Kom eens luisteren, bijvoorbeeld aanstaande donderdagavond. Ik heb eventueel ook nog wel wat bandjes of cd's, die mag je wel lenen.memento schreef:Ik hoop dat er bij jullie dan gepreekt wordt naar héél mijn post, en niet alleen naar dat zinnetje wat je uit zn context eruit rukt.Erasmiaan schreef:Dan moet je dát zeggen. En niet gaan foeteren op mensen die wensen te leven naar Gods geboden.memento schreef:Mijn bezwaar is dat die onmogelijkheid vaak niet als schuld wordt gepredikt.
Overigens is dat wel droevig als dat niet als schuld wordt gepreekt, ja, erg dat je dat vaak mist. Je bent van harte welkom bij ons in de gemeente.
En dát maak jij er nu weer van. Want wie zegt dat die mensen dat zien als grond voor de eeuwigheid? Bij ons wordt dat in ieder geval niet gepreekt als grond voor de eeuwigheid.Want wat jij foeteren noemt, zie ik als het wegslaan van valse gronden voor de eeuwigheid.
Oh, ok, ik kreeg even de indruk dat je het over ervaringen in je eigen gemeente had.Er zijn gelukkig genoeg gemeenten waar zo gepreekt wordt hoor (ik denk aan de HHK-gemeente waar ik lid mag zijn). Alleen, die kampen vaak met andere problemen als degenen die we tegenkomen in Franca's boek.
PS: Hoe krijg je dat overigens voor elkaar, je posts aanvullen terwijl ik al een antwoord geplaatst heb, en geen wijzigingen update zien onder aan je posting?