Toch gebeurt dat wel af en toe. Anders zouden met name de handvatten van de dieselslangen héél erg stingen (doen ze nu al af en toe). Maar het gebeurt niet bij alle pompstations even vaak.albion schreef:Wat mij in Engeland is opgevallen: we waren aan het tanken en ondertussen werd alles schoongemaakt. De slang wat je vasthoudt bij het tanken kreeg ook een sopje. Het is me nog nooit opgevallen dat het tankstation buiten werd schoongemaakt.
Mexicaanse griep
Re: Mexicaanse griep
Nadat ik 2x echt ziek ben geworden door de griepspuit heb ik maar besloten om het maar niet meer te doen....zusterelly schreef:Bij ons dringen ze er wel heel erg op aan dat we de griepspuit zullen nemen. Ze mogen het niet verplichten, maar ik heb ondertussen al aardig wat brieven erover gekregen dat ik me er onprettig onder ga voelen.vlinder schreef:Wij kregen een brief van het ziekenhuis. Omdat er te weinig vaccins zijn krijgen verpleegkundigen voorrang. Je moet binnen een week reageren en tekenen of je wel of geen vaccins wilt.
Ik ben er nog niet uit...
Mijn twee dillemma's zijn:
1. Mag ik een kwetsbare groep patiënten risico laten lopen door hen te verplegen terwijl ik misschien een virus bij me draag? (in theorie zou je dus na vaccinatie ook niets meer kunnen overdragen, maar daar heb ik zo mijn twijfels bij.)
2. Het is een heel nieuw vaccin. Er is nog niets getest, dat kan pas in december. Hoe veilig is dit vaccin? En wat zijn bijv. de gevolgen over 5 jaar?
Verder vond ik dit nog:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... griep.html
It's nice to be important, but it's more important to be nice...
De gewone griepspuit hoef ik sowieso al niet, al krijgen we die nu ook aangeboden.*girly* schreef: Nadat ik 2x echt ziek ben geworden door de griepspuit heb ik maar besloten om het maar niet meer te doen....
een gewoon griepje is niks mis mee. Heeft je lichaam ook af en toe nodig om alles weer eens schoon te maken en op te ruimen.
Maar deze griep heeft gevaarlijke complicaties zoals (dubbele) longontsteking e.d.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Een "gewoon griepje" is vaak geen griep (en daar helpt een griepspuit niet tegen) een seizoensgriep is over het algemeen ook knap beroerd. Ik denk dat ik maar 1 of 2 keer in mijn leven echt een griep gehad heb.vlinder schreef:De gewone griepspuit hoef ik sowieso al niet, al krijgen we die nu ook aangeboden.*girly* schreef: Nadat ik 2x echt ziek ben geworden door de griepspuit heb ik maar besloten om het maar niet meer te doen....
een gewoon griepje is niks mis mee. Heeft je lichaam ook af en toe nodig om alles weer eens schoon te maken en op te ruimen.
Maar deze griep heeft gevaarlijke complicaties zoals (dubbele) longontsteking e.d.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Sprak deze week een collega waar men in de kerk had uitgevaardigd dat handen geven als begroeting maar achterwege moest blijven.
Bij het avondmaal: ieder pakt een stukje brood en doopt dat in de wijn, om gezamenlijk drinken uit één beker te vermijden.
Op het station werd maandag een pakje papieren zakdoekjes uitgereikt namens de NS. [Cartoon in een van de dagbladen: ook hiermee is de NS te laat...]
Die zakdoekjes staken de meeste mensen wel bij zich, maar de vloer lag werkelijk bezaaid met de begeleidende briefjes.
Bij het avondmaal: ieder pakt een stukje brood en doopt dat in de wijn, om gezamenlijk drinken uit één beker te vermijden.
Op het station werd maandag een pakje papieren zakdoekjes uitgereikt namens de NS. [Cartoon in een van de dagbladen: ook hiermee is de NS te laat...]
Die zakdoekjes staken de meeste mensen wel bij zich, maar de vloer lag werkelijk bezaaid met de begeleidende briefjes.

~~Soli Deo Gloria~~
-
Het geeft wel te denken: Ab Osterhaus, de bekende viroloog heeft 10% aandelen in Viro-clinics. Dat geeft wel te denken.
