Oranjegekte

Marnix

Re: Oranjegekte

Bericht door Marnix »

Dat werd dat arme beest al toen het de nederlaag van Duitsland voorspelde :) Zielig hoor.
Ik hoorde op CIP over Rinus Terlouw? Nederlandse voetballer die het nederlands elftal heeft gehaald maar later lid is geworden van de OGG. Dit verhaal was mij niet bekend. Jullie wel?
Ik ken wel Sport Witnesses, een overkoepelende organisatie van ex-topsporters die geloven / tot geloof zijn gekomen... onder andere Bert Konterman, Jeroen Drost, Rene en Henri Ruitenberg, Marnix ten Kortenaar, Jan Maarten Heideman, Jaques de Koning enz.
Luther schreef:Dat kan, en dan zie je opeens een TV door een opengeslagen raam naar buiten vliegen en in 1000 stukken uit elkaar knallen. (Zoals ik vier jaar geleden in de buurt mocht zien. Dat vond ik dan wel weer een mooi gezicht.
Hehe :)

Wat die leegte betreft, dat is inderdaad triest... Mensen leven van sportevenement tot sportevenement, van vakantie tot vakantie, of vullen hun leegte op met carriere maken etc... Ik hoop dat naast alle anti-voetbal-preken, waarschuwingen aan de gemeente om je er ver van te houden, hopelijk zijn we ook bewogen om al die schapen zonder herder...
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Erasmiaan

Bericht door Erasmiaan »

BJD schreef:http://archieven.beeldengeluid.nl/index ... tentId=773

vroeger vonden ze het ook al een aardig spelletje.. (bedroefend niveau :hum ) Publiek was net zo enthousiast als nu... Leuke beelden

Ik hoorde op CIP over Rinus Terlouw? Nederlandse voetballer die het nederlands elftal heeft gehaald maar later lid is geworden van de OGG. Dit verhaal was mij niet bekend. Jullie wel?
Ja, dat klopt. Hij kwam veel bij mijn grootouders over de vloer.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

BJD schreef:http://archieven.beeldengeluid.nl/index ... tentId=773

vroeger vonden ze het ook al een aardig spelletje.. (bedroefend niveau :hum ) Publiek was net zo enthousiast als nu... Leuke beelden

http://cgi.omroep.nl/cgi-bin/streams?/i ... 001-bb.wmv

Heeft wel wat , dit filmpje uit 1934. De laatste minuten heeft wel wat weg van kanseltaal ;)
Josephus

Bericht door Josephus »

BJD schreef:Ik hoorde op CIP over Rinus Terlouw? Nederlandse voetballer die het nederlands elftal heeft gehaald maar later lid is geworden van de OGG. Dit verhaal was mij niet bekend. Jullie wel?
Het verhaal ken ik wel. Naar aanleiding van zijn overlijden stond er in Trouw een aardig artikel over hem:
http://www.trouw.nl/krantenarchief/1992 ... _1992.html
Ik wantrouw iedereen die een theologie heeft. Ware theologie ademt en loopt. (Willem Barnard)
Mara

Bericht door Mara »

Geert den Ouden, schiet me zo te binnen, komt uit de ger gem.
Kew Jaliens, is ook een chr voetballer.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Mara schreef:Geert den Ouden, schiet me zo te binnen, komt uit de ger gem.
Dirk Kuyt ook, Bert Konterman was ook een bekende Christelijke voetballer.
Gian

Bericht door Gian »

Is Dirk Kuyt een belijdend christen?
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Lassie

Bericht door Lassie »

Laten we aub geen discussie gaan voeren over iemand z'n christelijke achtergrond, en wat hij/zij er mee doet. Is niet nodig om zoiets te bespreken en al helemaal niet op een chr. forum.

:nonnon
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Luther schreef:Hoe je er ook tegenaan kijkt, uiteindelijk laat het allemaal leeg.
Als NL zondag wint, dan is er even vreugde, of zo u wilt, massahysterie. Maar moet je over 3 maanden nog eens vragen...
Als NL zondag verliest, dan is alles voorbij, kunnen mensen de oranjetroep van hun huis afkrabben en begint de zoektocht naar de volgende vervulling van de leegte.
Ze praten al over een vrije dag dinsdag...
Joannah

Bericht door Joannah »

Lassie schreef:Laten we aub geen discussie gaan voeren over iemand z'n christelijke achtergrond, en wat hij/zij er mee doet. Is niet nodig om zoiets te bespreken en al helemaal niet op een chr. forum.

:nonnon
Dat vind ik ook niet boeiend nee, maar misschien nog wel meer passend dan een inktvis die de voetbaltoekomst voorspelt?!? huh?!Over gekte gesproken, het moet niet veel gekker worden.
EN zeker niet op een christelijk forum.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
BJD

Bericht door BJD »

Gian schreef:Is Dirk Kuyt een belijdend christen?
D'r zijn er wel die belijdend Christen zijn en op het wk actief zijn. Zowat elk afrikaanse speler.
Zie bv http://www.katholieknederland.nl/hand-v ... index.html
Rijssen

Bericht door Rijssen »

Heb de uitzendingen ook gezien, maar zal wel niks zijn volgens sommige mensen hier :ouin
Marnix

Bericht door Marnix »

Rijssen schreef:
Mara schreef:Geert den Ouden, schiet me zo te binnen, komt uit de ger gem.
Dirk Kuyt ook, Bert Konterman was ook een bekende Christelijke voetballer.
Ik weet in ieder geval : Drost, Van Diermen (Vitesse). En in andere teams, denk bijvoorbeeld aan de Brazilianen Kaka en Lucio die daar openlijk voor uitkomen... enz)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
freek

Bericht door freek »

Ik heb geen enkele pagina van dit topic gelezen, maar ff een anekdote tussendoor.
Op m'n werk hebben wij veelvuldig contact met organisaties in Afrika, Azië en Zuid-Amerika, van orthodox-christelijke signatuur. Nadat de wedstrijd tussen NL en Uruguay door Nederland gewonnen was, kregen we van alle kanten felicitatiemailtjes van hen. Ze hadden vol spanning - soms met de hele club - de wedstrijd gevolgd, en hoewel hun hart eigenlijk bij Uruguay zou moeten liggen, waren ze volmondig voor Nederland.
Wij zaten een beetje van: hmm, wat moeten wij hier nu mee, ze zullen wel niet in de gaten hebben dat het bij 'ons' niet zo leeft.
Maar het maakt wel duidelijk dat onze kritiek op het Wk lang niet door elke christen - wereldwijd - gedeeld wordt.
Joannah

Bericht door Joannah »

Misschien dat wij nederlandse christenen ons meer afzijdig houden van voetbal, omdat de gemiddelde nederlandse supporter een veel grover, veelvuldig vloekend, dronken beest is, wat hele winkelstraten, treinen en bussen kapotslaat na de wedstrijd, dan dat dat in het buitenland het geval is.
Daar wil je als christen dan niets mee te maken hebben.
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
Gesloten