Dag des Heeren (uit: Goede Vrijdag en de stille week)

Wilsophie
Berichten: 117
Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:51

Dag des Heeren (uit: Goede Vrijdag en de stille week)

Bericht door Wilsophie »

Vandaag gaan wij weer naar de kerk hier op Urk, en is dan dit forum niet gesloten en waarom niet?
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

uit: Goede Vrijdag en de stille week

Bericht door Auto »

Wilsophie schreef:Vandaag gaan wij weer naar de kerk hier op Urk, en is dan dit forum niet gesloten en waarom niet?
Omdat het geen zondag is.
Wilsophie
Berichten: 117
Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:51

Re: Goede Vrijdag en de stille week

Bericht door Wilsophie »

Nee dat begrijp ik, maar toch hebben wij in Nederland in uitzondering op alle landen een 2e feestdag t.a.v. Kers, Pasen en Pinksteren.
En ik ga op deze dag ook naar de kerk, ook al noem je dit geen zondag, het is toch een vrije dag om aan de Heer te besteden? Het is toch ook Zijn Dag? Of niet?
Gebruikersavatar
Auto
Berichten: 4533
Lid geworden op: 22 feb 2002, 20:01

Re: Goede Vrijdag en de stille week

Bericht door Auto »

Wilsophie schreef:Nee dat begrijp ik, maar toch hebben wij in Nederland in uitzondering op alle landen een 2e feestdag t.a.v. Kers, Pasen en Pinksteren.
En ik ga op deze dag ook naar de kerk, ook al noem je dit geen zondag, het is toch een vrije dag om aan de Heer te besteden? Het is toch ook Zijn Dag? Of niet?
De zondag is de dag van de Heere en is dit forum gesloten. De rustdag wordt hier nog in ere gehouden.
Wilsophie
Berichten: 117
Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:51

Re: Goede Vrijdag en de stille week

Bericht door Wilsophie »

Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Wilsophie
Berichten: 117
Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:51

Re: Goede Vrijdag en de stille week

Bericht door Wilsophie »

Vandaag is het dus geen rustdag?
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23940
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Goede Vrijdag en de stille week

Bericht door refo »

Wilsophie schreef:Nee dat begrijp ik, maar toch hebben wij in Nederland in uitzondering op alle landen een 2e feestdag t.a.v. Kers, Pasen en Pinksteren.
En ik ga op deze dag ook naar de kerk, ook al noem je dit geen zondag, het is toch een vrije dag om aan de Heer te besteden? Het is toch ook Zijn Dag? Of niet?
In andere landen is er ook een 2e paas- en pinksterdag.
Wilsophie
Berichten: 117
Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:51

Re: Goede Vrijdag en de stille week

Bericht door Wilsophie »

Weet je dat zeker, enfin, daar gaat mijn vraag niet om. Geef gewoon antwoord op mijn vraag.
Alsjeblieft.
Jongere
Berichten: 7757
Lid geworden op: 14 apr 2004, 15:45

Re: Goede Vrijdag en de stille week

Bericht door Jongere »

Wilsophie schreef:Vandaag is het dus geen rustdag?
Nee, vandaag is het geen rustdag maar een feestdag.

Dit forum is dicht vanuit de gedachte dat de zondag (opstandingsdag van de Heere Jezus) de plaats van de sabbat heeft ingenomen.

Gisteren viel de eerste paasdag op zo'n zondag (logisch natuurlijk) en was het forum dicht. Vandaag vieren we nóg een dag de opstanding, maar gebeurt dat op een normale maandag. Net zoals je op dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag naar de kerk kunt gaan. En ook andere dingen kunt doen, zoals forummen.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23940
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Goede Vrijdag en de stille week

Bericht door refo »

Wilsophie schreef:Weet je dat zeker, enfin, daar gaat mijn vraag niet om. Geef gewoon antwoord op mijn vraag.
Alsjeblieft.
Je geeft zelf al antwoord. De 2e paasdag is een maandag. Deze dag is dus bijzonder: je kunt én naar de kerk én op RF inloggen.
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33458
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Goede Vrijdag en de stille week

Bericht door Tiberius »

Auto geeft al antwoord op je vraag.
Gebruikersavatar
Zita
Moderator
Berichten: 10520
Lid geworden op: 11 aug 2007, 13:12

Re: Goede Vrijdag en de stille week

Bericht door Zita »

By the way: je hóéft niet te forummen, als je bezwaard bent om dit op een tweede feestdag te doen.
Wilsophie
Berichten: 117
Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:51

Re: Goede Vrijdag en de stille week

Bericht door Wilsophie »

="Jongere Gisteren viel de eerste paasdag op zo'n zondag (logisch natuurlijk) en was het forum dicht. Vandaag vieren we nóg een dag de opstanding, maar gebeurt dat op een normale maandag. Net zoals je op dinsdag, woensdag, donderdag, vrijdag en zaterdag naar de kerk kunt gaan. En ook andere dingen kunt doen, zoals forummen.
Dat is juist, maar ik noem de zondag niet "de Dag des Heren" om dat dat de oordeels dag is.
Mijn vraag is en ik herhaal het maar in andere bewoordingen.
Deze tweede Paasdag is ook een Zondag dus ook de dag van de Heer, maar wijkt deze dag dan af van de zondag?
Omdat de kalender Maandag aangeeft?
Is deze dag gegeven tot eer van Hem of tot verzadiging van het vlees.
Want nu ineens stel je deze dag gelijk aan alle andere dagen waarop je naar de kerk kunt gaan, dus deze dag heeft voor jou geen bijzondere betekenis t.a.v. de opstanding?
Wilsophie
Berichten: 117
Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:51

Re: Goede Vrijdag en de stille week

Bericht door Wilsophie »

Auto schreef:
Wilsophie schreef:Vandaag gaan wij weer naar de kerk hier op Urk, en is dan dit forum niet gesloten en waarom niet?
Omdat het geen zondag is.
Dit antwoord zou ik als voldoende moeten beschouwen, en het is geen Zondag, dat weet ik ook wel, maar waarom ging ik dan naar de kerk?
Nu maken jullie ineens wel onderscheid tussen alle dagen van de week en de Zondag?
Wat moet ik volgens jou dan doen op 2e Paasdag, naar de meubelboulevard?
Wilsophie
Berichten: 117
Lid geworden op: 05 sep 2011, 13:51

Re: Goede Vrijdag en de stille week

Bericht door Wilsophie »

Tiberius schreef:Auto geeft al antwoord op je vraag.
Ja dat is makkelijk, maar het is geen antwoord op mijn vraag.
Plaats reactie