solidair met christenen in Libanon en Palestina

MBE

Bericht door MBE »

Mohammed schreef:
MBE schreef:
Mohammed schreef:bijbel kopen? wat ben jij gierig...korans eb bijbels worden gratis uitgedeeld. :wink:
Geef je adres maar via een PB, dan stuur ik er 1 op en als je er meer wil kan dat ook.
ok...jij een koran?
Nee dank u ik heb aan de bijbel genoeg.
Vincent

Bericht door Vincent »

Mohammed schreef:
Vincent schreef:
elbert schreef:Gezien de ideologische basis van Hezbollah ("Israel moet van de kaart geveegd worden") zal het altijd aantrekkelijk voor hen zijn om de strijd voort te zetten (al was het alleen maar om via die strijd een plaatsje in het paradijs te verdienen :?). Als er nu een wapenstilstand komt (bijv. onder druk van een VN resolutie) is dat slechts een tijdelijke pauze in de vijandelijkheden. Over een paar maanden wordt er dan toch weer gevochten.

De beste oplossing zou zijn als Hezbollah als terroristisch-militaire macht uitgeschakeld werd.
Nou, ik heb het vage vermoeden dat veel islamieten ook wel gevoelig zijn voor de zekerheid van een goede economie en leuke Nikes aan d'r voeten, in plaats van een onzeker aantal maagden in een onzeker hiernamaals.

Rebellen zullen er altijd blijven, maar een internationale verdesmacht kan dit probleem mogelijk mitigeren?
islamieten gevoelig voor wereldse leven>? wat moet er over joden (grootste kapitalisten der aarde)gezegd worden dan?
Huh?? Wat is dat voor onzin? Ik beweer niet dat Joden dat NIET zouden zijn. Je opmerking betreffende het Joodse volk, klinkt mij bovendien niet sympathiek in de oren.

Ik denk zelf dat terrorisme minder zou zijn indien de rijkdom op aarde gelijker verdeeld zou zijn. Godsdienst kan misschien wel een belangrijke oorzaak en het voornaamste mom zijn, maar als mensen qua welvaart een lekker leven hebben is het minder aantrekkelijk om bommen te plaatsen etc..

Btw., wat het Israëlische volk doet is puur zelfverdediging.
Vincent

Bericht door Vincent »

Mohammed schreef:
MBE schreef:
Mohammed schreef:bijbel kopen? wat ben jij gierig...korans eb bijbels worden gratis uitgedeeld. :wink:
Geef je adres maar via een PB, dan stuur ik er 1 op en als je er meer wil kan dat ook.
ok...jij een koran?
Aanvankelijk was ik van mening, dat we Mohammed moest toestaan op dit forum, maar nu er zelfs een koran wordt aangeboden op refoforum :wink: :wink:
Mohammed

Bericht door Mohammed »

Vincent schreef:
Mohammed schreef:
Vincent schreef:
elbert schreef:Gezien de ideologische basis van Hezbollah ("Israel moet van de kaart geveegd worden") zal het altijd aantrekkelijk voor hen zijn om de strijd voort te zetten (al was het alleen maar om via die strijd een plaatsje in het paradijs te verdienen :?). Als er nu een wapenstilstand komt (bijv. onder druk van een VN resolutie) is dat slechts een tijdelijke pauze in de vijandelijkheden. Over een paar maanden wordt er dan toch weer gevochten.

De beste oplossing zou zijn als Hezbollah als terroristisch-militaire macht uitgeschakeld werd.
Nou, ik heb het vage vermoeden dat veel islamieten ook wel gevoelig zijn voor de zekerheid van een goede economie en leuke Nikes aan d'r voeten, in plaats van een onzeker aantal maagden in een onzeker hiernamaals.

