Oranjegekte

memento

Re: Oranjegekte

Bericht door memento »

coupe soleil schreef::haha

Een Turks koffiehuis is best gezellig te maken.
Precies. Met een lekkere gezonde Turkse pizza (met een hele vracht groenvoer erin), of een lekker ongezonde kapsalon :)
huisman

Bericht door huisman »

coupe soleil schreef:
Mara schreef:
coupe soleil schreef:
Mister schreef:Ik lees net op nu.nl dat de voetballers worden 'opgewacht' door een oranje F-16 die het laatste stukje meevliegt. :bobo :bobo
Belachelijk. Kost een vermogen is is ook nog eens erg slecht voor het milieu.
Doen ze soms bij een begrafenis ook (prins Bernhard, als laatste groet)
Dat vind ik ook onzinnig.
Jij hoeft niet mee te betalen hoor....maar wel aan mijn salaris die met een riante premie vorstelijk te noemen is :yahoo
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Mag er toch wel eens met plezier komen... :huhu
BJD

Bericht door BJD »

Lees ik net op twitter.. er is een voorstel voor een testwijziging in het volkslied, als deze gezongen wordt door de teams voor de finale. "De keeper van Hispanje.. heb ik altijd gepasseerd" :haha :haha
coupe soleil

Bericht door coupe soleil »

huisman schreef: Jij hoeft niet mee te betalen hoor....maar wel aan mijn salaris die met een riante premie vorstelijk te noemen is :yahoo
Dacht het wel. Zowel direct als indirect.
coupe soleil

BJD schreef:Lees ik net op twitter.. er is een voorstel voor een testwijziging in het volkslied, als deze gezongen wordt door de teams voor de finale. "De keeper van Hispanje.. heb ik altijd gepasseerd" :haha :haha
Doet me denken aan de kreupeligheid van Datheens psalmberijming.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

coupe soleil schreef:
BJD schreef:Lees ik net op twitter.. er is een voorstel voor een testwijziging in het volkslied, als deze gezongen wordt door de teams voor de finale. "De keeper van Hispanje.. heb ik altijd gepasseerd" :haha :haha
Doet me denken aan de kreupeligheid van Datheens psalmberijming.
Kijk uit, je staat op tenen ;)
albion

Bericht door albion »

Mara schreef:50 jaar geleden was het absoluut niet aan de orde dat de dominee op zondag reed. Hij kwam van zaterdagavond tot maandagmorgen.
Of dat de dominee in zn overhemmetje op de preekstoel stond.
Zo is er meer voortschrijdend inzicht, als je dat zo wilt noemen.
Opeens kunnen dingen niet meer, of juist wel.
En iedereen glijdt mee, goedschiks of kwaadschiks, ik merk het zelf !
Kan soms dingen niet meer "verkopen" aan mijn kinderen, het is MIJN geweten, MIJN principes, niet die van hen.
Ik denk dat het vroeger klakkeloos werd overgenomen, nu zijn de kinders soms geleerder dan hun ouders, gebekter, dus je delft het onderspit als je niet uitkijkt.
Ik weet zeker dat er morgen zat jeugd zit te kijken, waarvan de ouders het niet weten, of bang zijn dat het zo is.
Tegen de wil van hun vader en moeder in dus.
Als ik dat vroeger deed, klopte mijn hart in mn keel.
Ik mocht niet fietsen, deed het een keer toch en prompt brak de bagagedrager van mijn fiets af, zodat mijn vriendin, die achterop zat, lelijk ten val kwam.
Wij zagen het als een vingerwijzing.
Is dat nu nog ?

Je schrijft precies op zoals ik het ook voel.

