook zo lauw en gelaten?
In gemeentes waar de SGP de meerderheid heeft, zal het gunstig zijn, want zij mogen nu zelf bepalen wat er met de zondag gebeurt, zonder bemoeienis van de overheid.
Maar in een gemeente waar nauwelijks rekening wordt gehouden met Gods geboden en die ene stem, nog gesteund door de overheid soms, monddood wordt gemaakt,
heeft de zondag geen enkele betekenis meer.
Ja, nog vaker die winkels open, elke zondag. Zelfs mensen die nergens aan doen, vinden het verschrikkelijk. Want de bewoners van een stadscentrum hebben geen enkele dag meer van beperkte rust.
En er wordt niet meer door verkocht. Je koopt maar één keer een jas of aardappelen. Dat kan ook op die andere 6 dagen in de week. Het is verveling en leegheid verdrijven. En de christenen vinden het schijnbaar best.

Misschien beseffen de meeste christenen, dat hun koninkrijk niet van deze wereld is en hebben ze iets opgestoken van een preek over Rom 14;5
Deze stekt den enen dag boven den anderen, gene stelt ze allen gelijk.
IEDER ZIJ VOOR ZIJN EIGEN BESEF TEN VOLLE VERZEKERD.\
In veel sterkere bewoordingen had paulus het niet kunnen zegggn.
Het heeft weinig geholpen.
Hoe dan ook, niemand wordt verplicht iets te kopen op sabbat, zondag of welke dag dan ook, dus ik snap wwer eens niet waar je je druk om maakt.[/quote]
Diezelfde Paulus heeft het anders wel over de lauwheid van veel christenen![/quote]
oh ja?
Waar in zijn brieven lees je dat dat zou gaan over het houden van een dag?
En wat bedoelt Paulus dan in aangehaald vers hierboven, rom 14:5 ?
M.a.w. hoe lees jij eigenlijk Rom 14:5
Wees eens concreet.[/quote]
Voor jou is het nu eenmaal een ver van je bed kwestie, letterlijk en figuurlijk.
Er zijn mensen die er anders over denken!
Je citeert Paulus alleen maar als het je uitkomt, de lauwheid boeit je kennelijk niet.[/quote]
Ik vroeg om een concreet antwoord.
Een vage uitvlucht van ''ergens ánders over denken'' dan hoe Paulus het duidelijk verwoordt" is hetzelfde als dat je een bladzijde uit je Bijbel scheurt en deze in het vuur gooit.
Lauwheid voor mij betekent meer iets zoals het niet weten waarom je als vrouw een bedekking op het hoofd moet hebben tijdens de samenkomsten.
Voor velen is Paulus' uitleg geheel onbegrepen gebleven, schijnt het.
Heb je nog een inhoudelijk bewijs voor de beschuldiging aan mijn adres dat ik Paulus slechts selectief citeer?
Ik leer graag .
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -