Vergadering Curatorium

jacob

Bericht door jacob »

ik ben het wel eens met de kritiek.

Het onderzoek wat het curatorium zelf doet is veels te kort. Ze kunnen dus eigenlijk alleen maar beslissen op het van horen zeggen.
loby is waarschijnlijk het middel om er voor te zorgen dat je gemakkelijk wordt aangenomen.
Jongere

Bericht door Jongere »

Oorspronkelijk gepost door WSO
Je moet als je dominee wilt worden je weggetje eerst plaveien. Een kruiwagen huren. Wat lobbyen. Je zelf onder de aandacht brengen van mensen die wat te zeggen hebben. Trouwen met een zus van een dominee. Of een dochter. Of zo.
heb je voor deze bewering ook nog argumenten?
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

De voorzichtige kritiek van ds Harinck (In het RD vorig jaar) deel ik eigenlijk wel, maar het blijft een moeilijke zaak hoor mensen. Het past ons niet onze bezorgdheid in een paar gekscherende one-liners te uiten hier op OSW. En nogmaals: vergeet ook niet alles (incl de bezorgdheid) naar Boven te zenden, in plaats van alleen maar up te loaden op OSW!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ds. C. Harinck bezorgd over werk curatorium

TERNEUZEN - Er zijn kanttekeningen te plaatsen bij de werkwijze van het curatorium van de Gereformeerde Gemeenten, meent ds. C. Harinck, predikant van de gereformeerde gemeente te Terneuzen.

Hij schrijft dit in de laatste uitgave van â€
Hartelijke groet,

Pim.

Het is vandaag een dag van Goede Boodschap. PrekenWeb.nl
jacob

Bericht door jacob »

Als God geen predikanten uitzendt; zou dat niet beteken dat God Zijn instemming niet heeft met dat kerkverband?

ik denk dat eigenlijk van wel.

[Aangepast op 25/5/04 door jacob]
jacob

Bericht door jacob »

jij hebt toch niet zoveel moeite met boute uitspraken? Wees dan nou ook niet zo selectief verontwaardigd!
Jongere

Bericht door Jongere »

Oorspronkelijk gepost door jacob
misschien moet je wel de vraag stellen; dat als er nauwelijks of geen predikanten komen de kerk waarin wij leven, wel Gods instemming heeft........
idd. we twijfelen liever aan de capaciteiten van een curatorium dan dat we ons afvragen of ons kerkverband eigenlijk wel zoveel knechten van God verdient.
Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Jongere

De bezorgdheid over het geringe aantal predikanten deel ik idd. wel maar daarom moet je toch niet langs de roeping?
Eerste vraag als een kandidaat wordt bevestigd:
En eerstelijk vraag ik u: of gij wettelijk van Gods gemeente, en mitsdien van God zelf, tot dezen heiligen dienst geroepen zijt?
Ds Harinck ontkent niet dat er een roeping moet zijn, maar wat is een roeping? Hij stelt zijn vraagtekens bij datgene waar het Curatorium naar 'zoekt', blijkbaar een extra-ordinaire roeping.
Hartelijke groet,

Pim.

Pim
Contacteer:

Bericht door Pim »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Oorspronkelijk gepost door Jongereidd. we twijfelen liever aan de capaciteiten van een curatorium dan dat we ons afvragen of ons kerkverband eigenlijk wel zoveel knechten van God verdient.
Helemaal mee eens, Jongere!
Dit snap ik even niet. Ik heb van jou nog nooit iets gehoord over verootmoediging en schuld in en van de GG. Alles wat in de GG gebeurt lijk je goed te vinden?!
Hartelijke groet,

Pim.

Lecram

Bericht door Lecram »

Oorspronkelijk gepost door Adrianus
Wel met hetzelfde verhaal. Maar dat verhaal zal wel niet precies hetzelfde zijn geweest. Iemand kan toch nader onderwijs van de Heere gekregen hebben, waaruit ook voor de kerkenraad en/of het curatorium duidelijk wordt dat de Heere zo iemand wil gebruiken? Laten we zonder kennis van zaken niet te snel vanuit de heup gaan lopen schieten. Dat bedoel ik niet naar iemand persoonlijk, maar gewoon in het algemeen.
Of ze hebben de tale Kanaans wat beter onder de knie gekregen.

Ik blijf erbij dat er heel wat meer aangenomen zouden kunnen worden. Waarom werken er afgewezen kandidaten nu wel met zegen in een Hervormde gemeente?
Lecram

Bericht door Lecram »

ok, maar wat is dan een roeping? Wie bepaalt hiervoor de criteria?
Uiteindelijk Gods Woord, maar geef eens aan waar die dan uit bestaan.
Plaats reactie