Rebellen zullen er altijd blijven, maar een internationale verdesmacht kan dit probleem mogelijk mitigeren?
islamieten gevoelig voor wereldse leven>? wat moet er over joden (grootste kapitalisten der aarde)gezegd worden dan?
Huh?? Wat is dat voor onzin? Ik beweer niet dat Joden dat NIET zouden zijn. Je opmerking betreffende het Joodse volk, klinkt mij bovendien niet sympathiek in de oren.

Ik denk zelf dat terrorisme minder zou zijn indien de rijkdom op aarde gelijker verdeeld zou zijn. Godsdienst kan misschien wel een belangrijke oorzaak en het voornaamste mom zijn, maar als mensen qua welvaart een lekker leven hebben is het minder aantrekkelijk om bommen te plaatsen etc..

ik niet sympthaiek over joden? dan jij niet symptahiek over moslims heb ik gezien.
Vincent

Bericht door Vincent »

Mohammed schreef:
Vincent schreef:
Mohammed schreef:
Vincent schreef: Nou, ik heb het vage vermoeden dat veel islamieten ook wel gevoelig zijn voor de zekerheid van een goede economie en leuke Nikes aan d'r voeten, in plaats van een onzeker aantal maagden in een onzeker hiernamaals.

ik niet sympthaiek over joden? dan jij niet symptahiek over moslims heb ik gezien.
graag argumentatie zoals ik ook tracht te geven
Vincent

Bericht door Vincent »

Mohammed schreef:
Vincent schreef:
refo schreef:Stond zaterdag een interview met Libanees in het RD. Uitvechten dit conflict. Niks geen wapenstilstand. Eén van de twee partijen wegvagen. Anders blijft dit doorsudderen in de toekomst.
Ja las ik ook. Strakke uitspraak, zit wel iets in. Echter 1 groot probleem......er zijn andere landen die staan te popelen om zich ermee te gaan bemoeien (Syrië, Iran). Er moet toch een soort machtbalans worden gevonden naar mijn idee, waarbij het voor niemand aantrekkelijk is om nog langer oorlog te voeren... Maar hoe he....
iran en syria staan te poppelen idd. maar de US doet al mee.
Nee, de USA doen niet mee. Althans, niet op een andere manier dan Syrië en Iran momenteel.
plebe

Bericht door plebe »

MBE schreef:
plebe schreef:Mohamed,

Een christen gelooft niet in zijn religie maar heeft een ingrijpende verandering ondergaan doordat hij een persoonlijke relatie heeft gekregen met de eniggeboren Zoon van God; De Heere Jezus Christus. Deze Jezus is de unieke en exclusieve weg tot het heil voor ons mensen. Hij maakt zich bekend in de bijbel en kan jje verlossen van de onderdrukking die er is in een religie als de islam.
Neem dit nu eens serieus en koop a.j.b. eens een bijbel.
Misschien moet je ons mensen veranderen in alle mensen. Nu lijkt het net of Jezus alleen de unieke en exclusieve weg tot het heil is voor christenen.
Ja ik zou nu kunnen worden misverstaan. Het moet zijn voor alle mensen
Gelooft het evangelie en bekeert u !
Vincent

Bericht door Vincent »

elbert schreef:
Vincent schreef: Rebellen zullen er altijd blijven, maar een internationale verdesmacht kan dit probleem mogelijk mitigeren?
Als het sterkste leger van het Midden-Oosten (Israel) al de grootste moeite heeft om Hezbollah te neutraliseren, zullen een paar peacekeepers dat dan wel kunnen? Dat lijkt me al te optimistisch.
D'r zitten al sinds 1978 Unifil soldaten in Libanon en veel heeft dat niet opgeleverd. Het grootste deel van de tijd zat men tussen de strijdende partijen in, zonder dat men de mogelijkheid en de middelen had om tussenbeide te komen.
Ook een grotere vredesmacht dan nu zal niet veel verschil maken, tenzij gevechtstroepen als de US Marines meedoen (en dat zal gezien de gebeurtenissen in 1983 zeker niet het geval zijn).
Ja, wat mij betreft wordt Hezbollah volledig geelimineerd. Het risico van een uitslaande brand wordt echter wel erg groot. Aan de andere kant moet het er toch een keer van komen, omdat Israël geheel terecht nooit zal toestaan dat Iran kernwapens weet te ontwikkelen.

