Gij geheel anders

coupe soleil

Re: Gij geheel anders

Bericht door coupe soleil »

Joannah schreef:HEt is weer eens Gay Pride Week in nederland.
Iedereen moet en zal de homo liefhebben, want minderheden hebben het voor het zeggen in de huidige democratie, waarin de mensenrechten belangrijk moeten lijken.
Ik zeg opzettelijk lijken, want cijfers over aids mogen niet naar buiten komen.
Dan zou de "pride" snel weg zijn.Ik vind zowiezo de term pride niet kunnen, trots zijn op hoe je geboren bent?
Proud to be white, hoe klinkt dat?
mag je niet zeggen, waarschijnlijk.
Hoe dan ook, het blijft een ontzettend moeilijk onderwerp, maar ik vind het ongepast om homo's onder 1 noemer te veroordelen.
Er zijn er heel veel die niets moeten hebben van deze excentrieke boottocht.(al dan niet gelovig)

Rom 1;23-26 lijkt te zeggen dat het een gevolg is , een straf, op het vereren van schepsel boven de Schepper..
Is er iemand die zich durft te wagen aan een uitleg?
Vooropgesteld: ik heb helemaal niets met zo'n vertoning. Ik ben er op tegen. Homo's zijn niet zielig, en de meeste homo's willen gewoon mens zijn, christelijke homo's willen gewoon mens én christen zijn en voor de rest helemaal geen poespas.

Dan Romeinen 1: 18 - 32 (je moet dat hele stuk nemen om het correct te kunnen plaatsen en verklaren).

Als je dit hele stuk neemt, zie je dat het hier gaat over mensen die ontkennen dat er een God is. En dat terwijl God zich wel bekend heeft gemaakt; zie vers 19, 20: 'omdat wat van God gekend kan worden, hun bekend is. God zelf heeft het hun immers geopenbaard. Want de dingen van hem die onzichtbaar zijn, worden sinds de schepping van de wereld uit zijn werken gekend en doorzien, namelijk én zijn eeuwige kracht, én zijn Goddelijkheid, zodat zij niet te verontschuldigen zijn.'
Ik moet hierbij denken aan een van de vragen van Hellenbroek: 'Waaruit weet gij dat er een God is? Uit de natuur en de schriftuur.'

Dus: het gaat hier over mensen die ontkennen dat er een God is, maar dit wel (kunnen) weten.

Vervolgens gaat het erover dat deze mensen God niet verheerlijken en danken, maar in de plaats daarvan afgoden aanbidden. Hoe ver men daarin gaat wordt verderop beschreven in vers 24 t/m 32.
Het is algemeen bekend dat in die tijd heteromannen en -vrouwen blijbaar niet genoeg hadden aan elkaar. Uit die tijd stammen de orgies, waar tijdens donkere tuinfeesten ieder deed waar hij of zij zin in had. Bekend is ook dat het toen heel gebruikelijk was dat mannen er een of meerdere schandknapen op na hielden. 'Gewone' heteromannen, althans, die een heterorelatie hadden. Deze mensen, zo zegt Paulus, zijn vervuld met ongerechtigheid (het overtreden van Gods geboden, en dan vooral de tweede tafel van de wet), hoererij (buiten hun partner om seks met anderen), boosheid (handelen naar hun eigen begeerte, hun eigen partner vernederen, jongens misbruiken), hebzucht (het willen en nemen van seks met anderen), slechtheid (handelend vanuit een slechte en verdorven ingeving), afgunst, moord, twist, bedrog, kwaadaardigheid, kwaadsprekers, lasteraars, haters van God, smaders, hoogmoedigen, grootsprekers, bedenkers van slechte dingen, ongehoorzamen aan hun ouders, onverstandigen, trouwelozen, mensen zonder natuurlijke liefde t.o.v. hun ouders en/of kinderen, onverzoenlijk, onbarmhartig.
Samengevat: alles wat je als mens niet wilt zijn, en alles wat God heeft verboden.

