Opzegging lidmaatschap E.O
- Sola Scriptura
Opzegging lidmaatschap E.O
(mijn mail aan de .eo)
Hallo,
Bij dezen wil ik mijn lidmaatschap van de E.O en de visie opzeggen.
De reden is dat ik de laatse jaren de E.O heb zien afglijden van een omroep die Christus en het evangelie centraal had staan, tot een wereldse ''klantgerichte'' omroep.
Uitzendingen als Gordon zoekt God riepen al frustraties op, over hoe de drempel steeds lager werd, ook de hoe de visie en EO steeds wereldser werd.
De laatste druppel was de uitvoering van de passion, waar nogmaals de oecumenische drang TEN KOSTE van het evangelie ging. Het ergste was nog hoe de opstanding werd gebagatelliseerd en er een open einde werd gesuggereerd (en dan heb ik het niet eens over het feit dat de presentator van de jakhalsen het woord ''fucking'' gebruikte).
openb 3;
15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet. Waart gij maar koud of heet! 16 Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen.
*
David (+ achternaam).
*
Zijn er anderen die er ook zo overdenken?
Heb een poos getwijfeld omdat ik wel de ontwikkelingen wil volgen, maar denk dat dit het beste is, wel er geen deel aan hebben en mede schuldig zijn als ik voor de Heer sta.
Hallo,
Bij dezen wil ik mijn lidmaatschap van de E.O en de visie opzeggen.
De reden is dat ik de laatse jaren de E.O heb zien afglijden van een omroep die Christus en het evangelie centraal had staan, tot een wereldse ''klantgerichte'' omroep.
Uitzendingen als Gordon zoekt God riepen al frustraties op, over hoe de drempel steeds lager werd, ook de hoe de visie en EO steeds wereldser werd.
De laatste druppel was de uitvoering van de passion, waar nogmaals de oecumenische drang TEN KOSTE van het evangelie ging. Het ergste was nog hoe de opstanding werd gebagatelliseerd en er een open einde werd gesuggereerd (en dan heb ik het niet eens over het feit dat de presentator van de jakhalsen het woord ''fucking'' gebruikte).
openb 3;
15 Ik weet uw werken, dat gij noch koud zijt, noch heet. Waart gij maar koud of heet! 16 Zo dan, omdat gij lauw zijt en noch heet, noch koud, zal Ik u uit mijn mond spuwen.
*
David (+ achternaam).
*
Zijn er anderen die er ook zo overdenken?
Heb een poos getwijfeld omdat ik wel de ontwikkelingen wil volgen, maar denk dat dit het beste is, wel er geen deel aan hebben en mede schuldig zijn als ik voor de Heer sta.
Re: Opzegging lidmaatschap E.O
Wij hebben ons lidmaatschap opgezegd toen ze een scheve koers gingen varen en er diverse affaires plaatshadden. Arie B, A Knevel, (schepping niet perse in 6 dagen) en er zou een cabaretsk programma komen. Wij hebben een brief geschreven en kregen een standaard, nietszeggend mailtje terug.
Het leek wel of het hen niets interesseerde, terwijl er gelijk met ons honderden leden zijn opgestapt, ik geloof zelfs 2000 ! Nu wordt er gemord, omdat de diverse omroepen gedwongen met elkaar moeten samenwerken.
Toen de EO opgericht werd, kon je er diep respect voor hebben, maar die EO bestaat niet meer. De oprichters van destijds zijn teleurgesteld.
Ik zie geen verschil met de NCRV meer. Die is ook vleesch noch visch
Het leek wel of het hen niets interesseerde, terwijl er gelijk met ons honderden leden zijn opgestapt, ik geloof zelfs 2000 ! Nu wordt er gemord, omdat de diverse omroepen gedwongen met elkaar moeten samenwerken.
Toen de EO opgericht werd, kon je er diep respect voor hebben, maar die EO bestaat niet meer. De oprichters van destijds zijn teleurgesteld.
Ik zie geen verschil met de NCRV meer. Die is ook vleesch noch visch

