Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

MGG

Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

Bericht door MGG »

MarJT schreef: 09 okt 2024, 18:33
MGG schreef: 09 okt 2024, 18:04
MarJT schreef: 09 okt 2024, 17:45
MGG schreef: 09 okt 2024, 17:19

Ik zou blij zijn als een deel van de kamerleden niks doet. Als de grote van de PVV fractie ervoor zorgt dat een paar honderd asielzoekers in een ander land asiel aanvragen dan heeft de fractie zich al terugverdiend.
Wat is het verband tussen de inkomsten van de kamerleden en de kosten van een paar honderd asielzoekers?

Wat denk ik wel zo is dat de PVV stemmers al blij zijn dat er een poging wordt gedaan om de asielstroom te beperken. Dat dit feitelijk geen enkele invloed heeft op de begroting van het kabinet en men er niet totaal niet beter van wordt, maakt ze denk ik niets uit. Ook als er niets bereikt wordt. Met de vuist op tafel slaan en een venijnig tweetje sturen en de PVV-er is tevreden.

Een kinderhand is gauw gevuld, zo luidt het gezegde.
Dat zij op die manier hun geld 'waard' zijn. Interessant dat jij denkt de PVV stemmers te begrijpen. Bijzonder ook dat je bijvoorbeeld de bezuiniging op ontwikkelingshulp en verlaging van het eigenrisico als 'geen enkele invloed' ziet.

Een links brein is gauw gevuld zou een nieuw gezegde kunnen worden ;).
leuk gezegde :-)

Ondertussen gaat de jaarpremie op de zorgverzekering opnieuw omhoog en doet het voorgenomen plan van het verlagen van het eigen risico financieel volledig teniet. Wilders zou het NU regelen dat het hele eigen risico geschrapt zou worden? Toch?

En de bezuinigingen op ontwikkelingshulp levert de gemiddelde Nederlander niets op. Het levert wel op dat we bijvoorbeeld 20 miljoen Jemenieten niet kunnen helpen die afhankelijk zijn van ontwikkelingshulp.
Dat de premie door inflatie en vergrijzing stijgt, is logisch. Dat Wilders het eigen risico niet afgeschaft krijgt, ligt in mijn ogen niet aan de inzit van de PVV. Lage inkomens gebruiken vaker hun eigen risico. Zij hebben baat bij een verlaging. Ook wordt de drempel om zorg te vragen kleiner. Gelukkig hoef ik mij niet druk te maken om het eigen risico, maar als je elke maand moet puzzelen om rond te komen is het een forse drempel.

De bezuinig levert de gemiddelde Nederlander vanzelfsprekend wel wat op. Elke euro minder hoeft of niet bij belastingplichtige opgehaald te worden of kan anders worden uitgegeven.
MarJT

Bericht door MarJT »

huisman schreef: 09 okt 2024, 18:53
MarJT schreef: 09 okt 2024, 18:43
huisman schreef: 09 okt 2024, 18:29
MarJT schreef: 09 okt 2024, 17:45
Wat is het verband tussen de inkomsten van de kamerleden en de kosten van een paar honderd asielzoekers?

Wat denk ik wel zo is dat de PVV stemmers al blij zijn dat er een poging wordt gedaan om de asielstroom te beperken. Dat dit feitelijk geen enkele invloed heeft op de begroting van het kabinet en men er niet totaal niet beter van wordt, maakt ze denk ik niets uit. Ook als er niets bereikt wordt. Met de vuist op tafel slaan en een venijnig tweetje sturen en de PVV-er is tevreden.

Een kinderhand is gauw gevuld, zo luidt het gezegde.
Wat een dedain voor het electoraat. Ik ben het met bijna alles wat de PVV voorstaat oneens maar respecteer de democratisch gekozen volksvertegenwoordigers.
Jij lijkt nog in de D66 modus te zitten door hoogmoedig en met minachting op de PVV stemmer neer te kijken.
D66 heeft het na hun nederlaag wel doorgekregen dat hoogmoedige politiek niet werkt. Nu jij nog….

https://nos.nl/l/2515475
Nou ja zeg. Waar lees je dedain in mijn posting? Ik constateer dat een groot deel van het electoraat het asielbeleid belangrijker lijkt te vinden dan wat er met hun portemonnee gebeurt. Dat ik ook constateer dat er politiek gezien niets gebeurt om de problemen rond immigratie op te lossen lijkt me ook een feit. Ik ben van mening dat het idee dat Wilders en co. nu aanpakken met loos tromgeroffel (noodwet) bij de PVV stemmer in goede aarde valt.

