Gods belangen

Plaats reactie
alias
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 aug 2011, 18:27

Gods belangen

Bericht door alias »

De volgende woorden hoorde ik eens iemand uitspreken:

"Toen God mij liet zien dat Hij belang had bij mijn zaligheid, toen kon je mijn kussen wringen..."

Zijn er hier die dat ook kennen?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Gods belangen

Bericht door refo »

alias schreef:De volgende woorden hoorde ik eens iemand uitspreken:

"Toen God mij liet zien dat Hij belang had bij mijn zaligheid, toen kon je mijn kussen wringen..."

Zijn er hier die dat ook kennen?
Horen daar bijbelteksten bij?
Simon
Berichten: 2035
Lid geworden op: 19 sep 2011, 23:34

Re: Gods belangen

Bericht door Simon »

refo schreef:
alias schreef:De volgende woorden hoorde ik eens iemand uitspreken:

"Toen God mij liet zien dat Hij belang had bij mijn zaligheid, toen kon je mijn kussen wringen..."

Zijn er hier die dat ook kennen?
Horen daar bijbelteksten bij?
Joh 3:8
Bij iedereen weer anders....
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
eenvoudige
Berichten: 93
Lid geworden op: 19 nov 2010, 22:13

Re: Gods belangen

Bericht door eenvoudige »

refo schreef:
alias schreef:De volgende woorden hoorde ik eens iemand uitspreken:

"Toen God mij liet zien dat Hij belang had bij mijn zaligheid, toen kon je mijn kussen wringen..."

Zijn er hier die dat ook kennen?
Horen daar bijbelteksten bij?
Jaren terug nadat God van vergeving van zonden gesproken had door het bloed van Christus, sprak Hij tot mijn ziel: "Wij hebben Hem lief, omdat Hij ons eerst heeft liefgehad."
Dit was me een onuitsprekelijk wonder. Hij had me al lief, terwijl ik nergens van wist. Wanneer ik een baby was heeft Hij Zijn verbond al aan me bevestigd. Wanneer je na ontvangen genade van Zijn trouw en liefde van het begin van het leven, ja zelfs van eeuwigheid af bewust wordt, want Hij spreekt in Zijn Woord: "Ik heb u liefgehad met een eeuwige liefde", dan blijft er aanbidding en verwondering over.
Toen liet God zien, dat Hij belang had in mijn zaligheid. Ik had nooit naar Hem gevraagd en zou nooit naar Hem gevraagd hebben.
Hij vroeg naar mij.
Wanneer ik dit wonder vatten wil, dan staat mijn verstand vol eerbied stil.
alias
Berichten: 313
Lid geworden op: 02 aug 2011, 18:27

Re: Gods belangen

Bericht door alias »

eenvoudige schreef:
refo schreef:
alias schreef:De volgende woorden hoorde ik eens iemand uitspreken:

"Toen God mij liet zien dat Hij belang had bij mijn zaligheid, toen kon je mijn kussen wringen..."

Zijn er hier die dat ook kennen?
Horen daar bijbelteksten bij?
Jaren terug nadat God van vergeving van zonden gesproken had door het bloed van Christus, sprak Hij tot mijn ziel: "Wij hebben Hem lief, omdat Hij ons eerst heeft liefgehad."
Dit was me een onuitsprekelijk wonder. Hij had me al lief, terwijl ik nergens van wist. Wanneer ik een baby was heeft Hij Zijn verbond al aan me bevestigd. Wanneer je na ontvangen genade van Zijn trouw en liefde van het begin van het leven, ja zelfs van eeuwigheid af bewust wordt, want Hij spreekt in Zijn Woord: "Ik heb u liefgehad met een eeuwige liefde", dan blijft er aanbidding en verwondering over.
Toen liet God zien, dat Hij belang had in mijn zaligheid. Ik had nooit naar Hem gevraagd en zou nooit naar Hem gevraagd hebben.
Hij vroeg naar mij.
Wanneer ik dit wonder vatten wil, dan staat mijn verstand vol eerbied stil.
Bedankt voor je getuigenis, eenvoudige.

Gistermorgen predicatie beluisterd welke beantwoordt aan refo's vraag.
http://kerkdienstgemist.nl/assets/84256 ... n-Christus
Sterretje
Berichten: 50
Lid geworden op: 19 mei 2012, 15:24

Re: Gods belangen

Bericht door Sterretje »

Inderdaad, het idee dat God mij graag als Zijn kind ziet, ondanks al mijn gebreken, gaat mijn verstand te boven. Maar eerlijk gezegd gaat dit niet altijd met veel tranen gepaard, het kan ook een stille verwondering zijn, zonder het diepe beleven...
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Gods belangen

Bericht door Jongere »

alias schreef:De volgende woorden hoorde ik eens iemand uitspreken:

"Toen God mij liet zien dat Hij belang had bij mijn zaligheid, toen kon je mijn kussen wringen..."

Zijn er hier die dat ook kennen?
Het kan goed. Zo'n ontdekking is zo'n wonder dat er emoties mee gepaard zullen gaan.

Maar ook dat men vervolgens niet over het eigen kussen/de tranen zal gaan spreken, maar over God.
Gebruikersavatar
jakobmarin
Berichten: 3523
Lid geworden op: 04 aug 2004, 13:42

Re: Gods belangen

Bericht door jakobmarin »

alias schreef:De volgende woorden hoorde ik eens iemand uitspreken:

"Toen God mij liet zien dat Hij belang had bij mijn zaligheid, toen kon je mijn kussen wringen..."

Zijn er hier die dat ook kennen?
Hmm, wel een zin met veel 'mij' en 'mijn'. En dat terwijl Góds belang (of liever gezegd: eer) als 1e moet staan, niet zozeer of je tranen hebt gehad.

Maar het is herkenbaar dat Gods liefde, die Hij voor je opvat, zo naar binnen kan komen (terwijl je je eigen onbenulligheid, nietigheid, zondigheid overdenkt), dat de tranen je over de wangen lopen, eens!
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Plaats reactie