Tegenwoordig is alles wat vroeger niet mocht normaal geworden. En van het een komt het ander.
Ik heb een paar jaar geleden met een leerling gesproken die zich negatief opstelde toen we Bunyan's Christenreis bij een literatuurles doornamen.
Ik vroeg hem te blijven zitten na de les want ik wilde toch wel even met hem van gedachte wisselen.
Ik heb hem uitgelegd dat dit toch de werkelijkheid wordt na ons sterven: of voor eeuwig behouden of voor eeuwig verloren. Met voorbeelden heb ik
het hem duidelijk gemaakt dat we allemaal makkelijk de verkeerde weg in slaan (ik ook). Vroeger had ik thuis geen radio of tv, daar was ook geen sprake van
dat we er naar zouden luisteren. Ik ging uit huis en kocht een radio en daar had ik best wel moeite mee. Mijn zoon, die thuis een radio gewend is
(alhoewel dat ding bijna niet aanstaat) zal, als hij straks op zichzelf gaat wonen een radio kopen en dat normaal vinden. Hij zal ook geen moeite hebben
met het kopen van een TV, omdat ook hier DVD's bekeken worden en hij ziet echt het verschil tussen een DVD kijken of een film op TV bekijken niet,
zelfs vindt hij dat er geen verschil is tussen thuis een dvd bekijken of in een bios een film bekijken. En zo kan ik nog heel wat meer opnoemen.
Ik zei ook tegen mijn leerling dat als we eenmaal op de 'glijbaan naar beneden glijdt het alleen maar harder gaat' en ik vroeg of hij zondags nog naar de kerk ging
en rekening hield met Gods Woord want dat hij dat nooit los moest laten. Hij gaf toe dat hij moeite had om naar de kerk te gaan.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Joannah

Bericht door Joannah »

daarvoor moeten er wel een paar "niet" roken bordjes worden opgehangen en vrouwen worden toegelaten, lijkt me.
En minstens halogen licht ipv TL buizen.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
coupe soleil

Joannah schreef:

daarvoor moeten er wel een paar "niet" roken bordjes worden opgehangen en vrouwen worden toegelaten, lijkt me.
En minstens halogen licht ipv TL buizen.
Uiteraard. Zonder vrouwen is het niet leuk. En roken wil ik best buiten doen. En alcohol i.p.v. koffie lijkt me ook prima.
Joannah

Bericht door Joannah »

albion schreef:
Mara schreef:50 jaar geleden was het absoluut niet aan de orde dat de dominee op zondag reed. Hij kwam van zaterdagavond tot maandagmorgen.
Of dat de dominee in zn overhemmetje op de preekstoel stond.
Zo is er meer voortschrijdend inzicht, als je dat zo wilt noemen.
Opeens kunnen dingen niet meer, of juist wel.
En iedereen glijdt mee, goedschiks of kwaadschiks, ik merk het zelf !
Kan soms dingen niet meer "verkopen" aan mijn kinderen, het is MIJN geweten, MIJN principes, niet die van hen.
Ik denk dat het vroeger klakkeloos werd overgenomen, nu zijn de kinders soms geleerder dan hun ouders, gebekter, dus je delft het onderspit als je niet uitkijkt.
Ik weet zeker dat er morgen zat jeugd zit te kijken, waarvan de ouders het niet weten, of bang zijn dat het zo is.
Tegen de wil van hun vader en moeder in dus.
Als ik dat vroeger deed, klopte mijn hart in mn keel.
Ik mocht niet fietsen, deed het een keer toch en prompt brak de bagagedrager van mijn fiets af, zodat mijn vriendin, die achterop zat, lelijk ten val kwam.
Wij zagen het als een vingerwijzing.
Is dat nu nog ?

Je schrijft precies op zoals ik het ook voel.

Tegenwoordig is alles wat vroeger niet mocht normaal geworden. En van het een komt het ander.
Ik heb een paar jaar geleden met een leerling gesproken die zich negatief opstelde toen we Bunyan's Christenreis bij een literatuurles doornamen.
Ik vroeg hem te blijven zitten na de les want ik wilde toch wel even met hem van gedachte wisselen.
Ik heb hem uitgelegd dat dit toch de werkelijkheid wordt na ons sterven: of voor eeuwig behouden of voor eeuwig verloren. Met voorbeelden heb ik
het hem duidelijk gemaakt dat we allemaal makkelijk de verkeerde weg in slaan (ik ook). Vroeger had ik thuis geen radio of tv, daar was ook geen sprake van
dat we er naar zouden luisteren. Ik ging uit huis en kocht een radio en daar had ik best wel moeite mee. Mijn zoon, die thuis een radio gewend is
(alhoewel dat ding bijna niet aanstaat) zal, als hij straks op zichzelf gaat wonen een radio kopen en dat normaal vinden. Hij zal ook geen moeite hebben
met het kopen van een TV, omdat ook hier DVD's bekeken worden en hij ziet echt het verschil tussen een DVD kijken of een film op TV bekijken niet,
zelfs vindt hij dat er geen verschil is tussen thuis een dvd bekijken of in een bios een film bekijken. En zo kan ik nog heel wat meer opnoemen.
Ik zei ook tegen mijn leerling dat als we eenmaal op de 'glijbaan naar beneden glijdt het alleen maar harder gaat' en ik vroeg of hij zondags nog naar de kerk ging
en rekening hield met Gods Woord want dat hij dat nooit los moest laten. Hij gaf toe dat hij moeite had om naar de kerk te gaan.
Grotendeels kan ik je zoon wel begrijpen.
DVD en FIlm is hetzelfde en waar je kijkt doet er ook niets toe.
Wat je ziet , daar gaat het om.
Iedere film is een leugen, maar ook ieder boek wat niet waar gebeurd is.
Ik snap niet waarom mensen zich zo graag laten bedriegen.
Verder is de aan/uit-knop van de DVD,PC, TV het bedieningsmechanisme van je wensen. WIL je bedrogen/misleid worden?Leert iemand die een filter heeft wel zijn wil te beheersen?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Mara

