Terri Chiavo mag sterven van federale rechter

Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Marjan
Oorspronkelijk gepost door Daphne
Overigens las ik dat de man van Terri er in heeft toegestemd dat er autopsie wordt gepleegd. Om aan te tonen dat haar hersens echt voor het grootste deel niet meer werkten.
:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(
Je kunt er van gruwen Daphne, maar weet je wel wat die man allemaal naar zijn hoofd krijgt? Ik kan me voorstellen dat hij een onafhankelijk rapport wil van hoe groot de schade in Terri's lichaam was. Terri's familie verwijt hem dat hij dingen wil verbergen omdat hij haar wil laten cremeren.
Het is niet het punt van Autoptie (moet men doen wen men het goed dunkt) maar het is het punt dat ik de man niet liefdevol vind... het eeuwige gelijk willen hebben. Heeft hij al niet genoeg veroorzaakt?! Moet dit nou nog?! Ik vind het zeer kinderachtig, betuigd niet van liefde jegens zijn vrouw... eerder haat jegens zijn schoonfamilie en een ziekelijke neiging tot gelijk willen hebben.
Xcuse voor mijn harde woorden
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Sabra

Bericht door Sabra »

WASHINGTON - De Amerikaanse comapatiënte Terri Schiavo is overleden. Dat maakte een woordvoerder van de familie donderdag bekend. Op verzoek van haar echtgenoot was op 18 maart de voedingssonde bij de 41-jarige Terri verwijderd. Haar ouders waren daar fel op tegen geweest

Schiavo, die zwaar hersenletsel had, raakte vijftien jaar geleden in coma. Ze stierf in het Woodside-hospitium in Florida. Het besluit van Schiavos man om haar te laten sterven, leidde tot een verbitterde juridische strijd met de ouders. Uiteindelijk bemoeiden zich ook het Amerikaanse parlement en president Bush met de zaak.

Juridische strijd

Met de dood van Terri is een jarenlange juridische strijd ten einde gekomen. Haar echtgenoot en juridisch vertegenwoordiger Michael Schiavo wilde haar waardig laten sterven, omdat ze zelf nooit als een plant zou hebben willen leven.

Haar ouders, Bob en Mary Schindler, hielden echter hoop op herstel. Ook ontkenden ze dat Terri niet kon communiceren. Zij hebben tot het laatste moment geprobeerd via een rechter te bereiken dat de kunstmatige voeding zou worden hervat.

bron: http://www.nu.nl

[Aangepast op 31/3/05 door Sabra]
Marjan

Bericht door Marjan »

Het is niet het punt van Autoptie (moet men doen wen men het goed dunkt) maar het is het punt dat ik de man niet liefdevol vind... het eeuwige gelijk willen hebben. Heeft hij al niet genoeg veroorzaakt?! Moet dit nou nog?! Ik vind het zeer kinderachtig, betuigd niet van liefde jegens zijn vrouw... eerder haat jegens zijn schoonfamilie en een ziekelijke neiging tot gelijk willen hebben.
Bijbels gezien klopt het anders wel dat de man voor zijn vrouw zorg draagt. Je weet wel, de man die zijn ouders moet verlaten om een vlees te worden met zijn vrouw.
De man is nu degene die de verantwoordelijkheid heeft voor zijn vrouw, niet haar ouders. En ik heb nog nergens gelezen dat hij lelijke dingen zegt van die ouders en andersom wel. Mijn sympathie gaat meer naar hem uit.

Als hij zich er makkelijk van af had willen maken had hij pakweg twee jaar nadat Terri in coma was geraakt kunnen zeggen, sorry, ik geef haar terug aan haar familie en ik ga mijn eigen leven leiden. Maar hij heeft tot het bittere eind voor haar gezorgd.
Be yourself, there are plenty of others.
Daphne

Bericht door Daphne »

Bijbels gezien klopt het anders wel dat de man voor zijn vrouw zorg draagt. Je weet wel, de man die zijn ouders moet verlaten om een vlees te worden met zijn vrouw.
De man is nu degene die de verantwoordelijkheid heeft voor zijn vrouw, niet haar ouders. En ik heb nog nergens gelezen dat hij lelijke dingen zegt van die ouders en andersom wel. Mijn sympathie gaat meer naar hem uit.

