Fractievoorzittersstrijd PvdA

Plaats reactie
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Fractievoorzittersstrijd PvdA

Bericht door freek »

Hebben jullie vanavond het debat tussen de kandidaat-fractievoorzitters van de PvdA gevolgd? Wat vonden jullie ervan? Wat vinden jullie uberhaupt van zo'n verkiezing?

Ik verbaasde me vooral over mevrouw Lutz Jacobi. Dat zij zich gemeld heeft... :nonnon
-DIA-
Berichten: 32811
Lid geworden op: 03 okt 2008, 00:10

Re: Fractievoorzittersstrijd PvdA

Bericht door -DIA- »

freek schreef:Hebben jullie vanavond het debat tussen de kandidaat-fractievoorzitters van de PvdA gevolgd? Wat vonden jullie ervan? Wat vinden jullie uberhaupt van zo'n verkiezing?

Ik verbaasde me vooral over mevrouw Lutz Jacobi. Dat zij zich gemeld heeft... :nonnon
Ik denk dat het niet verkeerd is als Heer Plasterk niet te veel te zeggen krijgt.
Hij is antitheïst, en vurig medestander en propagandist van het fanatieke radicale intolerante COC
en... noemde het SGP vrouwenstandpunt eens "van de ratten besnuffeld"
Wat een taal! Je zou er bang van worden!
© -DIA- 18-05-2024: 32800
Gebruikersavatar
Luther
Berichten: 15857
Lid geworden op: 25 jun 2008, 20:16
Contacteer:

Re: Fractievoorzittersstrijd PvdA

Bericht door Luther »

-DIA- schreef:
freek schreef:Hebben jullie vanavond het debat tussen de kandidaat-fractievoorzitters van de PvdA gevolgd? Wat vonden jullie ervan? Wat vinden jullie uberhaupt van zo'n verkiezing?

Ik verbaasde me vooral over mevrouw Lutz Jacobi. Dat zij zich gemeld heeft... :nonnon
Ik denk dat het niet verkeerd is als Heer Plasterk niet te veel te zeggen krijgt.
Hij is antitheïst, en vurig medestander en propagandist van het fanatieke radicale intolerante COC
en... noemde het SGP vrouwenstandpunt eens "van de ratten besnuffeld"
Wat een taal! Je zou er bang van worden!
Maar in dat opzicht verschillen de kandidaten niet zo van elkaar.

Ik heb het debat gezien; het was toch een wonderlijke vertoning, want ze zijn het uiteraard voor het groostte deel eens.
Waar zitten dan de verschillen? Uiteraard in de stijl. En dan valt er best wat te kiezen voor de PvdA-leden. Ik ga even het rijtje af: (van slecht naar best)
- Lutz Jacobi (v): Onzinkandidaat, die vooral onsamenhangend kon schreeuwen. (schraaiwun)
- Martijn van Dam (m): Doet een dappere poging om fris en jong over te komen. Hij is kundig en scherp, maar toch een lichtgewicht als de PvdA weer een grote middenpartij wil worden.
- Diederik Samson (m): Is zeer bevlogen, weet de achterban zeer te bekoren en doet dat op een manier die voor iedereen goed te volgen is. Een goede leider moet echter ook afstand kunnen scheppen. Hij is te jongensachtig. Neemt men hem dan uiteindelijk wel serieus genoeg?
- Ronald Plasterk (m): Kan zich meten met staatslieden als Rutte en Verhagen, en waarschijnlijk ook op internationaal niveau. Blijft echter toch de professor onder de kandidaten, hoezeer hij ook zijn best doet om begripvol over te komen voor de onderkant van de samenleving. Inhoudelijk weet hij prima waarover hij praat en kan hij op collegemanier goed verwoorden.
- Nebahat Albayrak (v): Is wat mij betreft de beste van de 5 kandidaten. Weet inhoudelijk waar ze het over heeft, kan het goed verwoorden, heeft ook bestuurlijke ervaring op het megamoeilijke dossier van immigratie en integratie. Heeft tegelijk ook de ernst die nodig is om in de huidige tijd leider te zijn van een partij die weer een grote middenpartij wil worden.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23901
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Fractievoorzittersstrijd PvdA

Bericht door refo »

Raar gedoe, zo'n debat van 'vrienden'.
Het lijkt wel een beetje op de voorverkiezingen in de US.
De kandidaten zijn het eens, maar moeten elkaar eerst min of meer afmaken.
De winnaad is dan eigenlijk al beschadigd voor deze aan het werk gaat.
Toen Cohen vertrok hadden ze meteen een fractievoorzitter voor de resterende tijd moeten benoemen en onmiddellijk aan het werk moeten gaan.