Ja, de economsche crisis doet mensen de hand op de knip houden, dus dan verzinnen we maar een of andere griep-variant waarvoor een medicijn op de markt wordt gebracht......
Een beetje sarcastisch gedacht misschien, maar toch iets om over na te denken!
Ja, de economsche crisis doet mensen de hand op de knip houden, dus dan verzinnen we maar een of andere griep-variant waarvoor een medicijn op de markt wordt gebracht......
Ja, want Ab Osterhaus heeft de griep variant bedacht. Er zijn in Mexico, de VS en Zuid Amerika niet redelijk wat mensen overleden aan deze griep. Verder is Osterhaus niet een directe adviseur van het ministerie. Die directe adviseurs zitten bij het RIVM (Roel Coutinho e.a.) en die zijn iets nuchterder dan Osterhaus, maar adviseren wel om vaccins aan te schaffen.Eppo Gremdaat schreef:Het geeft wel te denken: Ab Osterhaus, de bekende viroloog heeft 10% aandelen in Viro-clinics. Dat geeft wel te denken.
Griep is en blijft iets vervelends en je wilt niet dat ziekenhuizen opeens geen personeel genoeg hebben om alle afdelingen vol te laten draaien tijdens een griep epidemie. (Het aantal patienten dat intensievere zorg nodig heeft zal dan namelijk ook toenemen). Verder is een herhaling van de Spaanse Griep natuurlijk niet aantrekkelijk.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
Inderdaad. Volgens mij is de hype rondom de Mexicaanse griep virulenter dan het virus zelf.Eppo Gremdaat schreef:Het geeft wel te denken: Ab Osterhaus, de bekende viroloog heeft 10% aandelen in Viro-clinics. Dat geeft wel te denken.
Dan heeft de postbode of jullie overgeslagen(fout van hem/haar) of ie is tussen het oud papier beland.Lassie schreef:Het is al eind sept. Maar wij hebben niet eens een folder gehad/gezien.Gijs83 schreef:A.s. donderdag krijgt iedereen de (lang verwachte) folder over de griep in de bus. Dit is voor de TNT-postbodes overheidsverspreiding dus letterlijk huis-aan-huis, dus ook de Ja/Nee en Nee/Nee-stickers!
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
die folder is ook hier niet gesignaleerd...................Gijs83 schreef:Dan heeft de postbode of jullie overgeslagen(fout van hem/haar) of ie is tussen het oud papier beland.Lassie schreef:Het is al eind sept. Maar wij hebben niet eens een folder gehad/gezien.Gijs83 schreef:A.s. donderdag krijgt iedereen de (lang verwachte) folder over de griep in de bus. Dit is voor de TNT-postbodes overheidsverspreiding dus letterlijk huis-aan-huis, dus ook de Ja/Nee en Nee/Nee-stickers!
Moderatorbericht:
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Rens is overleden op 27 april 2010
http://www.refoforum.nl/forum/viewtopic ... 0&start=60
Ik ken nog geen mensen in mijn opgeving met Mex. griep. Zo'n resistentie is wel eng, al schijnt dàt zich weer moeizaam te verspreiden.
Maar gelukkig zijn er nog veel mensen wel gewoon te helpen met tamiflu.
Gods weg is niet de gemakkelijkste, maar wel de mooiste!
In Oekraïne zijn sinds het weekend meer dan 80 mensen overleden aan de griep. Men is bang dat het om een gemuteerd virus gaat. Binnen een week 450.000 besmettingen.
Aantallen zijn te volgen via deze site;
http://hisz.rsoe.hu/alertmap/woalert_read.php?cid=23630
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Ook één van de redenen dat ik die inenting niet wilde. Die beschermt maar tegen één of twee virusvarianten.Gian schreef:In Oekraïne zijn sinds het weekend meer dan 80 mensen overleden aan de griep. Men is bang dat het om een gemuteerd virus gaat. Binnen een week 450.000 besmettingen.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Kan ik mij haast niet voorstellen, maar tja daar in het hoge noorden...Rens schreef: die folder is ook hier niet gesignaleerd...................
Maar nu de griep er echt aan komt. Zou het goed van de overheid zijn om alles nog weer eens op rijtje te zetten(de voorzorgsmaatregelen). Bv.via de landelijke dagbladen.