Bericht door Mara »

@Albion: ik vind het heel moeilijk. Ik heb pas gehoord dat iedere generatie een stukje opschuift.
Zeker als 1 v.d. ouders het niet zo nauw meer neemt.
Mijn vriendin is met een buitenkerkelijke man getrouwd, de kinderen zijn nog wel gedoopt, maar de tv ging op zondag aan, studio sport, zij zei tegen mij, toen wij zoons kregen: dat houdt jij niet vol, om de tv uit te laten op zondag.
Nu gaat haar man soms !!! naar de kerk, zij niet meer. Ze stemt echter nog wel op de SGP, is ontroerd als ze bij een familielid komt, die de tale Kanaans spreekt, dan komt haar jeugd weer boven. Voor het oog leeft zij netjes hoor ! Ze weet hoe het hoort, maar haar kinderen dwalen af. Eentje woont nu samen, de andere binnenkort. En, zij ziet het niet meer als zonde ! Ach, iedereen doet het toch, probeert zij mij nu over te halen om ook daarin mee te gaan.
Mijn vriendinnetje van vroeger is mijlenver van me vandaan komen te staan.
Maar ik kan haar (nog) niet loslaten. Ik bid veel voor haar.
De tv staat bij ons op zondag nog steeds niet aan.
Ik zie het in mijn familie ook, altijd strikt in de leer geweest en opeens gaan ze naar elkaar toe op zondag. Terwijl ze een paar jaar geleden hun zieke moeder niet eens wilden bezoeken op zondag !
Ga je dat dan ineens anders zien ? Is zonde geen zonde meer ? Ik raak echt soms kompleet in verwarring.
Houd ik nu niet vast aan de verkeerde dingen ?
Is het nostalgie ? Zagen mijn ouders het dan verkeerd ?
Ga nooit over je geweten heen, want het schroeit dicht, dat kreeg ik mee.
Als je het dan niet kunt verklaren als zijnde zonde, maar het voelt niet goed, doe het dan maar niet.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Lassie

Bericht door Lassie »

Je kunt toch veranderen? ook in je geloofbelevingen kun je veranderen. Dat wil niet zeggen dat het verkeerd is.

Ik ben veranderd van kerk en ben gaan inzien dat er meer is dan alleen de leer van.
BoCo

Bericht door BoCo »

Veranderen van kerk om geloofsbeleving of verschil van interpretatie van de leer?
Ergert u niet, verwondert u slechts.
Lourens

Bericht door Lourens »

Mara schreef:
Ik zie het in mijn familie ook, altijd strikt in de leer geweest en opeens gaan ze naar elkaar toe op zondag. Terwijl ze een paar jaar geleden hun zieke moeder niet eens wilden bezoeken op zondag !
Dit zijn inderdaad wijzigingen. Ook voor mij als ik denk aan vroeger. Toen altijd lopend naar de kerk. Later is de fiets gekomen.

Mijn familie woont allemaal buiten de plaats.
Nu gaan we op zondag af en toe wel bij familie op bezoek, al dan niet gecombineerd met kerkbezoek daar. (voordat er vragen komen, bij niet dan gaan we gewoon in eigen gemeente).
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Gesloten