Ze zijn geen van alle vreselijk goede leiders. Bestuuders op hun gebied misschien wel. Het feit dat ze in de kamer zitten is voor allemaal plan B. Cohen zou MP worden en zij (op Jacobi na) minister of staatssecretaris. De fractievoorzitter zou dan een ja-knikker moeten zijn.

De beste mensen zitten niet in de kamer. Wie volgt Cohen eigenlijk op?
Erasmiaan
Berichten: 8596
Lid geworden op: 17 okt 2005, 21:25

Re: Fractievoorzittersstrijd PvdA

Bericht door Erasmiaan »

Jacobi is erbij gekomen om straks niet tegengeworpen te krijgen dat men niets aan vrouwengelijkheid doet. Een excuustruus, zogezegd.
Gebruikersavatar
Ad Anker
Moderator
Berichten: 10636
Lid geworden op: 28 feb 2012, 11:11

Re: Fractievoorzittersstrijd PvdA

Bericht door Ad Anker »

Ik vind Jacobi wel goed, eigenlijk. Inderdaad, het zal soms vermoeiend zijn wanneer ze na de verkiezingen als onze eerste vrouwelijke MP de algemene beschouwingen moet doen.
Anderzijds is het een gewone, eerlijke vrouw. En daar houden ze bij de PvdA wel van. Goed tegenwicht voor Wilders. Sluit Wilders ook niet uit, in tegenstelling tot de stoere en wat mij betreft ongeschikte Samson.

Albayrak, tja, nee, niet.

Martijn van Dam is reuze slim. Inderdaad wel erg jong.

Plasterk vind ik niet zo'n goede kandidaat. Kan me wel vinden in wat -DIA- daar over schrijft.
Arie
Berichten: 46
Lid geworden op: 08 aug 2011, 14:25

Re: Fractievoorzittersstrijd PvdA

Bericht door Arie »

Wat betreft Albayrak, ze blijft wel het 'Armenië-issue' achter zich aanslepen, zolang ze daar niet méér duidelijk over wordt.
Ze schijnt ooit gezegd te hebben het wel als genocide te zien, maar dat Turkije daar 'uiteraard' anders over mocht denken.
Waarop ik iemand hoorde reageren; als Duitsland dat eens zou zeggen...
Gebruikersavatar
freek
Berichten: 5711
Lid geworden op: 24 nov 2005, 13:55

Re: Fractievoorzittersstrijd PvdA

Bericht door freek »

refo schreef:Raar gedoe, zo'n debat van 'vrienden'.
Het lijkt wel een beetje op de voorverkiezingen in de US.
De kandidaten zijn het eens, maar moeten elkaar eerst min of meer afmaken.
De winnaad is dan eigenlijk al beschadigd voor deze aan het werk gaat.
Toen Cohen vertrok hadden ze meteen een fractievoorzitter voor de resterende tijd moeten benoemen en onmiddellijk aan het werk moeten gaan.

Ze zijn geen van alle vreselijk goede leiders. Bestuuders op hun gebied misschien wel. Het feit dat ze in de kamer zitten is voor allemaal plan B. Cohen zou MP worden en zij (op Jacobi na) minister of staatssecretaris. De fractievoorzitter zou dan een ja-knikker moeten zijn.

De beste mensen zitten niet in de kamer. Wie volgt Cohen eigenlijk op?
Inderdaad, dat was mijn idee ook. Hierdoor werpt men het volle licht op interne meningsverschillen die er blijkbaar toch zijn. En na de verkiezing van de fv moet dat allemaal weer als een heid verder.
Gebruikersavatar
Bonny
Berichten: 2478
Lid geworden op: 03 aug 2007, 16:29
Locatie: In partibus infidelium
Contacteer:

Re: Fractievoorzittersstrijd PvdA

Bericht door Bonny »

Ik vind het vooral vreemd dat voorzitter Spekman zich met de verkiezing van fractievoorzitter bemoeit. Dat zou een fractie zelf wel kunnen.
The Groom's still waiting at the altar
Plaats reactie