Wat ik zo jammer vind, is de opinie. Eigenlijk alleen de VS en een aantal Europese landen staan grotendeels achter Israël. De houding van Rusland en China lijkt mij twijfelachtiger? Dadelijk staat Israël helemaal alleen. Laat ons gebed zijn of God zal ingrijpen om de strijd voor Zijn oude bondsvolk te voeren -God geve dat het samen zal gaan met het omarmen door het Joodse volk van messias Jezus.
Toeschouwer

Re: solidair met christenen in Libanon en Palestina

Bericht door Toeschouwer »

Mohammed schreef:wat ik geheel niet begrijp is nml; waarom christenen zo solidair zijn met israel? en dat terwijl libanon voor 40% uit christenen bestaat die nu ook onder de bommen van israel lijden.
dan zou je toch met je broeders en zusters solidair moeten zijn?
Ik weet niet of dit een verschil in mentalititeit is. Maar als christenen een verkeerde zaak steunen of voorstaan, ben ik zeker niet solidair met hen.
Dat is ook in familieverband zo, als mijn broer iets doet waar ik het absoluut niet mee eens ben, ben ik echt niet solidair met hem.
Ik begrijp dus omdat jij een Islamiet bent jij daardoor per definitie solidair met hen bent.
Ik heb nog een vraag aan je. Die moet eerst beantwoord worden voordat je verder kunt spreken.
Mag Israël überhaupt zijn in het land dat God aan Abraham had belooft? Een land dat meer dan 2000 jaren bestuurd is door de Romeinen, Byzantijnen, Turken, Engelsen enz.
Of is het in de visie van de Islam eigenlijk onmogelijk dat waar eenmaal de Islam het voor het zeggen heeft gehad Joden nu een eigen staat hebben?
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Laat ons gebed zijn of God zal ingrijpen om de strijd voor Zijn oude bondsvolk te voeren -God geve dat het samen zal gaan met het omarmen door het Joodse volk van messias Jezus.
Wat het eerste betreft: we leven niet meer in de tijd van het OT. God is niet meer vóór het ene volk tégen het andere volk. Wat niet wil zeggen dat Hij niet misschien zal zorgen voor een oplossing van het Israëlprobleem.
Het oude bondsvolk heeft echter iets heel anders nodig. En daarom gaat het.
Mag Israël überhaupt zijn in het land dat God aan Abraham had belooft?
Ook wij (de christenen uit de volkeren) zijn erfgenaam van het land der belofte. We zijn immers ingelijfd bij het (ware) Israël?
Dathenum

Bericht door Dathenum »

Slapeloze nachten uit angst voor vernietiging
door Eddo Rosenthal

Het Israëlische leger staat machteloos tegen de raketten van Hezbollah. Het is zelfs niet uitgesloten dat de islamitische wereld Israël compleet wegvaagt.
Niet eerder had ik zo sterk het gevoel correspondent te zijn in een land dat is gedoemd om uiteindelijk te verdwijnen. Niet eerder werd ik bevangen door het besef dat de islamitische en Arabische wereld de overlevingscode hebben ontcijferd van de Israëlische samenleving, en het middel hebben ontdekt om de Joodse staat te vernietigen.

Niet eerder heb ik me zo sterk gerealiseerd dat het Joodse nationale experiment dat Israël heet, wellicht de 22ste eeuw niet zal halen. Wat heet, ook niet het midden van de 21ste eeuw. Tegen het fundamentalistisch islamitische elan dat als een tsunami grote delen van de wereld overspoelt, lijkt Israël niet te zijn opgewassen. De rakettenregen die Hezbolllah al bijna vier weken laat neerdalen op de Joodse staat, lijkt het begin van het einde te zijn van wat Teheran noemt de zionistische entiteit in het Midden-Oosten. De conservatieve religieuze krachten in de islamitische wereld zullen misschien slagen om de vreemde Joodse bijt in hun midden te verwijderen.

