Toch niet met onze huisman.....?Mister schreef:Ik lees net op nu.nl dat de voetballers worden 'opgewacht' door een oranje F-16 die het laatste stukje meevliegt.![]()
Ja ook mijn werkgever, de Koninkijke Luchtmacht is met de oranjegekte meegegaanMister schreef:Ik lees net op nu.nl dat de voetballers worden 'opgewacht' door een oranje F-16 die het laatste stukje meevliegt.![]()
Dat lijkt me wel. Hendrikus houdt het op 'voortschrijdend inzicht'.Afgewezen schreef:Ja, zo kan ik er ook nog wel wat opnoemen. Maar daarmee is de vraag niet beantwoord.Hendrikus schreef:Tsja, zo zijn er talloze dingen te noemen die ooit niet mochten en nu heel gewoon zijn. Tijden veranderen, ik geloof niet dat je zo simpel kunt zeggen: wat tien jaar geleden niet goed was, is nu toch ook niet goed?Afgewezen schreef:Zat vandaag in het ND de uitslag van de WK-enquête te lezen. Wat mij opviel, was dat mensen die tien jaar geleden tegen voetbal kijken op zondag waren, dat nu niet meer zijn.
Dan denk ik: hoe komt dat? Wat tien jaar geleden niet goed was, is het nu toch ook niet? Of zaten we er tien jaar geleden als reformatorische christenen en masse naast door daaraan niet te willen meedoen?
Dia's vertonen mocht niet op de jeugdvereniging van de GG, want dat was in een zaaltje van de kerk, en dia's draaien in de kerk, dat kon toch echt niet, zelfs niet als het over de zending ging. Dus als er dia's moesten worden vertoond, week men uit naar de aula van een school of zo.
En nu?
Ik noem maar even een voorbeeld waaruit blijkt dat de tijden veranderen en dat dingen die vijftien jaar geleden ondenkbaar waren nu wel mogen.
Er zijn nog enkele predikanten die op zondag niet rijden...Mara schreef:50 jaar geleden was het absoluut niet aan de orde dat de dominee op zondag reed. Hij kwam van zaterdagavond tot maandagmorgen.
Of dat de dominee in zn overhemmetje op de preekstoel stond.
Zo is er meer voortschrijdend inzicht, als je dat zo wilt noemen.
Opeens kunnen dingen niet meer, of juist wel.
En iedereen glijdt mee, goedschiks of kwaadschiks, ik merk het zelf !
Kan soms dingen niet meer "verkopen" aan mijn kinderen, het is MIJN geweten, MIJN principes, niet die van hen.
Ik denk dat het vroeger klakkeloos werd overgenomen, nu zijn de kinders soms geleerder dan hun ouders, gebekter, dus je delft het onderspit als je niet uitkijkt.
Ik weet zeker dat er morgen zat jeugd zit te kijken, waarvan de ouders het niet weten, of bang zijn dat het zo is.
Tegen de wil van hun vader en moeder in dus.
Als ik dat vroeger deed, klopte mijn hart in mn keel.
Ik mocht niet fietsen, deed het een keer toch en prompt brak de bagagedrager van mijn fiets af, zodat mijn vriendin, die achterop zat, lelijk ten val kwam.
Wij zagen het als een vingerwijzing.
Is dat nu nog ?
Ja en wat wil dat zeggen, zijn hun beter als de ds die het wel doen?-DIA- schreef:Er zijn nog enkele predikanten die op zondag niet rijden...Mara schreef:50 jaar geleden was het absoluut niet aan de orde dat de dominee op zondag reed. Hij kwam van zaterdagavond tot maandagmorgen.
Of dat de dominee in zn overhemmetje op de preekstoel stond.
Zo is er meer voortschrijdend inzicht, als je dat zo wilt noemen.
Opeens kunnen dingen niet meer, of juist wel.
En iedereen glijdt mee, goedschiks of kwaadschiks, ik merk het zelf !
Kan soms dingen niet meer "verkopen" aan mijn kinderen, het is MIJN geweten, MIJN principes, niet die van hen.
Ik denk dat het vroeger klakkeloos werd overgenomen, nu zijn de kinders soms geleerder dan hun ouders, gebekter, dus je delft het onderspit als je niet uitkijkt.
Ik weet zeker dat er morgen zat jeugd zit te kijken, waarvan de ouders het niet weten, of bang zijn dat het zo is.
Tegen de wil van hun vader en moeder in dus.
Als ik dat vroeger deed, klopte mijn hart in mn keel.
Ik mocht niet fietsen, deed het een keer toch en prompt brak de bagagedrager van mijn fiets af, zodat mijn vriendin, die achterop zat, lelijk ten val kwam.
Wij zagen het als een vingerwijzing.
Is dat nu nog ?
Belachelijk. Kost een vermogen is is ook nog eens erg slecht voor het milieu.Mister schreef:Ik lees net op nu.nl dat de voetballers worden 'opgewacht' door een oranje F-16 die het laatste stukje meevliegt.![]()
Doen ze soms bij een begrafenis ook (prins Bernhard, als laatste groet)coupe soleil schreef:Belachelijk. Kost een vermogen is is ook nog eens erg slecht voor het milieu.Mister schreef:Ik lees net op nu.nl dat de voetballers worden 'opgewacht' door een oranje F-16 die het laatste stukje meevliegt.![]()
Voortschrijdend inzicht... of toenemende secularisatie.refo schreef:Dat lijkt me wel. Hendrikus houdt het op 'voortschrijdend inzicht'.
Dat vind ik ook onzinnig.Mara schreef:Doen ze soms bij een begrafenis ook (prins Bernhard, als laatste groet)coupe soleil schreef:Belachelijk. Kost een vermogen is is ook nog eens erg slecht voor het milieu.Mister schreef:Ik lees net op nu.nl dat de voetballers worden 'opgewacht' door een oranje F-16 die het laatste stukje meevliegt.![]()
En het plebs mag niet eens een gezellige gloeilamp meer gebruiken, maar moet het milieu ontzien met zo'n kille spaarlamp.coupe soleil schreef:Dat vind ik ook onzinnig.Mara schreef:Doen ze soms bij een begrafenis ook (prins Bernhard, als laatste groet)coupe soleil schreef:Belachelijk. Kost een vermogen is is ook nog eens erg slecht voor het milieu.Mister schreef:Ik lees net op nu.nl dat de voetballers worden 'opgewacht' door een oranje F-16 die het laatste stukje meevliegt.![]()