Mexicaanse griep

Gijs83

Re: Mexicaanse griep

Bericht door Gijs83 »

Denken jullie dat heel Nederland gevaccineerd moet worden :quoi De gemoedsbezwaarden dan :quoi Kunnen ze volgens jullie zo'n tegenvaller gebruiken :?: Of moeten wij daarvoor opdraaien? Of wat rijkeren, die het geld daarvoor over hebben?
Zita
Moderator

Bericht door Zita »

Gijs83 schreef:
Denken jullie dat heel Nederland gevaccineerd moet worden :quoi De gemoedsbezwaarden dan :quoi Kunnen ze volgens jullie zo'n tegenvaller gebruiken :?: Of moeten wij daarvoor opdraaien? Of wat rijkeren, die het geld daarvoor over hebben?
"ze" en "we", da's gewoon 1 groep: de belastingbetalers. Dus ja, we draaien ervoor op. En ja, de rijkeren draaien er een beetje meer voor op dan de minder rijkeren.
Of de gemoedsbezwaarden ook gevaccineerd moeten gaan worden, hangt af de adviezen van de WHO en dergelijke.
Lourens

Bericht door Lourens »

Zita schreef:hier in 't durp is de eerste met Mexicaanse griep. Opgelopen in de disco, kreeg na vier dagen al klachten. Hij zit nu in een afgetimmerd gedeelte van de schuur in quarantaine, en daar moet hij zich tien dagen zien te vermaken met z'n laptop. Ze hebben geloot wie hem eten moet brengen, en zijn pa was de gelukkige.
:bobo
Wij zijn in de tuin ons tuinhuisje aan het het isoleren voor als ik terugkom uit Engeland.

Zonder gekheid: ik krijg hierbij het idee van de melaatsen uit de Bijbelse geschiedenis.

Terug naar de Mexicaanse griep
Maatregelen:
Handen wassen, ja ik doe het vaker nu. Maar het is een schijnveiligheid. Tenzij je elleboogkranen hebt zijn de knoppen van de kranen net zo besmet.
Trapleuningen, deurknoppen, openbaar vervoer.
Hoesten in papieren zakdoekjes en die in prullenbak? Lijkt mij ook een schijnveiligheid als die prullenbak niet geleegd wordt.

Werk: iemand met griepverschijnselen wordt door mijn werkgever verplicht om 7 dagen ziek thuis te zijn.
Direct leidinggevenden moeten hier op toezien.
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

fluitje schreef:
Zita schreef:hier in 't durp is de eerste met Mexicaanse griep. Opgelopen in de disco, kreeg na vier dagen al klachten. Hij zit nu in een afgetimmerd gedeelte van de schuur in quarantaine, en daar moet hij zich tien dagen zien te vermaken met z'n laptop. Ze hebben geloot wie hem eten moet brengen, en zijn pa was de gelukkige.
:bobo
Wij zijn in de tuin ons tuinhuisje aan het het isoleren voor als ik terugkom uit Engeland.

Zonder gekheid: ik krijg hierbij het idee van de melaatsen uit de Bijbelse geschiedenis.

Terug naar de Mexicaanse griep
Maatregelen:
Handen wassen, ja ik doe het vaker nu. Maar het is een schijnveiligheid. Tenzij je elleboogkranen hebt zijn de knoppen van de kranen net zo besmet.
Trapleuningen, deurknoppen, openbaar vervoer.
Hoesten in papieren zakdoekjes en die in prullenbak? Lijkt mij ook een schijnveiligheid als die prullenbak niet geleegd wordt.

Werk: iemand met griepverschijnselen wordt door mijn werkgever verplicht om 7 dagen ziek thuis te zijn.
Direct leidinggevenden moeten hier op toezien.
ja, wij hebben ook een rijtje maatregelen gekregen.

tip: flesje alcohol-zeep ... hoe heet dat ook al weer? dat spul waarmee je zonder water handen wast, en dan de desinfecterende versie.

Wij hebben ze voor in de auto en op ons bureau....
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
albion

Bericht door albion »

Wat mij in Engeland is opgevallen: we waren aan het tanken en ondertussen werd alles schoongemaakt. De slang wat je vasthoudt bij het tanken kreeg ook een sopje. Het is me nog nooit opgevallen dat het tankstation buiten werd schoongemaakt.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Barmhartigheid

Bericht door Barmhartigheid »

albion schreef:Wat mij in Engeland is opgevallen: we waren aan het tanken en ondertussen werd alles schoongemaakt. De slang wat je vasthoudt bij het tanken kreeg ook een sopje. Het is me nog nooit opgevallen dat het tankstation buiten werd schoongemaakt.
Preventiemaatregel voor griep zou ook kunnen zijn dat je handschoenen aan doet met tanken... Maar ja hoe ver gaan we dan...

Belangrijk is denk ik om extra bewust te leven komende tijd. Gezond eten / drinken en zorgen dat je uitgerust bent. Genoeg bewegen.
Oftewel, weerstand en conditie op pijl houden. Mocht je ziek worden dan heb je enige reserves!
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

Barmhartigheid schreef:
albion schreef:Wat mij in Engeland is opgevallen: we waren aan het tanken en ondertussen werd alles schoongemaakt. De slang wat je vasthoudt bij het tanken kreeg ook een sopje. Het is me nog nooit opgevallen dat het tankstation buiten werd schoongemaakt.
Preventiemaatregel voor griep zou ook kunnen zijn dat je handschoenen aan doet met tanken... Maar ja hoe ver gaan we dan...