Als hij zich er makkelijk van af had willen maken had hij pakweg twee jaar nadat Terri in coma was geraakt kunnen zeggen, sorry, ik geef haar terug aan haar familie en ik ga mijn eigen leven leiden. Maar hij heeft tot het bittere eind voor haar gezorgd.
t heeft waarschijnlijk met 'gevoel' te maken... ik vind haar man bijvoorbaad onsympathiek en k geloof ook neit dat ie maar 1 traan om haar zal laten... noch dat hij haar zal missen
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Sabra

Bericht door Sabra »

t heeft waarschijnlijk met 'gevoel' te maken... ik vind haar man bijvoorbaad onsympathiek en k geloof ook neit dat ie maar 1 traan om haar zal laten... noch dat hij haar zal missen
Noem jij dit gevoel? Ik noem dit eerder ongevoelig. Ik vind het altijd jammer wanneer mensen een oordeel denken uit te kunnen spreken over iemand die ze totaal niet kennen. Uit de media kun ij die man niet kennen of van hem een objectief beeld krijgen.

Dat jij haar man bij voorbaat onsympathiek vindt, strookt niet echt met de feiten. Die man heeft zijn vrouw jarenlang verzorgt, iets wat die geliefde familie van jou achterwege heeft gelaten.
Mariken

Bericht door Mariken »

Ik vind eerder de familie van deze vrouw hard en liefdeloos. Zij zijn degenen die haar echtgenoot vals hebben beschuldigd van onder andere mishandeling. Zijn zijn degenen die er van alles en nog wat bij slepen om hunb gelijk te krijgen en daardoor helaas deze man in een zeer kwaad daglicht zetten.
Zij zijn degenen die zeer subjectieve informatie naar buiten brachten, en informatie die niet in hun straat te pas kwam verzwegen (bijvoorbeeld de 6 onafhankelijke artsen die allen geconstateerd hebben dat deze vrouw een vegetatief leven leidde)
Begrijp me goed, ik ben tegen euthanasie enz enz. Maar ik ben ook tegen het verstrekken van gekleurde en onjuiste informatie, tegen moddergooien en tegen het veroordelen van een persoon die je niet eens kent!
En dan vraag ik mij werkelijk af in hoeverre je in de ze zaak op je gevoel kunt afgaan. Je kent iemand niet eens.

[Aangepast op 31/3/05 door Mariken]
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Er wordt inderdaad niet positief over hem gesproken en in Amerika ook niet volgens de media. Je moet niet vergeten dat hij al jaren een vriendin heeft en twee kinderen. Hij wilde graag scheiden van Terri, maar dat kon niet en daarom moest het maar op zo'n manier. Nu ze niet meer leeft kan hij verder met zijn leven. Nou ik noem dat knap egoïstisch. Uiteindelijk had hij zijn verantwoordelijkheid tegenover Terri allang aan de kant geschoven. Ik geloof zeker dat zoiets niet meevalt voor die man, maar dat dit alles ten koste moest van Terri's leven vind ik heel erg. Ik had nog gehoopt op een wonder, maarja...... Nu ben ik benieuwd wat er uit die lijkschouwing komt, want dan kan zijn onschuld of schuld bewezen worden.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Afbeelding
Mariken

Bericht door Mariken »