De Iraakse dictator Saddam Hoessein ontdekte in 1991 hoe effectief het afvuren van 39 scudraketten op Israël was. Het sterkste leger in het Midden-Oosten bleek machteloos, toen de scuds de Israëlische burgerbevolking terroriseerde. Patriot- installaties die Jeruzalem met spoed uit Nederland en de VS had ontvangen, waren waardeloos. Niet één inkomende scud werd geraakt. Slechts een enkeling werd gedood. Maar toch werd het grootste deel van de Israëlische bevolking zes weken lang met succes door Bagdad geterroriseerd.

Vijftien jaar later is weinig veranderd. Het oppermachtige Israëlische leger met zijn moderne oorlogsmachine staat nog steeds machteloos. Ogenschijnlijk amateuristische Palestijnse guerrillastrijders in de Gazastrook slagen er al maanden in, om vrijwel dagelijks zelfgemaakte kassam-raketten af te vuren op nabijgelegen Israëlische dorpen. Meestal vallen geen burgerslachtoffers. Wel wordt materiële schade aangericht, en waar het om gaat: tienduizenden Israëliers die op enkele kilometers afstand van de Gazastrook wonen, hebben geen normaal leven meer. De Israëlische tegenterreur en de collectieve strafmaatregelen waaronder meer dan een miljoen Palestijnen in Gaza lijden, hebben geen einde kunnen maken aan de kassam-beschietingen. Ronduit rampzalig wordt Israëls situatie, als ook de Palestijnen op de Westelijke Jordaanoever erin slagen om kassams te maken. Dat is een kwestie van tijd.

De kassam-projectielen zijn een uitvinding van de Palestijnse fundamentalisch-islamitische Hamas. De zwaardere versie, de professionele katusha’s, zijn van Russische makelij en Iran heeft ze aan de Libanese fundamentalisch-islamitische Hezbollah-broeders met duizenden tegelijk cadeau gegeven voor het gemeenschappelijke doel: de vernietiging van de Joodse enclave in het islamitische deel van de wereld.

De aanhoudende zware bombardementen van de Israëlische luchtmacht in Libanon blijken volkomen zinloos, en maken onnodig veel burgerslachtoffers. De dagelijkse regen van katusha’s gaat onverminderd door. De eerste weken vielen gemiddeld zo’n honderd raketten per dag in Noord-Israël; de laatste dagen is het aantal verdubbeld.

Bij alle kritiek die er klinkt tegen het keiharde, soms barbaarse Israëlische militaire tegenoffensief wordt veelal voorbijgegaan aan de kern van de zaak. Zo vreemd als het voor sommigen misschien klinkt: het keiharde Israëlische optreden is een blijk van zwakte en grote angst. De angst dat de wensdroom van de islamitische wereld in vervulling zal gaan, en Israël voor eens en voor altijd het onderspit zal delven.

De sjiitische Hezbollah-strijders zijn bewapend en getraind door het sjiitische regiem in Iran. Angstaanjagend zijn de uitlatingen van de Iraanse president Achmadinejad. De holocaust noemt hij een verzinsel, en Israël een historische vergissing die nodig gecorrigeerd moet worden. Het zijn geen uitlatingen van een gek. Het behoort tot het gedachtegoed van het Iraanse religieuze en politieke leiderschap. De Libanese Hezbollah en Palestijnse Hamas zijn verschillende bewegingen, maar hebben met velen in de islamitische wereld het gemeenschappelijk streven: weg met Israël.