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Ik ben juist sinds kort lid van de EVA...
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Ik zie ook geen enkele reden dat de EO los blijft bestaan van KRO en NCRV. Wat mij betreft fuseren deze drie omroepen tot een soort algemeen christelijk blok in omroepland.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Ik hoop, dat door de omroepvernieuwing gedwongen, de EO genoodzaakt wordt om nauwer aan te sluiten bij haar achterban/leden, en daardoor meer evangelie-getrouwe uitzendingen te gaan maken. Hoewel die hoop, naar ik vrees, waarschijnlijk ijdel zal blijken...
In de laatst afgekondigde maatregelen bleef de EO apart staan.
Blijkbaar hebben ze wel degelijk een heel eigen doelgroep.
Dat is ook wel zo. Als ik BNR zap ik soms naar en als je dan middenin een EO prgramma terechtkomt merk je echt het verschil wel met de andere omroepen.
Van TV heb ik geen verstand.
Blijkbaar hebben ze wel degelijk een heel eigen doelgroep.
Dat is ook wel zo. Als ik BNR zap ik soms naar en als je dan middenin een EO prgramma terechtkomt merk je echt het verschil wel met de andere omroepen.
Van TV heb ik geen verstand.
Daar heb ik een proefabonnement op gehad, maar het is me erg tegengevallen. Een uitje organiseren voor gescheiden moeders e.d. waarbij alle vormen van scheidingen werden goedgepraat, het hoge Jezus-aannemen gehalte en de oppervlakkigheid (in de met name meditatieve stukjes) vielen mij erg tegen. Jammer, want ik wilde graag een blad die nadenkt over het leven van de christelijke vrouw en ervaringen heeft uit het leven.Orchidee schreef:Ik ben juist sinds kort lid van de EVA...
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Wat is de EVA?Orchidee schreef:Ik ben juist sinds kort lid van de EVA...
Volgens mij moet je die brief naar de EO sturen, de meeste medewerkers volgen dit forum niet ;-)
Hmm, ja. Als je op de website van EVA kijkt is één van de eerste dingen die opvalt een vraag of je als moeder je puberzoon condooms moet geven.vlinder schreef:Daar heb ik een proefabonnement op gehad, maar het is me erg tegengevallen. Een uitje organiseren voor gescheiden moeders e.d. waarbij alle vormen van scheidingen werden goedgepraat, het hoge Jezus-aannemen gehalte en de oppervlakkigheid (in de met name meditatieve stukjes) vielen mij erg tegen. Jammer, want ik wilde graag een blad die nadenkt over het leven van de christelijke vrouw en ervaringen heeft uit het leven.Orchidee schreef:Ik ben juist sinds kort lid van de EVA...

Heb ook nog een proefabonnement hoorOrchidee schreef:Ik ben juist sinds kort lid van de EVA...

Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
- Neeltje Jans
Heb je ook verder gelezen?Mister schreef:
Hmm, ja. Als je op de website van EVA kijkt is één van de eerste dingen die opvalt een vraag of je als moeder je puberzoon condooms moet geven.
Neeltje Jans, moeder van 4
Ik wel en de enige reactie is wel een mooie, maar ik mis dan eigenlijk een stroom van verontwaardigde reacties: Nee natuurlijk niet! Enz.Neeltje Jans schreef:Heb je ook verder gelezen?Mister schreef:
Hmm, ja. Als je op de website van EVA kijkt is één van de eerste dingen die opvalt een vraag of je als moeder je puberzoon condooms moet geven.

De EO is nooit zuiver geweest.
Er is destijds veel gewaarschuwd in o.a. de Saambinder.
Toen de Reformatotische Omroep nog vrij te beluisteren was
ging er een golf van herkenning door mij heen:
Precies zoals de EO was in 1971
Er is destijds veel gewaarschuwd in o.a. de Saambinder.
Toen de Reformatotische Omroep nog vrij te beluisteren was
ging er een golf van herkenning door mij heen:
Precies zoals de EO was in 1971
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«