Dat de premie door inflatie en vergrijzing stijgt, is logisch. Dat Wilders het eigen risico niet afgeschaft krijgt, ligt in mijn ogen niet aan de inzit van de PVV. Lage inkomens gebruiken vaker hun eigen risico. Zij hebben baat bij een verlaging. Ook wordt de drempel om zorg te vragen kleiner. Gelukkig hoef ik mij niet druk te maken om het eigen risico, maar als je elke maand moet puzzelen om rond te komen is het een forse drempel.MarJT schreef: ↑09 okt 2024, 18:33leuk gezegde :-)MGG schreef: ↑09 okt 2024, 18:04Dat zij op die manier hun geld 'waard' zijn. Interessant dat jij denkt de PVV stemmers te begrijpen. Bijzonder ook dat je bijvoorbeeld de bezuiniging op ontwikkelingshulp en verlaging van het eigenrisico als 'geen enkele invloed' ziet.MarJT schreef: ↑09 okt 2024, 17:45Wat is het verband tussen de inkomsten van de kamerleden en de kosten van een paar honderd asielzoekers?
Wat denk ik wel zo is dat de PVV stemmers al blij zijn dat er een poging wordt gedaan om de asielstroom te beperken. Dat dit feitelijk geen enkele invloed heeft op de begroting van het kabinet en men er niet totaal niet beter van wordt, maakt ze denk ik niets uit. Ook als er niets bereikt wordt. Met de vuist op tafel slaan en een venijnig tweetje sturen en de PVV-er is tevreden.
Een kinderhand is gauw gevuld, zo luidt het gezegde.
Een links brein is gauw gevuld zou een nieuw gezegde kunnen worden.
Ondertussen gaat de jaarpremie op de zorgverzekering opnieuw omhoog en doet het voorgenomen plan van het verlagen van het eigen risico financieel volledig teniet. Wilders zou het NU regelen dat het hele eigen risico geschrapt zou worden? Toch?
En de bezuinigingen op ontwikkelingshulp levert de gemiddelde Nederlander niets op. Het levert wel op dat we bijvoorbeeld 20 miljoen Jemenieten niet kunnen helpen die afhankelijk zijn van ontwikkelingshulp.
De bezuinig levert de gemiddelde Nederlander vanzelfsprekend wel wat op. Elke euro minder hoeft of niet bij belastingplichtige opgehaald te worden of kan anders worden uitgegeven.