Hier word je niet blij van, van dit stuk. Wat dat echter te maken heeft met meevaren tijdens de gay pride, om zo te getuigen dat christen en homo prima te combineren zijn, ontgaat me.
Wilhelm

Bericht door Wilhelm »

De zoveelste poging om de zonde die God een gruwel noemt , goed te praten...
God ziet de zonde niet door de vingers, Sodom en Gomorra zijn oa ivm deze tegennatuurlijke zonden, met vuur verwoest.
coupe soleil

Wilhelm schreef:De zoveelste poging om de zonde die God een gruwel noemt , goed te praten...
God ziet de zonde niet door de vingers, Sodom en Gomorra zijn oa ivm deze tegennatuurlijke zonden, met vuur verwoest.
Waar praat ik iets goed? Helemaal nergens.
Het is echter wel handig om goed na te zoeken wat er werkelijk in de bijbel staat. Weet je wat er werkelijk aan de hand was met Sodom en Gomorra? Lees en zoek dat maar eens na.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

coupe soleil schreef:[Dus: het gaat hier over mensen die ontkennen dat er een God is, maar dit wel (kunnen) weten.
Iedereen dus. Want iedereen heeft een ingeschapen Godskennis.
coupe soleil schreef:Wat dat echter te maken heeft met meevaren tijdens de gay pride, om zo te getuigen dat christen en homo prima te combineren zijn, ontgaat me.
Dat is juist de hele essentie van dat hoofdstuk.
jvdg

Bericht door jvdg »

Tiberius schreef:
coupe soleil schreef:[Dus: het gaat hier over mensen die ontkennen dat er een God is, maar dit wel (kunnen) weten.
Iedereen dus. Want iedereen heeft een ingeschapen Godskennis.
coupe soleil schreef:Wat dat echter te maken heeft met meevaren tijdens de gay pride, om zo te getuigen dat christen en homo prima te combineren zijn, ontgaat me.
Dat is juist de hele essentie van dat hoofdstuk.
Ik vrees dat coupe soleil in dezen de bijbel wil buigen naar onze wil en wensen.
Maar onze wil is niet goed, en daarvan getuigt ook diezelfde bijbel.
Dat kan niemand ontkrachten
jvdg

Bericht door jvdg »

Een seculiere reactie van een Elsevier journaliste:

http://www.elsevier.nl/web/Opinie/Vrouw ... zielig.htm
Joannah

Bericht door Joannah »

coupe soleil schreef:
Wilhelm schreef:De zoveelste poging om de zonde die God een gruwel noemt , goed te praten...
Het is echter wel handig om goed na te zoeken wat er werkelijk in de bijbel staat. Weet je wat er werkelijk aan de hand was met Sodom en Gomorra? Lees en zoek dat maar eens na.
Ja dat was me wat, dat Sodom en Gomorrah.
Lot die zijn 2 dochters aanbood aan homosexuelen die de engelen wilden "kennen".
vervolgens meenden de dames zwanger te moeten worden van hun eigen vader....nadat ze hem eerst volgooiden met drank.
De gay pride heeft alles met lust en nauwelijks iets met liefde te maken, het verheerlijkt de mens en het menselijk lichaam, het innerlijk is totaal ondergeschikt aan het uiterlijk en het is "vandaag vieren wij feest want morgen zijn we er wellicht niet meer, je leeft maar 1 keer".
in een dergelijke atmosfeer zou ik me als christen, homo of hetero, al niet thuis kunnen voelen
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
jvdg

Bericht door jvdg »

Joannah schreef:
coupe soleil schreef:
Lot die zijn 2 dochters aanbood aan homosexuelen die de engelen wilden "kennen".
vervolgens meenden de dames zwanger te moeten worden van hun eigen vader....nadat ze hem eerst volgooiden met drank.
De gay pride heeft alles met lust en nauwelijks iets met liefde te maken, het verheerlijkt de mens en het menselijk lichaam, het innerlijk is totaal ondergeschikt aan het uiterlijk en het is "vandaag vieren wij feest want morgen zijn we er wellicht niet meer, je leeft maar 1 keer".
in een dergelijke atmosfeer zou ik me als christen, homo of hetero, al niet thuis kunnen voelen
Dat niet thuis voelen begrijp en doorvoel ik helemaal.
Maar dat leven van
"vandaag vieren wij feest want morgen zijn we er wellicht niet meer, je leeft maar 1 keer", is in onze "kringen ook niet onbekend".

