Ik ben op zoek naar alle info over de Gereformeerde Gemeente in Nederland van Yerseke
Het mogen foto`s zijn en vooral informatie over het bestaan van de gemeente
Het gebouw(huis) waar ze kerkten staat er nog steeds maar verder weet ik er niet zo veel van
Bedankt alvast!
Gereformeerde Gemeente in Nederland Yerseke
Re: Gereformeerde Gemeente in Nederland Yerseke
Zoek de oude jaarboekjes eens na. Misschien is daar nog een spoor uit te halen naar (familie) van personen die daarin genoemd worden?
Gewetensbezwaarde trouwambtenaar - 'De totalitaire staat werpt het geweten van haar burgers weg als een waardeloos vod'
Dr. J.H. Bavinck
Dr. J.H. Bavinck
Een meneer Waverijn was er ouderling en een heer Van Kruiningen was er diaken. Een zoon van die Van Kruiningen woont in Krabbendijke. Mogelijk kan die je iets verder helpen. En een zoon van Waverijn schreef een boek over o.a. zijn vader, Yersekse zaken en ik dacht ook zijdelings over die Ger. Gem. in Ned. Bel een Waverijn en vraag of hij die auteur is of anders doe navraag bije en Waverijn wie wel de auteur was. Zo kom je er absoluut!
Dat is interrssant , ik ben bezig om een boek samen te stellen met de geschiedenis van alle GGIN gemeenten , en beschrijf daar in ook Yerseke ik weet nog wel één en ander dus als je wat wilt weten...
Het huis waar de diensten in werden gehouden staat er inderdaad nog .
Ook zat nog in de kerkenraad ene Pekaar en dhr Tange
Interrssant, zeg.schip schreef:Dat is interrssant , ik ben bezig om een boek samen te stellen met de geschiedenis van alle GGIN gemeenten , en beschrijf daar in ook Yerseke ik weet nog wel één en ander dus als je wat wilt weten...
Ik hoop dat je voor je boek wel een goede corrector in de hand neemt...schip schreef:Dat is interrssant , ik ben bezig om een boek samen te stellen met de geschiedenis van alle GGIN gemeenten , en beschrijf daar in ook Yerseke ik weet nog wel één en ander dus als je wat wilt weten...
... in de arm.Cantate schreef:Ik hoop dat je voor je boek wel een goede corrector in de hand neemt...schip schreef:Dat is interrssant , ik ben bezig om een boek samen te stellen met de geschiedenis van alle GGIN gemeenten , en beschrijf daar in ook Yerseke ik weet nog wel één en ander dus als je wat wilt weten...

- jakobmarin
Kom zeg! Niets aan de hand toch?Afgewezen schreef:... in de arm.Cantate schreef:Ik hoop dat je voor je boek wel een goede corrector in de hand neemt...schip schreef:Dat is interrssant , ik ben bezig om een boek samen te stellen met de geschiedenis van alle GGIN gemeenten , en beschrijf daar in ook Yerseke ik weet nog wel één en ander dus als je wat wilt weten...
Wie zegt 'er is geen waarheid' heeft groot gelijk, want die bestaat wél.
Beter een goede corrector in de hand, dan 10 forummers in de lucht, moet je maar denken.
Wie weet hoeveel goede correctors er zijn op dit forumTiberius schreef:Beter een goede corrector in de hand, dan 10 forummers in de lucht, moet je maar denken.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon