Kinderdoop, 100% naar de Heilige Schrift!

DDD

Re: Kinderdoop, 100% naar de Heilige Schrift!

Bericht door DDD »

Wat ds. Meeuse schreef, is echt de hoofdstroom-opvatting binnen de GG. Ik kan het jou niet vaak genoeg melden, dus voor de zekerheid maar nog een keer. Dit is echt geen linkerflankdominee, integendeel.
Konijntje

Bericht door Konijntje »

DDD schreef: Vandaag, 20:50 Wat ds. Meeuse schreef, is echt de hoofdstroom-opvatting binnen de GG. Ik kan het jou niet vaak genoeg melden, dus voor de zekerheid maar nog een keer. Dit is echt geen linkerflankdominee, integendeel.
Dominee Meeuse kun je in het midden van het predikantenkorps van de GG plaatsen.

Of het echter de hoofdstroom-opvatting is binnen de GG, waag ik te betwijfelen. Ik heb meerdere stukjes gelezen van docenten van de theologische school van de GG. Die liggen toch echt meer in de lijn van ds. Verschuure.
DDD

Bericht door DDD »

Dat zou kunnen. De docenten zijn op dit moment ook allemaal van de rechterzijde, hoewel je ook kan verdedigen dat ds. Labee bij het midden behoort. Dat lijkt me verder geen belangwekkend discussiepunt.

Dat er een eenzijdigheid is in het curatorium en bij de docenten, is vaker zo geweest, maar dat verandert de theologische opvattingen hierover niet, in ieder geval niet op korte termijn, zolang hierop niet wordt geselecteerd bij het curatorium, en bovendien: de helft van de afgevaardigden ter synode is ouderling.

De opvattingen hierover vind je in 'Louter genade' en in synodebesluiten, niet in stukjes van docenten van de theologische school.

En ik ben mij er van bewust dat het feitelijke midden van de GG langzaam opschuift naar rechts, door een voortdurende instroom van buiten en een voortdurende uitstroom van traditionele GG-ers. Maar dat maakt ds. Meeuse nog geen uitzondering in dit artikel.
Plaats reactie