Helaas, ondanks het feit dat we dit afwijzen, is ons leven daarop gericht.
Ik zeg het maar weer: Van één lap gescheurd.
Geloof me nou, en veel liever Gods Woord, we zijn echt geen haar beter.
Ook al lijkt het zo.
coupe soleil

Het ging er om dat predikanten mee varen tijdens de pride. Dat is wel even iets anders, los van het feit of je het daar wel of niet mee eens bent.

En ik buig helemaal niets om.
huisman

Bericht door huisman »

helma schreef:Wat houdt dit anno 2010 (nog) in?

als we ons hetzelfde gaan kleden als de wereld (zie kledingtopic)
als we net zo materialistisch (of -er) zijn dan de wereld
als we naar hetzelfde kijken als de wereld.
als we de spelen van de wereld volgen.
als we....eigenlijk niet zo heel veel meer verschillen van de wereld om ons heen

Wat onderscheidt ons dan nog?

Ik verbaas me er soms over hoe wij ons denken laten beïnvloeden en inmiddels steeds dichter bij de wereld aanschurken.

Hoe heeft God het eigenlijk bedoeld?
bedoelde Hij wel kleding?
als wij iets geen afgoderij vinden (WK) is het dan wel zo erg als Ds kempeneers zegt?

In de gesprekken in het gezin en dingen die ik wil verdedigen tegenover anderen loop ik tegen deze dingen aan.
en ik merk dat als je het ene loslaat er andere dingen volgen.

Hoe gaan jullie met deze dingen om?
Ik herhaal hier even met instemming de beginposting van dit topic. In de vakantie hoorden wij een preek over Titus 2:11-13
11 ¶ Want de zaligmakende genade Gods is verschenen aan alle mensen.
12 En onderwijst ons, dat wij, de goddeloosheid en de wereldse begeerlijkheden verzakende, matig en rechtvaardig, en godzalig leven zouden in deze tegenwoordige wereld;
13 Verwachtende de zalige hoop en verschijning der heerlijkheid van den groten God en onzen Zaligmaker Jezus Christus ;
Het gaat mij om vers 12, op dit forum wordt je al vlug voor wettisch gehouden als je concrete zaken verwerpt (denk aan topics over oranjegekte, kleding, internet wel of geen filter enz enz.)
Mijn vragen : 1.Is er een duidelijke scheidslijn tussen farizeïsme en heiligmaking
2. Welke wereldse begeerlijkheden moeten wij verzaken en wat is een matig,rechtvaardig en godzalig leven in 2010
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
coupe soleil

huisman schreef:

als we....eigenlijk niet zo heel veel meer verschillen van de wereld om ons heen

Ik verbaas me er soms over hoe wij ons denken laten beïnvloeden en inmiddels steeds dichter bij de wereld aanschurken.

als wij iets geen afgoderij vinden (WK) is het dan wel zo erg als Ds kempeneers zegt?

In de gesprekken in het gezin en dingen die ik wil verdedigen tegenover anderen loop ik tegen deze dingen aan.

Ik herhaal hier even met instemming de beginposting van dit topic. In de vakantie hoorden wij een preek over Titus 2:11-13
12 En onderwijst ons, dat wij, de goddeloosheid en de wereldse begeerlijkheden verzakende, matig en rechtvaardig, en godzalig leven zouden in deze tegenwoordige wereld;
13 Verwachtende de zalige hoop en verschijning der heerlijkheid van den groten God en onzen Zaligmaker Jezus Christus ;
Het gaat mij om vers 12, op dit forum wordt je al vlug voor wettisch gehouden als je concrete zaken verwerpt (denk aan topics over oranjegekte, kleding, internet wel of geen filter enz enz.)
Mijn vragen : 1.Is er een duidelijke scheidslijn tussen farizeïsme en heiligmaking
2. Welke wereldse begeerlijkheden moeten wij verzaken en wat is een matig,rechtvaardig en godzalig leven in 2010
1) Jazeker. Alles wat niet gebeurt uit liefde tot Christus is geen heiligmaking.
2) In de eerste plaats: de wereld verwerpt Christus. Dus als wij de wereld niet gelijkvormig moeten worden, mogen wij allereerst Christus niet verwerpen. Dat klinkt simpel, maar is het allerminst. Daarnaast is de wet een tuchtmeester tot Christus en een leefregel van de dankbaarheid. Daarmee vat je eigenlijk alles al samen.
Wat je moet vermijden: alles wat je relatie met Christus in de weg staat.
Laatst gewijzigd door coupe soleil op 09 aug 2010, 19:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Marnix