Belangrijk is denk ik om extra bewust te leven komende tijd. Gezond eten / drinken en zorgen dat je uitgerust bent. Genoeg bewegen.
Oftewel, weerstand en conditie op pijl houden. Mocht je ziek worden dan heb je enige reserves!
Niet iedereen zal zo voorzichtig zijn...
Gijs83

Bericht door Gijs83 »

A.s. donderdag krijgt iedereen de (lang verwachte) folder over de griep in de bus. Dit is voor de TNT-postbodes overheidsverspreiding dus letterlijk huis-aan-huis, dus ook de Ja/Nee en Nee/Nee-stickers!
vlinder

Bericht door vlinder »

Wij kregen een brief van het ziekenhuis. Omdat er te weinig vaccins zijn krijgen verpleegkundigen voorrang. Je moet binnen een week reageren en tekenen of je wel of geen vaccins wilt.

Ik ben er nog niet uit...

Mijn twee dillemma's zijn:
1. Mag ik een kwetsbare groep patiënten risico laten lopen door hen te verplegen terwijl ik misschien een virus bij me draag? (in theorie zou je dus na vaccinatie ook niets meer kunnen overdragen, maar daar heb ik zo mijn twijfels bij.)
2. Het is een heel nieuw vaccin. Er is nog niets getest, dat kan pas in december. Hoe veilig is dit vaccin? En wat zijn bijv. de gevolgen over 5 jaar?

Verder vond ik dit nog:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... griep.html
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Lassie

Bericht door Lassie »

Gijs83 schreef:A.s. donderdag krijgt iedereen de (lang verwachte) folder over de griep in de bus. Dit is voor de TNT-postbodes overheidsverspreiding dus letterlijk huis-aan-huis, dus ook de Ja/Nee en Nee/Nee-stickers!
Het is al eind sept. Maar wij hebben niet eens een folder gehad/gezien.
zusterelly

Bericht door zusterelly »

vlinder schreef:Wij kregen een brief van het ziekenhuis. Omdat er te weinig vaccins zijn krijgen verpleegkundigen voorrang. Je moet binnen een week reageren en tekenen of je wel of geen vaccins wilt.

Ik ben er nog niet uit...

Mijn twee dillemma's zijn:
1. Mag ik een kwetsbare groep patiënten risico laten lopen door hen te verplegen terwijl ik misschien een virus bij me draag? (in theorie zou je dus na vaccinatie ook niets meer kunnen overdragen, maar daar heb ik zo mijn twijfels bij.)
2. Het is een heel nieuw vaccin. Er is nog niets getest, dat kan pas in december. Hoe veilig is dit vaccin? En wat zijn bijv. de gevolgen over 5 jaar?

Verder vond ik dit nog:

http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... griep.html
Bij ons dringen ze er wel heel erg op aan dat we de griepspuit zullen nemen. Ze mogen het niet verplichten, maar ik heb ondertussen al aardig wat brieven erover gekregen dat ik me er onprettig onder ga voelen. :Oo
Genade is enerzijds: niet krijgen wat ik wel heb verdiend, en anderzijds: wel krijgen wat ik niet heb verdiend.
Lassie

Bericht door Lassie »

Dat kan ik me wel in denken dat je je dan onprettig gaat voelen.

Sterkte met de beslissing. Vooral voor jullie (als verplegers) lijkt het me best wel een moeilijke keuze. pppff.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

tsss.... ik liep hier net even bij een collega-instelling binnen. In de wachtkamer een papier:

de minister van volksgezondheid adviseert zo min mogelijk lichamelijk contact om zo de kans op besmetting met de mexicaanse griep zo klein mogelijk te maken. Wij volgen dit advies op en geven u dus geen hand. Verder ontvangt u de gebruikelijke service van ons.

Mmm... toch blij dat wij gewoon een flesje alcohol op ons bureau hebben gekregen om na elke handdruk onze handen even te ontsmetten. Echt wel klantvriendelijker...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
JolandaOudshoorn

Bericht door JolandaOudshoorn »

MarthaMartha schreef:tsss.... ik liep hier net even bij een collega-instelling binnen. In de wachtkamer een papier:

de minister van volksgezondheid adviseert zo min mogelijk lichamelijk contact om zo de kans op besmetting met de mexicaanse griep zo klein mogelijk te maken. Wij volgen dit advies op en geven u dus geen hand. Verder ontvangt u de gebruikelijke service van ons.

Mmm... toch blij dat wij gewoon een flesje alcohol op ons bureau hebben gekregen om na elke handdruk onze handen even te ontsmetten. Echt wel klantvriendelijker...
In het ziekenhuis kreeg ik ook nog van iedere arts een hand.
Ik weet, mijn Verlosser leeft
vlinder

Bericht door vlinder »

JolandaOudshoorn schreef:
MarthaMartha schreef:tsss.... ik liep hier net even bij een collega-instelling binnen. In de wachtkamer een papier:

In het ziekenhuis kreeg ik ook nog van iedere arts een hand.
Ik geef ook tig handen per dag. Raak mensen aan e.d. Ik ben wel alerter op dingen. Bijv. als ik zie dat iemand gaat niezen of hoesten en die is niet in staat zijn handen voor zijn mond te doen, draai ik me om. Aanhoesten is niet echt goed. Verder gedraag ik me niet anders t.o. patiënten. Wat ik niet meer doe is de leuningen van roltrappen en gewone trappen vasthouden. Ik reis met het OV en daar raak ik ook liever niet zoveel aan...
En verder vaak de handen ontsmetten met alcohol.
Een lepel vol vriendelijkheid helpt de ander om de waarheid te slikken.
Plaats reactie