Oorspronkelijk gepost door Lizzy
Er wordt inderdaad niet positief over hem gesproken en in Amerika ook niet volgens de media. Je moet niet vergeten dat hij al jaren een vriendin heeft en twee kinderen. Hij wilde graag scheiden van Terri, maar dat kon niet en daarom moest het maar op zo'n manier. Nu ze niet meer leeft kan hij verder met zijn leven. Nou ik noem dat knap egoïstisch. Uiteindelijk had hij zijn verantwoordelijkheid tegenover Terri allang aan de kant geschoven. Ik geloof zeker dat zoiets niet meevalt voor die man, maar dat dit alles ten koste moest van Terri's leven vind ik heel erg. Ik had nog gehoopt op een wonder, maarja...... Nu ben ik benieuwd wat er uit die lijkschouwing komt, want dan kan zijn onschuld of schuld bewezen worden.
Hij kon wel scheiden, maar dat was iets wat hij niet wilde, omdat hij de laatste wens van Terri wilde uitvoeren. Hoe je het ook wend of keert, deze man heeft zich niet ontdaan van zijn verantwoordelijkheid tegenover zijn vrouw (hoe je daar ook over kunt denken).
Bovendien word ik echt ziek van die amerikaans gekleurde verhalen, pure hysterie wat mij betreft
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Sabra

Noem jij dit gevoel? Ik noem dit eerder ongevoelig. Ik vind het altijd jammer wanneer mensen een oordeel denken uit te kunnen spreken over iemand die ze totaal niet kennen. Uit de media kun ij die man niet kennen of van hem een objectief beeld krijgen.

Dat jij haar man bij voorbaat onsympathiek vindt, strookt niet echt met de feiten. Die man heeft zijn vrouw jarenlang verzorgt, iets wat die geliefde familie van jou achterwege heeft gelaten.
lees ajb wat ik voorheen heb geschreven
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Uit dit topic kun je wel een beetje uitmaken wie er zowiezo respect heeft voor het leven. God gaat over leven en dood en niet wij. En Daphne heeft gelijk dat het gevoel hier een grote rol in speelt.

[Aangepast op 1/4/05 door Lizzy]

Afbeelding
Sabra

Bericht door Sabra »

Vanuit de realiteit kun je stellen dat God vaak niets met leven en dood te maken heeft. Wanneer je de gemiddelde krant of ander nieuwsbulletin bekijkt zie je dat er elke dag honderden zoniet duizenden mensen omkomen door geweld. Ik kan niet geloven dat God dat zo gewild heeft.

Verder vind ik dat het gevoel niet moet meespelen in het benaderen van de man van Teri Schiavo. Het is nogal gemakkelijk om als buitenstaander er een oordeel over te geven.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Sabrahet benaderen van de man van Teri Schiavo
dat hoeft niet
Margriet
Contacteer:

Bericht door Margriet »

Michael heeft de laatste weken in het hospice doorgebracht bij Terri.Hij heeft geeen contact met de media gezocht.
Hij kreeg wel de meest verschrikkelijke dingen naar zijn hoofd.Hij is zelfs met de dood bedreigd.De familie van Terri was in elke nieuwsuitzending. Michael maakt een veel meer betrokken indruk.
Christian faith has to do less with what you know and more with whom you know, namely God and God in Christ. Rev. Martin E Marty
Gian

Bericht door Gian »

Wanneer je de gemiddelde krant of ander nieuwsbulletin bekijkt zie je dat er elke dag honderden zoniet duizenden mensen omkomen door geweld. Ik kan niet geloven dat God dat zo gewild heeft.
Inderdaad, dat heeft God nooit zo gewild.
Dat heb jij zo gewild, en dat heb ik zo gewild.
Lizzy

Bericht door Lizzy »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Wanneer je de gemiddelde krant of ander nieuwsbulletin bekijkt zie je dat er elke dag honderden zoniet duizenden mensen omkomen door geweld. Ik kan niet geloven dat God dat zo gewild heeft.
Inderdaad, dat heeft God nooit zo gewild.
Dat heb jij zo gewild, en dat heb ik zo gewild.
Ik ben het helemaal met je eens Gian. God heeft niets te maken met alles wat gebeurd door de zonde, maar onze tijden zijn in Zijn hand.

Afbeelding
Plaats reactie