vlinder schreef:MoesTuin schreef:- Mee roken is net zo schadelijk als roken.
Heb je hier bewijs van? Ik geloof het namelijk niet. Meeroken is slecht, maar zelf roken is slechter.
Op onze afdeling lag een patient een E-sigaret te roken. Is dit toegestaan? Er is geen brandgevaar. Is een E-smoker een verantwoord altenatief denken jullie?
Dit zegt het longfonds erover:
Als ik het goed begrijp wil je de e-smoker gaan gebruiken om minder te gaan snoepen. Wij kennen de e-smoker alleen als een middel om te helpen bij het stoppen met roken en kunnen dus ook alleen daar informatie over geven.
Hoewel de e-smoker is getest op toxicologische stoffen, zijn de gevolgen van de e-smoker voor de gezondheid, zeker op de lange termijn, niet onderzocht.
Ten aanzien van meeroken m.b.t. de e-smoker: een test onzerzijds in de nabijheid van een astmapatiënt gaf dat deze persoon wel degelijk overlast had van de geur. Het ging hier om het mondstuk zonder nicotine. Vele astmapatiënten zijn zeer gevoelig voor allerlei geuren zoals sigarettenrook, parfums, bakluchtjes, maar ook geurstoffen in allerlei andere producten zoals schoonmaakmiddelen, parfums voor in huis en wierook.
Dit was in maart 2013.
Gisteren hoorde ik op de radio dat de EU nu zelfs chocoladesigaretten wil gaan verbieden.