Biddag 2011
Biddag 2011
In de aankomende weken zal in veel gemeenten de jaarlijkse biddag voor gewas en arbeid plaatsvinden.
Gemeentes die 1, 2 of drie diensten beleggen.
Het gaat ons, in het algemeen goed, en zonder besef dat de Heere het is die Zijn zegen geeft over onze arbeid.
Daarnaast zijn er velen die gebukt gaan onder de slagen van de economische crisis, en vrezen voor nieuwe slagen.
Hebben wij oog voor deze geslagenen, beleven wij de biddag als gewoonte, of zijn we er van overtuigd dat alleen de Heere, door de diepste wegen heen, ons toekomst biedt?
Hen die het goed gaat, zijn bereid om diep in de portemonnee te grijpen, en alzo hun geweten te sussen.
Terwijl ze weten dat het met geld niet af te kopen is.
Bij biddagen en dankdagen moet ik altijd denken aan die weduwe die al haar leeftocht stortte in de tempel.
Gerust zijnde dat de Heere ook in het verdere voor háár zorgen zal.
En ik geloof zeker dat de Heere voor haar gezorgd heeft.
Mijn diepe wens en bede is dat ik, en jullie allemaal, in dat vertrouwen mogen leven.
Ik heb het deze week ervaren, God verlaat ons niet.
Hij geeft niet teveel en niet teweinig.
Ik wens jullie allen een door God gezegende biddag toe.
Wie op Hem vertrouwt, op Hem alleen, ziet zich omringd door Zijn weldadigheen.
Gemeentes die 1, 2 of drie diensten beleggen.
Het gaat ons, in het algemeen goed, en zonder besef dat de Heere het is die Zijn zegen geeft over onze arbeid.
Daarnaast zijn er velen die gebukt gaan onder de slagen van de economische crisis, en vrezen voor nieuwe slagen.
Hebben wij oog voor deze geslagenen, beleven wij de biddag als gewoonte, of zijn we er van overtuigd dat alleen de Heere, door de diepste wegen heen, ons toekomst biedt?
Hen die het goed gaat, zijn bereid om diep in de portemonnee te grijpen, en alzo hun geweten te sussen.
Terwijl ze weten dat het met geld niet af te kopen is.
Bij biddagen en dankdagen moet ik altijd denken aan die weduwe die al haar leeftocht stortte in de tempel.
Gerust zijnde dat de Heere ook in het verdere voor háár zorgen zal.
En ik geloof zeker dat de Heere voor haar gezorgd heeft.
Mijn diepe wens en bede is dat ik, en jullie allemaal, in dat vertrouwen mogen leven.
Ik heb het deze week ervaren, God verlaat ons niet.
Hij geeft niet teveel en niet teweinig.
Ik wens jullie allen een door God gezegende biddag toe.
Wie op Hem vertrouwt, op Hem alleen, ziet zich omringd door Zijn weldadigheen.
Re: Biddag 2011
Mag ik vragen wat het doel is van 3 diensten ? Hebben deze kerken op zondag ook 3 diensten ? Zo ja, dan snap ik het, zo nee, zitten deze kerken alle 3 de keren stampvol, met dezelfde mensen, of is het voor het oppassen of evt werkschema ?
In deze omgeving mag je al blij zijn als sommige kerken savonds 1 dienst hebben. De rechterflank heeft er zonder uitzondering 2.
Maar de meeste kerken zijn donker
In deze omgeving mag je al blij zijn als sommige kerken savonds 1 dienst hebben. De rechterflank heeft er zonder uitzondering 2.

Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Misschien om BID DAG te houdenMara schreef:Mag ik vragen wat het doel is van 3 diensten ? Hebben deze kerken op zondag ook 3 diensten ? Zo ja, dan snap ik het, zo nee, zitten deze kerken alle 3 de keren stampvol, met dezelfde mensen, of is het voor het oppassen of evt werkschema ?

Wij hebben woensdag 2 x de gelegenheid om een kerkdienst te bezoeken, zou eerst alleen 's avonds zijn, maar op het laatste moment toch nog een emeritaat PKN predikant erbij 's morgens.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
O jullie hebben smiddags geen dienst ?Orchidee schreef:Misschien om BID DAG te houdenMara schreef:Mag ik vragen wat het doel is van 3 diensten ? Hebben deze kerken op zondag ook 3 diensten ? Zo ja, dan snap ik het, zo nee, zitten deze kerken alle 3 de keren stampvol, met dezelfde mensen, of is het voor het oppassen of evt werkschema ?
Maar de meeste kerken zijn donker![]()
Wij hebben woensdag 2 x de gelegenheid om een kerkdienst te bezoeken, zou eerst alleen 's avonds zijn, maar op het laatste moment toch nog een emeritaat PKN predikant erbij 's morgens.
