Heeft iemand ervaring met YEK kinderkampen?
- Neeltje Jans
Heeft iemand ervaring met YEK kinderkampen?
Ik wil graag mijn 2e en 3e op een kamp doen omdat we nooit op vakantie kunnen. Zelf ben ik vroeger vaak met danielkampen meegeweest, maar die zijn vol. Bij YEK (young eagles kampen) hebben ze nog wel plaats. Kent iemand ze?
Neeltje Jans, moeder van 4
Re: Heeft iemand ervaring met YEK kinderkampen?
wel http://www.hgjb.nl/voor-jou/activiteite ... rvakantiesNeeltje Jans schreef:Ik wil graag mijn 2e en 3e op een kamp doen omdat we nooit op vakantie kunnen. Zelf ben ik vroeger vaak met danielkampen meegeweest, maar die zijn vol. Bij YEK (young eagles kampen) hebben ze nog wel plaats. Kent iemand ze?
~~Soli Deo Gloria~~
- Neeltje Jans
Die had ik ook gezien, maar die zijn duuuuuur! Dat gaat echt niet!Hendrikus schreef:wel http://www.hgjb.nl/voor-jou/activiteite ... rvakantiesNeeltje Jans schreef:Ik wil graag mijn 2e en 3e op een kamp doen omdat we nooit op vakantie kunnen. Zelf ben ik vroeger vaak met danielkampen meegeweest, maar die zijn vol. Bij YEK (young eagles kampen) hebben ze nog wel plaats. Kent iemand ze?
Het gaat uit van de CGK, vermeldt de website.Neeltje Jans schreef:Ik wil graag mijn 2e en 3e op een kamp doen omdat we nooit op vakantie kunnen. Zelf ben ik vroeger vaak met danielkampen meegeweest, maar die zijn vol. Bij YEK (young eagles kampen) hebben ze nog wel plaats. Kent iemand ze?
- Neeltje Jans
Ja dat klopt, dus daarom denk ik ook wel dat het goed is, niet dat ze ineens met hele evangelische gedachten thuiskomen (en dan evangelisch in de negatieve zin van het woord)
Ik ga ze er vanmiddag DV voor opgeven, als ik weet of mijn dochter wel of niet haar zwemdiploma heeft gehaald (moet je invullen op het inschrijfformulier
)
Ik ga ze er vanmiddag DV voor opgeven, als ik weet of mijn dochter wel of niet haar zwemdiploma heeft gehaald (moet je invullen op het inschrijfformulier

Ik denk dat je voor je zelf goed moet weten wat je wel en niet verantwoord vindt.Neeltje Jans schreef:Ik wil graag mijn 2e en 3e op een kamp doen omdat we nooit op vakantie kunnen. Zelf ben ik vroeger vaak met danielkampen meegeweest, maar die zijn vol. Bij YEK (young eagles kampen) hebben ze nog wel plaats. Kent iemand ze?
Bekijk de site eens goed en kijk of de sfeer overeenkomt met waar jij/ jullie achter kunnen staan.
Bedenk wel dat de sfeer echt heel anders is dan op een Danielkamp.
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Maar wel uit de CGJO kring...absoluut niet vanuit de LCJ. M.a.w. het gaat uit van het moderne evangelische deel van de CGK....zou niet mijn keuze zijn.memento schreef:Het gaat uit van de CGK, vermeldt de website.Neeltje Jans schreef:Ik wil graag mijn 2e en 3e op een kamp doen omdat we nooit op vakantie kunnen. Zelf ben ik vroeger vaak met danielkampen meegeweest, maar die zijn vol. Bij YEK (young eagles kampen) hebben ze nog wel plaats. Kent iemand ze?
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Kun je niet gewoon ds Van Eeken even bellen, en 'm jouw vraag voorleggen? Hij zal als het goed is meer duidelijkheid kunnen geven over de geestelijke sfeer die op die kampen heerst.huisman schreef:Maar wel uit de CGJO kring...absoluut niet vanuit de LCJ. M.a.w. het gaat uit van het moderne evangelische deel van de CGK....zou niet mijn keuze zijn.memento schreef:Het gaat uit van de CGK, vermeldt de website.Neeltje Jans schreef:Ik wil graag mijn 2e en 3e op een kamp doen omdat we nooit op vakantie kunnen. Zelf ben ik vroeger vaak met danielkampen meegeweest, maar die zijn vol. Bij YEK (young eagles kampen) hebben ze nog wel plaats. Kent iemand ze?
- Neeltje Jans
Waarom ds van Eeken? Stond hij bij de organisatie genoemd? Ik heb geen namen gezien eigenlijk.
Bij 'contact' staat een rijtje namen, waaronder die van ds Van Eeken. Een telefoonnummer van een predikant is meestal wel makkelijk te achterhalen.Neeltje Jans schreef:Waarom ds van Eeken? Stond hij bij de organisatie genoemd? Ik heb geen namen gezien eigenlijk.
Ds. Van Eeken zou voor mij een reden zijn om mijn kinderen (nu nog niet van toepassing, véél te jong) met een gerust hart mee te laten gaan. Als je dat van één persoon af kunt laten hangen, tenminste.
Tsja, en als je vindt dat dat deel van de CGK dat contacten onderhoud met bijvoorbeeld de GKv 'modern en evangelisch' is, dan moet je inderdaad oppassen. In Delft werken deze kerken samen, hebben ze een wederzijdse erkenning dat het kerken van Christus zijn.
Tsja, en als je vindt dat dat deel van de CGK dat contacten onderhoud met bijvoorbeeld de GKv 'modern en evangelisch' is, dan moet je inderdaad oppassen. In Delft werken deze kerken samen, hebben ze een wederzijdse erkenning dat het kerken van Christus zijn.
je zou ook hier eens kunnen kijken : http://www.christelijkjeugdwerk.nl/inde ... &Itemid=54
zijn onze kids vorig jaar mee op vakantie geweest. zeer tevreden over
Een zusje van mij is ooit met Vast en Zeker op kamp geweest. Die vond dat zeer positief. Achteraf denk ik dat die organisatie uit zeer behoudende evangelische hoek komt oid. Sommige van de leidsters deden een hoofddoekje op bij Bijbellezen en gebed, wat in refokringen niet heel gebruikelijk is, maar inhoudelijk was het wel reformatorisch te noemen. Ik kan alleen op google niets vinden van deze kampen, dus ik vraag me af of ze nog bestaan.
- Neeltje Jans
hm...onze kerk doet dat ook geloof ik in bepaalde opzichten. In ieder geval zitten veel kinderen van onze kerk ook op de vrijgemaakte school, een ander deel op de reformatorische school.Marco schreef:Ds. Van Eeken zou voor mij een reden zijn om mijn kinderen (nu nog niet van toepassing, véél te jong) met een gerust hart mee te laten gaan. Als je dat van één persoon af kunt laten hangen, tenminste.
- Neeltje Jans
Dat ziet er ook goed uit, maar daar zijn die van ons nog te jong voor.Gabrielle schreef:je zou ook hier eens kunnen kijken : http://www.christelijkjeugdwerk.nl/inde ... &Itemid=54