En ik heb werkelijk niets met D66, maar goed als jij die partij erbij wil halen, ga je gang.
Zie het vetgedrukte.
Ja. Past nog steeds heel goed bij mijn observatie denk ik. Van dedain is geen sprake.
elbert
Contacteer:

Bericht door elbert »

HersteldHervormd schreef: 09 okt 2024, 16:57 Door die ''misschien'' waar jij mee begint wil Wilders dit niet.

En laten we eerlijk zijn, dat is te begrijpen. Wilders heeft al talloze concessies moeten doen, zelfs op het gebied van asiel. Als dat nog verder uitgehold word dan houd hij echt niks meer over. Niet voor niets heeft hij 37 zetels gekregen uiteindelijk, hij moet zijn kiezers tevreden houden. Anders lopen ze ook weer weg. Blijkbaar willen de kiezers ook dat het anders moet gaan.
Dat snap ik wel, maar door voor een noodwet te gaan, kan het zijn dat het kabinet noodwetgeving invoert en de Eerste Kamer daarna alsnog die weer terugdraait. Want Wilders kan dan misschien wel geen compromis willen, maar hij heeft het niet in zijn eentje voor het zeggen. Hij heeft ongeveer een kwart van de zetels gekregen. Als hij iets voor elkaar wil krijgen, zal hij zaken met anderen moeten doen.
HersteldHervormd schreef: 09 okt 2024, 16:57Dan weer terug naar de 1e kamer. Hoe zie jij voor je dat ze dit gaan halen? Het is echt balanceren op een dun koord. Als de SGP, FVD, JA21 of 50PLUS niet meegaat houd het al gauw op. Je geeft terecht aan dat andere oppositiepartijen met verwaterde compromissen komen. Misschien CDA of SP, maar die hameren echt wel op een fatsoenlijk asielbeleid. Niet het strengste asielbeleid ooit. D66, GL/PVDA, PVDD, CU en Volt vonden het asielbeleid van het vorige kabinet al niet ruim genoeg. Daar ga je echt geen stemmen van winnen.
De coalitie heeft aan de steun van die kleintjes (SGP, FVD, JA21, 50PLUS en OPNL) genoeg voor een meerderheid. Die steun is in alle gevallen (of het nou een noodwet of een spoedwet is) nodig, of Wilders dat nou leuk vindt of niet. Politiek betekent dat je samen moet werken en denken dat het zonder kan, is een illusie.
parsifal

Bericht door parsifal »

Het is zo'n chaos en de journalistiek helpt echt niet mee.

*Wilders komt in de ogen van velen (en mijzelf) veel te hard in op Femke Halsema. Er zou best debat mogelijk zijn, maar om direct over ontslag te beginnen is m.i. absurd en niet in eerste plaats taak van het parlement.
* Mensen (oa. journalisten, maar ook andere burgemeesters) gaan vragen stellen aan kabinetsleden over uitspraken van Wilders, maar het lijkt me niet wenselijk als leden van de regering zich te veel gaan bemoeien met het functioneren van het parlement. Het moet genoeg zijn als ze zeggen dat ze burgemeesters steunen en niet gaan handelen op grond van wat een Kamerlid via X naar buiten gooit.

Ondertussen is er wel behoorlijke afleiding van de teleurstelling die kabinet in Eerste Kamer had.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

elbert schreef: 10 okt 2024, 08:17
HersteldHervormd schreef: 09 okt 2024, 16:57 Door die ''misschien'' waar jij mee begint wil Wilders dit niet.

