De spiegel voorgehouden!
Re: De spiegel voorgehouden!
De toestand lijkt me ernstiger als dr. van der Sluijs hier weergeeft.Eveline de Pater schreef:http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... s_1_666280
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Inderdaad.-DIA- schreef:De toestand lijkt me ernstiger als dr. van der Sluijs hier weergeeft.Eveline de Pater schreef:http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... s_1_666280
Met name de diverse GG-en reageren steeds op hem: vrede, vrede en (bij ons) geen gevaar.
Ik zou het wel fijn vinden als hij gewoon wat concreter was. Met voorbeelden, boeken, artikelen etc. etc. Hij blijft nu allercomfortabelst in het midden. Het wordt gewoon niet concreet wat wordt bedoeld en wie nu eigenlijk de "vervloekte" derde weg leert.Eveline de Pater schreef:http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... s_1_666280
Ik vond een zin van: wij kunnen niets van evangelischen leren, maar moeten beiden van de reformatie leren ook een beetje arrogant. Ik denk dat we best wat van evangelischen kunnen leren, al is het ook goed om beiden bij de Bijbel en de reformatie in de leer te gaan.WimA schreef:Ik zou het wel fijn vinden als hij gewoon wat concreter was. Met voorbeelden, boeken, artikelen etc. etc. Hij blijft nu allercomfortabelst in het midden. Het wordt gewoon niet concreet wat wordt bedoeld en wie nu eigenlijk de "vervloekte" derde weg leert.Eveline de Pater schreef:http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... s_1_666280
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Verontrustend vind ik (las er pas nog over, meen in De Saambinder) dat we dan wel kunnen zeggen dat we van elkaarvlinder schreef:Ik vond een zin van: wij kunnen niets van evangelischen leren, maar moeten beiden van de reformatie leren ook een beetje arrogant. Ik denk dat we best wat van evangelischen kunnen leren, al is het ook goed om beiden bij de Bijbel en de reformatie in de leer te gaan.WimA schreef:Ik zou het wel fijn vinden als hij gewoon wat concreter was. Met voorbeelden, boeken, artikelen etc. etc. Hij blijft nu allercomfortabelst in het midden. Het wordt gewoon niet concreet wat wordt bedoeld en wie nu eigenlijk de "vervloekte" derde weg leert.Eveline de Pater schreef:http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... s_1_666280
kunnen leren. Maar de praktijk is wel anders. De Evangelischen kunnen aardig zijn naar de reformatorischen toe, maar nemen bar weinig van hen over. Anderzijds nemen de vanouds reformatorischen juist bar veel van de Evangelischen over... Zou dat niet een klein beetje scheef gaan groeien?
Ik meen dat er pas iets in de Saambinder stond van ds. De Heer. Ik zou het artikel wel eens ter lezing willen plaatsen.
Waarom is dat veronrustend, Dia?-DIA- schreef:Verontrustend vind ik (las er pas nog over, meen in De Saambinder) dat we dan wel kunnen zeggen dat we van elkaarvlinder schreef:Ik vond een zin van: wij kunnen niets van evangelischen leren, maar moeten beiden van de reformatie leren ook een beetje arrogant. Ik denk dat we best wat van evangelischen kunnen leren, al is het ook goed om beiden bij de Bijbel en de reformatie in de leer te gaan.WimA schreef:Ik zou het wel fijn vinden als hij gewoon wat concreter was. Met voorbeelden, boeken, artikelen etc. etc. Hij blijft nu allercomfortabelst in het midden. Het wordt gewoon niet concreet wat wordt bedoeld en wie nu eigenlijk de "vervloekte" derde weg leert.Eveline de Pater schreef:http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... s_1_666280
kunnen leren. Maar de praktijk is wel anders. De Evangelischen kunnen aardig zijn naar de reformatorischen toe, maar nemen bar weinig van hen over. Anderzijds nemen de vanouds reformatorischen juist bar veel van de Evangelischen over... Zou dat niet een klein beetje scheef gaan groeien?