Veel Israëliers zijn overlevenden, of nakomelingen van overlevenden van de holocaust. De holocaust is de geslaagde poging tot de uitroeiing van het grootste deel van het Europese Jodendom. Israël heeft zich tot de tanden bewapend, opdat het niet opnieuw zal gebeuren. Het landje slaat wild om zich heen, schendt dagelijks de mensenrechten in de Palestijnse gebieden, en bombardeert al wekenlang de hoofdstad van buurland Libanon. Het zijn tekenen van onderdrukte radeloosheid, en de stille angst dat de Joodse staat het onderspit zal delven als de fundamentalistisch-islamitische tsunami aan blijft zwellen.

Ik wou dat ik met overtuiging kon zeggen: zover komt het niet. Maar de vooruitzichten zijn somber. De laatste weken bezorgt mijn Jeruzalemse correspondentschap me dan ook slapeloze nachten.

Eddo Rosenthal is NOS-correspondent in Jeruzalem

Bron: http://www.trouw.nl/deverdieping/overigeartikelen/article410856.ece/Slapeloze_nachten_uit_angst_voor_vernietiging
Unionist

Bericht door Unionist »

Wat niet wil zeggen dat Hij niet misschien zal zorgen voor een oplossing van het Israëlprobleem.
Het oude bondsvolk heeft echter iets heel anders nodig. En daarom gaat het.
Dat tweede zou nog weleens de oplossing van het eerste kunnen zijn.
Bij 7500 postings kom ik weer terug (en af en toe tussendoor als ik zin heb)
David J

Bericht door David J »

Ik begrijp wel dat Israel bang is. Toch gaan raketten alleen er echt voor zorgen dat Israel verdwijnt. Zie WWII: Duitsland steden lagen allemaal al in puin, maar het Duitse leger bood nog volop weerstand. De moslimstaten in het MO zullen toch echt met grondtroepen Israel aan moeten vallen.

En ik voorspel dat in dat geval de sympathie van het hele Westen weer onmiddellijk bij Israel zal liggen. Zoals dat ook bij Israels andere oorlogen en in 1991 het geval was.
Vincent

Bericht door Vincent »

David J schreef:Ik begrijp wel dat Israel bang is. Toch gaan raketten alleen er echt voor zorgen dat Israel verdwijnt. Zie WWII: Duitsland steden lagen allemaal al in puin, maar het Duitse leger bood nog volop weerstand. De moslimstaten in het MO zullen toch echt met grondtroepen Israel aan moeten vallen.

En ik voorspel dat in dat geval de sympathie van het hele Westen weer onmiddellijk bij Israel zal liggen. Zoals dat ook bij Israels andere oorlogen en in 1991 het geval was.
Het is wel waar dat raketaanvallen relatief ongevaarlijk zijn (neem tenminste aan dat in jouw tweede zin het woordje 'niet' moet worden toegevoegd).

Of echter de publieke opinie nog eens kan omslaan..... Ik weet het niet...deze is niet echt verbeterd in ieder geval in de loop der tijd.
Eva

Bericht door Eva »

vreedzaam schreef:Ik verbaas me met grote verbazing, hoe jullie om gaan met je mede mens.
Met al die zogenaamde rechtszinnige (in)directe vragen geloof jij.... denk jij.... etc.
Walgelijk, een ding... Ik lees hier veel godsdienst zeer(!) weinig Godsvrucht.
Als het allemaal zo echt is bij de meeste forum leden, ik zie vaak staan... het is vandaag de dag van de blijde boodschap etc...
Ik lees nergens dat die dingen voorgesteld worden aan Mohammed...
De mond vol over Jezus maar niet op de manier zoals Hij zelf kwam te dienen.

Leestip; Psalm 83
Doet me denken aan een balk en een splinter. Overigens...toch fijn dat je zelf wel die bijdrage levert. Toch??
Wie bepaalt hier wat Godsvrucht is? Laten we niet klakkeloos oordelen.
Leestip: Luk. 18 :1 De Farizeër, staande, bad dit bij zichzelven: O God! ik dank U, dat ik niet ben gelijk de andere mensen....

(en dat geldt voor een ieder van ons, inclusief mezelf uiteraard)
Plaats reactie