En laten we eerlijk zijn, dat is te begrijpen. Wilders heeft al talloze concessies moeten doen, zelfs op het gebied van asiel. Als dat nog verder uitgehold word dan houd hij echt niks meer over. Niet voor niets heeft hij 37 zetels gekregen uiteindelijk, hij moet zijn kiezers tevreden houden. Anders lopen ze ook weer weg. Blijkbaar willen de kiezers ook dat het anders moet gaan.
Dat snap ik wel, maar door voor een noodwet te gaan, kan het zijn dat het kabinet noodwetgeving invoert en de Eerste Kamer daarna alsnog die weer terugdraait. Want Wilders kan dan misschien wel geen compromis willen, maar hij heeft het niet in zijn eentje voor het zeggen. Hij heeft ongeveer een kwart van de zetels gekregen. Als hij iets voor elkaar wil krijgen, zal hij zaken met anderen moeten doen.
HersteldHervormd schreef: 09 okt 2024, 16:57Dan weer terug naar de 1e kamer. Hoe zie jij voor je dat ze dit gaan halen? Het is echt balanceren op een dun koord. Als de SGP, FVD, JA21 of 50PLUS niet meegaat houd het al gauw op. Je geeft terecht aan dat andere oppositiepartijen met verwaterde compromissen komen. Misschien CDA of SP, maar die hameren echt wel op een fatsoenlijk asielbeleid. Niet het strengste asielbeleid ooit. D66, GL/PVDA, PVDD, CU en Volt vonden het asielbeleid van het vorige kabinet al niet ruim genoeg. Daar ga je echt geen stemmen van winnen.
De coalitie heeft aan de steun van die kleintjes (SGP, FVD, JA21, 50PLUS en OPNL) genoeg voor een meerderheid. Die steun is in alle gevallen (of het nou een noodwet of een spoedwet is) nodig, of Wilders dat nou leuk vindt of niet. Politiek betekent dat je samen moet werken en denken dat het zonder kan, is een illusie.
Het gaat nu over het proces en niet het doel. Dat stuit Wilders tegen het verkeerde been. Hij wil spijkers met koppen slaan. Ik begrijp hem wel.
Daarnaast is dit thema uit onderhandelt, dan is het kinderachtig van NSC om later weer terug te krabbelen. Dat is mijn mening tenminste.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
ZWP

Bericht door ZWP »

HersteldHervormd schreef: 10 okt 2024, 12:24
Het gaat nu over het proces en niet het doel. Dat stuit Wilders tegen het verkeerde been. Hij wil spijkers met koppen slaan. Ik begrijp hem wel.
Daarnaast is dit thema uit onderhandelt, dan is het kinderachtig van NSC om later weer terug te krabbelen. Dat is mijn mening tenminste.
Het proces is zoals Elbert het schrijft: compromissen sluiten. Dat kun je niet leuk vinden, maar is wel noodzakelijk.
NSC had als voorwaarde dat er een goede onderbouwing moet zijn. Die is er uiteraard niet, dus NSC heeft recht van spreken. Gelukkig als ze hier hun poot stijf houden, anders komt er niets terecht van hun nieuwe bestuurscultuur.
HersteldHervormd

Bericht door HersteldHervormd »

ZWP schreef: 10 okt 2024, 12:29
HersteldHervormd schreef: 10 okt 2024, 12:24
Het proces is zoals Elbert het schrijft: compromissen sluiten. Dat kun je niet leuk vinden, maar is wel noodzakelijk.
NSC had als voorwaarde dat er een goede onderbouwing moet zijn. Die is er uiteraard niet, dus NSC heeft recht van spreken. Gelukkig als ze hier hun poot stijf houden, anders komt er niets terecht van hun nieuwe bestuurscultuur.
Je kan niet ontkennen dat Wilders bij diverse thema's geen water bij de wijn heeft gedaan. Dat hij dus geen compromissen wil sluiten is echt nonsens, vind ik. Wilders zal vinden dat zijn onderbouwing goed is en ik ga er van uit dat ze tijdens de onderhandelingen wel kenbaar hebben gemaakt hoe en wat.
Kom haastig tot Christus. Hij heeft zielen gereinigd die even vuil waren als die van u. – Thomas Boston
mail: broederhh@gmail.com
merel

Bericht door merel »

Hij kan wel inden dat zijn onderbouwing goed en voldoende is, maar vooralsnog blijkt dat nergens uit. In Europa krijgt Nederland vooralsnog geen vier aan de grond op het gebied van migratie en Landbouw. Het is 1 grote farce.

@DDD jij benoemde dat een deel van de kamerleden van PVV niets presteert. Helaas zien velen dat niet. Ik begreep dat PVV momenteel op 44 zetels staat in de peilingen.
Profesto

Bericht door Profesto »

Ik begreep dat de PVV bij een debat over het minimumloon afwezig was.

Dat begrijp ik niet. Voor de verkiezingen het hardste schreeuwen, roepen dat Timmermans de boeman is voor werkenden, in de onderhandelingen allemaal cadeautjes weggeven aan rijke VVD-ers en vervolgens als partij niet komen opdagen bij dit debat. Ongelooflijk dat nog iemand op die nietsnutten stemt.