Bericht door Marnix »

huisman schreef:

1. Die duidelijke scheidslijn is er, dat heeft te maken met eigen regels en de regels die de Bijbel geeft.
2. Volgens mij worden die zaken op meerdere plaatsen opgesomd, bijvoorbeeld hier:

16 Dit bedoel ik: wandelt door de Geest en voldoet niet aan het begeren van het vlees. 17 Want het begeren van het vlees gaat in tegen de Geest en dat van de Geest tegen het vlees – want deze staan tegenover elkander – zodat gij niet doet wat gij maar wenst. 18 Indien gij u echter door de Geest laat leiden, dan zijt gij niet onder de wet. 19 Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20 afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, 21 nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijke, waarvoor ik u waarschuw, zoals ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven. (Gal 5)
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
huisman

Bericht door huisman »

Marnix schreef:
huisman schreef:

1. Die duidelijke scheidslijn is er, dat heeft te maken met eigen regels en de regels die de Bijbel geeft.
2. Volgens mij worden die zaken op meerdere plaatsen opgesomd, bijvoorbeeld hier:

16 Dit bedoel ik: wandelt door de Geest en voldoet niet aan het begeren van het vlees. 17 Want het begeren van het vlees gaat in tegen de Geest en dat van de Geest tegen het vlees – want deze staan tegenover elkander – zodat gij niet doet wat gij maar wenst. 18 Indien gij u echter door de Geest laat leiden, dan zijt gij niet onder de wet. 19 Het is duidelijk, wat de werken van het vlees zijn: hoererij, onreinheid, losbandigheid, 20 afgoderij, toverij, veten, twist, afgunst, uitbarstingen van toorn, zelfzucht, tweedracht, partijschappen, 21 nijd, dronkenschap, brasserijen en dergelijke, waarvoor ik u waarschuw, zoals ik u gewaarschuwd heb, dat wie dergelijke dingen bedrijven, het Koninkrijk Gods niet zullen beërven. (Gal 5)
Maar nu de concrete invulling in deze tijd, wat de één losbandig vindt vindt de ander wel kunnen. De één wil d.m.v een internetfilter de onreinheid bestrijden en de ander vindt dat niet nodig. De één vindt de huldiging van het voetbalelftal een brasserij de ander vindt het prachtig.
Mijn persoonlijke indruk is dat in Christelijk Nederland er niet zoveel belang bij heiliging van het leven is.
Ik geef ter overdenking en Bijbelstudie nogmaals Titus 2: 11 en 12
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Joannah

Bericht door Joannah »

jvdg schreef:
Joannah schreef:
coupe soleil schreef:
Dat niet thuis voelen begrijp en doorvoel ik helemaal.
Maar dat leven van
"vandaag vieren wij feest want morgen zijn we er wellicht niet meer, je leeft maar 1 keer", is in onze "kringen ook niet onbekend".
toen ik destijds eens de RK priesters bekritiseerde vanwege het misbruik van jonge jongetjes, kwam er ook een soort apologetische opmerking, in dezelfde trant van," maar dit komt in onze kringen ook voor."

HOORT DE GEMEENTE NIET GEZUIVERD TE WORDEN VAN HET ZUURDESEM?
Why do we spend money we don’t have on things we don’t need to create impressions that don’t last on people we don’t care about ?
scape

Bericht door scape »

Joannah schreef: HOORT DE GEMEENTE NIET GEZUIVERD TE WORDEN VAN HET ZUURDESEM?
Als dit impliceert dat er geen ruimte meer is in de kerkbank ben ik bang dat ik nee antwoord op je vraag.
Voor betekend 'gij geheel anders' dat ik bereid ben open te staan voor allerlei mensen en wat hun bezighoudt op het existentiële vlak.
Plaats reactie