Wij hebben een gebedsweek.
- JolandaOudshoorn
Wij hebben 's morgens geen dienst. 's Morgens wordt er op de scholen aandacht aan biddag geschonken. (en in november aan dankdag) De kinderen horen hetzelfde verhaal als in de kerk 's middags. Dit jaar is dat de gelijkenis van de Farizeeer en de Tollenaar, met als thema: ontzag-wekkend. Het gaat hierbij om de gebedshouding die je behoort te hebben als je een heilig God nadert.Mara schreef:O jullie hebben smiddags geen dienst ?Orchidee schreef:Misschien om BID DAG te houdenMara schreef:Mag ik vragen wat het doel is van 3 diensten ? Hebben deze kerken op zondag ook 3 diensten ? Zo ja, dan snap ik het, zo nee, zitten deze kerken alle 3 de keren stampvol, met dezelfde mensen, of is het voor het oppassen of evt werkschema ?
Ik weet, mijn Verlosser leeft
3 diensten op een biddag, dat is toch ook niet gebruikelijk? In de GG hadden we dat ook niet.Mara schreef:O jullie hebben smiddags geen dienst ?Orchidee schreef:Misschien om BID DAG te houdenMara schreef:Mag ik vragen wat het doel is van 3 diensten ? Hebben deze kerken op zondag ook 3 diensten ? Zo ja, dan snap ik het, zo nee, zitten deze kerken alle 3 de keren stampvol, met dezelfde mensen, of is het voor het oppassen of evt werkschema ?
Nu hebben we er 8, maar wel verdeeld over 5 kerkgebouwen. En nergens 's middags.
~~Soli Deo Gloria~~
Ik weet dat er kerken zijn, ook ger.gem, die 3 diensten hebben op bid- en dankdagen.
Wij hebben smiddags en savonds. Al jaren.
De plaatselijke ogg, gg en gg in ned alhier hebben ook altijd 3 x.Mara schreef:Ik weet dat er kerken zijn, ook ger.gem, die 3 diensten hebben op bid- en dankdagen.
Wij hebben meestal 2 x, 's morgens en 's avonds.
Stil mijn ziel wees stil, en wees niet bang voor de onzekerheid van morgen. God omgeeft je steeds, Hij is erbij, in je beproevingen en zorgen!
Wij ook 2x: 9.30 en 19.00 uur. Avonddienst was eerst 19.30 uur, maar is sinds de vorige biddag 19.00 uur geworden. Dan konden kleine kinderen ook nog mee. Ik denk: nou dat halve uur maakt ook weinig... Gemeente die bv. 's-morgens en 's-middags dienst(bv.normale tijden als op zondag), stoten wel wat mensen voor hun hoofd hoor...
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de reden is van een 3e dienst op de biddag, want op zondag hebben ze dan vaak maar 2 keer dienst en biddag ineens 3 keer. Waarom: ???
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat de reden is van een 3e dienst op de biddag, want op zondag hebben ze dan vaak maar 2 keer dienst en biddag ineens 3 keer. Waarom: ???
Gijs, wat doen de mensen dan smiddags ?
Als er dienst is in de middag en avond, hoeven ze evt maar 1 halve snipperdag op te nemen.
Als er dienst is in de middag en avond, hoeven ze evt maar 1 halve snipperdag op te nemen.
Wat dacht je van de mogelijkheid om een hele dag vrij te nemen?Mara schreef:Gijs, wat doen de mensen dan smiddags ?
- Bonny
- Contacteer:
Waarom moet je er eigenlijk een dag vrij voor nemen. Hier is een avonddienst, altijd al zo geweest. Ik zie niet zo de noodzaak om meerdere diensten te organiseren. Is dat gebruikelijk bij jullie?
The Groom's still waiting at the altar
Ja, 's morgens en 's middags en mochten er zijn die 's morgens niet kunnen die kunnen 's avonds in andere gemeente(n) naar de kerk.Bonny schreef:Waarom moet je er eigenlijk een dag vrij voor nemen. Hier is een avonddienst, altijd al zo geweest. Ik zie niet zo de noodzaak om meerdere diensten te organiseren. Is dat gebruikelijk bij jullie?
- Bonny
- Contacteer:
Maar 's avonds kan toch ook iedereen?Auto schreef:Ja, 's morgens en 's middags en mochten er zijn die 's morgens niet kunnen die kunnen 's avonds in andere gemeente(n) naar de kerk.Bonny schreef:Waarom moet je er eigenlijk een dag vrij voor nemen. Hier is een avonddienst, altijd al zo geweest. Ik zie niet zo de noodzaak om meerdere diensten te organiseren. Is dat gebruikelijk bij jullie?
The Groom's still waiting at the altar