Misschien halen ze nog resultaat met 130 rijden. Op vier stukjes snelweg. Als het niet zo treurig zou zijn allemaal zou je er keihard om lachen.
MGG

Bericht door MGG »

Met het vertrouwen in de politiek gaat het ook de goede kant op. Mensen begrijpen echt wel dat bij een coalitie van 4 partijen op veel punten flink ingeleverd moet worden.
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 11 okt 2024, 07:51 Ik begreep dat de PVV bij een debat over het minimumloon afwezig was.

Dat begrijp ik niet. Voor de verkiezingen het hardste schreeuwen, roepen dat Timmermans de boeman is voor werkenden, in de onderhandelingen allemaal cadeautjes weggeven aan rijke VVD-ers en vervolgens als partij niet komen opdagen bij dit debat. Ongelooflijk dat nog iemand op die nietsnutten stemt.

Misschien halen ze nog resultaat met 130 rijden. Op vier stukjes snelweg. Als het niet zo treurig zou zijn allemaal zou je er keihard om lachen.
Allemaal cadeautjes aan rijke VVD-ers? Welke bedoel je? Ik denk dat je bijvoorbeeld de verlaging van de overdrachtsbelasting bedoelt? Dit tarief is na de verlaging nog steeds 2 procentpunten hoger dan 5 jaar terug. Dus ook hoger toen de PvDA 38 zetels had!
Profesto

Bericht door Profesto »

MGG schreef: 11 okt 2024, 07:59
Profesto schreef: 11 okt 2024, 07:51 Ik begreep dat de PVV bij een debat over het minimumloon afwezig was.

Allemaal cadeautjes aan rijke VVD-ers? Welke bedoel je? Ik denk dat je bijvoorbeeld de verlaging van de overdrachtsbelasting bedoelt? Dit tarief is na de verlaging nog steeds 2 procentpunten hoger dan 5 jaar terug. Dus ook hoger toen de PvDA 38 zetels had!
De geplande tariefsverhoging in box 2 gaat niet door, het tarief in box 3 wordt verlaagd, bedrijven mogen een hoger percentage van de rente-uitgaven aftrekken en de eerder aangekondigde belasting bij aankoop van eigen aandelen is van de baan.

En dan vervolgens dus niet meedoen aan een debat over het minimumloon, terwijl je 37 kamerleden hebt die sowieso al weinig uitvoeren.
merel

Bericht door merel »

Dat laatste is niet voorbehouden aan de coalitie, maar gebeurt al jaren ook bij andere partijen. Het meest afwezige kamerlid schijn Baudet te zijn. Hij laat zijn gezicht amper zien
MGG

Bericht door MGG »

Profesto schreef: 11 okt 2024, 08:32

De geplande tariefsverhoging in box 2 gaat niet door, het tarief in box 3 wordt verlaagd, bedrijven mogen een hoger percentage van de rente-uitgaven aftrekken en de eerder aangekondigde belasting bij aankoop van eigen aandelen is van de baan.

En dan vervolgens dus niet meedoen aan een debat over het minimumloon, terwijl je 37 kamerleden hebt die sowieso al weinig uitvoeren.
Box 2 is ook hoger dan 5 jaar terug. Dus ook toen de PvdA 38 zetels had. De renteaftrek wordt minder beperkt.
Het Box 3 tarief is gestegen naar 36% en blijf volgensmij gelijk. Waar zie jij dat het tarief verlaagd wordt?
Belasting aankoop van eigen aandelen is ideaal om het belangrijkste Nederlandse bedrijf aan te moedigen om vooral over de grens te investeren.

Per saldo blijft de druk hoger dan 5 jaar terug. Ik kan hier moeilijk een cadeautje in zien.
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

MGG schreef: 11 okt 2024, 09:11
Profesto schreef: 11 okt 2024, 08:32

Box 2 is ook hoger dan 5 jaar terug. Dus ook toen de PvdA 38 zetels had. De renteaftrek wordt minder beperkt.
Het Box 3 tarief is gestegen naar 36% en blijf volgensmij gelijk. Waar zie jij dat het tarief verlaagd wordt?
Belasting aankoop van eigen aandelen is ideaal om het belangrijkste Nederlandse bedrijf aan te moedigen om vooral over de grens te investeren.

Per saldo blijft de druk hoger dan 5 jaar terug. Ik kan hier moeilijk een cadeautje in zien.
Je kan 'em ook omdraaien. Als PvdA aan de macht zou zijn was de belastingdruk ws fors omhoog gegaan.
Plaats reactie