Ik meen dat er pas iets in de Saambinder stond van ds. De Heer. Ik zou het artikel wel eens ter lezing willen plaatsen.
Wat denk je dat Jezus bedoelt wanneer Hij zegt dat Zijn huis vele kamers heeft?
“Wij prediken tot mensen alsof zij zich ervan bewust zijn stervende zondaars te zijn; dat zijn zij niet; zij hebben een goede tijd, en ons spreken over wedergeboren worden ligt op een domein waarvan zij niets weten. De natuurlijke mens wil niet wedergeboren worden”.
- Oswald Chambers -
- Oswald Chambers -
Omdat God - met eerbied gesproken - ook niet met alle winden mee kan waaien.Simon schreef:Waarom is dat veronrustend, Dia?-DIA- schreef: Verontrustend vind ik (las er pas nog over, meen in De Saambinder) dat we dan wel kunnen zeggen dat we van elkaar
-
Wat nu als Hij wel meewaait met een wind die jij niet mee hebt?-DIA- schreef:Omdat God - met eerbied gesproken - ook niet met alle winden mee kan waaien.Simon schreef:Waarom is dat veronrustend, Dia?-DIA- schreef: Verontrustend vind ik (las er pas nog over, meen in De Saambinder) dat we dan wel kunnen zeggen dat we van elkaar
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Dat denk ik ook ja, zeker als hij zijn eigen kerkverband bedoelt.-DIA- schreef:De toestand lijkt me ernstiger als dr. van der Sluijs hier weergeeft.Eveline de Pater schreef:http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... s_1_666280
In tegenstelling tot Refo denk ik namelijk niet dat hij de "diverse GG's" bedoelt: daar is hij al zoveel jaartjes weg, dat hij hooguit tegen wat fossielen kan schoppen.
Overigens heeft het boek (afgaande op het artikel in het RD) een hoog open-deur-intrappen gehalte, gebracht in de barokke schrijfstijl die dr. Van der Sluijs eigen is.
-
Overigens heeft deze opmerking (afgaande op meerdere opmerkingen van Tiberius op dit forum) een hoog allergie gehalte, gebracht in de verfijnde schrijfstijl die Tiberius eigen is.Tiberius schreef:Overigens heeft het boek (afgaande op het artikel in het RD) een hoog open-deur-intrappen gehalte, gebracht in de barokke schrijfstijl die dr. Van der Sluijs eigen is.
Our God is an awesome God. He reigns from heaven above
Tiberius schreef:Dat denk ik ook ja, zeker als hij zijn eigen kerkverband bedoelt.-DIA- schreef:De toestand lijkt me ernstiger als dr. van der Sluijs hier weergeeft.Eveline de Pater schreef:http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... s_1_666280
In tegenstelling tot Refo denk ik namelijk niet dat hij de "diverse GG's" bedoelt: daar is hij al zoveel jaartjes weg, dat hij hooguit tegen wat fossielen kan schoppen.
Man man man, probeer eens te kijken of er in kritiek iets van waarheid schuilt...
Ok, en dan zit er iets van waarheid in en dan?? Wat stel jij dan voor?Wilhelm schreef:Tiberius schreef:Dat denk ik ook ja, zeker als hij zijn eigen kerkverband bedoelt.-DIA- schreef:De toestand lijkt me ernstiger als dr. van der Sluijs hier weergeeft.Eveline de Pater schreef:http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieu ... s_1_666280
Man man man, probeer eens te kijken of er in kritiek iets van waarheid schuilt...
Democritus schreef:Overigens heeft deze opmerking (afgaande op meerdere opmerkingen van Tiberius op dit forum) een hoog allergie gehalte, gebracht in de verfijnde schrijfstijl die Tiberius eigen is.Tiberius schreef:Overigens heeft het boek (afgaande op het artikel in het RD) een hoog open-deur-intrappen gehalte, gebracht in de barokke schrijfstijl die dr. Van der Sluijs eigen is.

sorry hoor Tiberius
Wie overwint, zal over de tweede dood geen schade lijden.