Denken jullie dat heel Nederland gevaccineerd moet wordenvlinder schreef:http://www.depers.nl/binnenland/329232/ ... griep.html

Denken jullie dat heel Nederland gevaccineerd moet wordenvlinder schreef:http://www.depers.nl/binnenland/329232/ ... griep.html
"ze" en "we", da's gewoon 1 groep: de belastingbetalers. Dus ja, we draaien ervoor op. En ja, de rijkeren draaien er een beetje meer voor op dan de minder rijkeren.Gijs83 schreef:Denken jullie dat heel Nederland gevaccineerd moet wordenvlinder schreef:http://www.depers.nl/binnenland/329232/ ... griep.htmlDe gemoedsbezwaarden dan
Kunnen ze volgens jullie zo'n tegenvaller gebruiken
Of moeten wij daarvoor opdraaien? Of wat rijkeren, die het geld daarvoor over hebben?
Wij zijn in de tuin ons tuinhuisje aan het het isoleren voor als ik terugkom uit Engeland.Zita schreef:hier in 't durp is de eerste met Mexicaanse griep. Opgelopen in de disco, kreeg na vier dagen al klachten. Hij zit nu in een afgetimmerd gedeelte van de schuur in quarantaine, en daar moet hij zich tien dagen zien te vermaken met z'n laptop. Ze hebben geloot wie hem eten moet brengen, en zijn pa was de gelukkige.
ja, wij hebben ook een rijtje maatregelen gekregen.fluitje schreef:Wij zijn in de tuin ons tuinhuisje aan het het isoleren voor als ik terugkom uit Engeland.Zita schreef:hier in 't durp is de eerste met Mexicaanse griep. Opgelopen in de disco, kreeg na vier dagen al klachten. Hij zit nu in een afgetimmerd gedeelte van de schuur in quarantaine, en daar moet hij zich tien dagen zien te vermaken met z'n laptop. Ze hebben geloot wie hem eten moet brengen, en zijn pa was de gelukkige.
Zonder gekheid: ik krijg hierbij het idee van de melaatsen uit de Bijbelse geschiedenis.
Terug naar de Mexicaanse griep
Maatregelen:
Handen wassen, ja ik doe het vaker nu. Maar het is een schijnveiligheid. Tenzij je elleboogkranen hebt zijn de knoppen van de kranen net zo besmet.
Trapleuningen, deurknoppen, openbaar vervoer.
Hoesten in papieren zakdoekjes en die in prullenbak? Lijkt mij ook een schijnveiligheid als die prullenbak niet geleegd wordt.
Werk: iemand met griepverschijnselen wordt door mijn werkgever verplicht om 7 dagen ziek thuis te zijn.
Direct leidinggevenden moeten hier op toezien.
Preventiemaatregel voor griep zou ook kunnen zijn dat je handschoenen aan doet met tanken... Maar ja hoe ver gaan we dan...albion schreef:Wat mij in Engeland is opgevallen: we waren aan het tanken en ondertussen werd alles schoongemaakt. De slang wat je vasthoudt bij het tanken kreeg ook een sopje. Het is me nog nooit opgevallen dat het tankstation buiten werd schoongemaakt.
Niet iedereen zal zo voorzichtig zijn...Barmhartigheid schreef:Preventiemaatregel voor griep zou ook kunnen zijn dat je handschoenen aan doet met tanken... Maar ja hoe ver gaan we dan...albion schreef:Wat mij in Engeland is opgevallen: we waren aan het tanken en ondertussen werd alles schoongemaakt. De slang wat je vasthoudt bij het tanken kreeg ook een sopje. Het is me nog nooit opgevallen dat het tankstation buiten werd schoongemaakt.
Belangrijk is denk ik om extra bewust te leven komende tijd. Gezond eten / drinken en zorgen dat je uitgerust bent. Genoeg bewegen.
Oftewel, weerstand en conditie op pijl houden. Mocht je ziek worden dan heb je enige reserves!
Het is al eind sept. Maar wij hebben niet eens een folder gehad/gezien.Gijs83 schreef:A.s. donderdag krijgt iedereen de (lang verwachte) folder over de griep in de bus. Dit is voor de TNT-postbodes overheidsverspreiding dus letterlijk huis-aan-huis, dus ook de Ja/Nee en Nee/Nee-stickers!
Bij ons dringen ze er wel heel erg op aan dat we de griepspuit zullen nemen. Ze mogen het niet verplichten, maar ik heb ondertussen al aardig wat brieven erover gekregen dat ik me er onprettig onder ga voelen.vlinder schreef:Wij kregen een brief van het ziekenhuis. Omdat er te weinig vaccins zijn krijgen verpleegkundigen voorrang. Je moet binnen een week reageren en tekenen of je wel of geen vaccins wilt.
Ik ben er nog niet uit...
Mijn twee dillemma's zijn:
1. Mag ik een kwetsbare groep patiënten risico laten lopen door hen te verplegen terwijl ik misschien een virus bij me draag? (in theorie zou je dus na vaccinatie ook niets meer kunnen overdragen, maar daar heb ik zo mijn twijfels bij.)
2. Het is een heel nieuw vaccin. Er is nog niets getest, dat kan pas in december. Hoe veilig is dit vaccin? En wat zijn bijv. de gevolgen over 5 jaar?
Verder vond ik dit nog:
http://mens-en-gezondheid.infonu.nl/div ... griep.html
In het ziekenhuis kreeg ik ook nog van iedere arts een hand.MarthaMartha schreef:tsss.... ik liep hier net even bij een collega-instelling binnen. In de wachtkamer een papier:
de minister van volksgezondheid adviseert zo min mogelijk lichamelijk contact om zo de kans op besmetting met de mexicaanse griep zo klein mogelijk te maken. Wij volgen dit advies op en geven u dus geen hand. Verder ontvangt u de gebruikelijke service van ons.
Mmm... toch blij dat wij gewoon een flesje alcohol op ons bureau hebben gekregen om na elke handdruk onze handen even te ontsmetten. Echt wel klantvriendelijker...
Ik geef ook tig handen per dag. Raak mensen aan e.d. Ik ben wel alerter op dingen. Bijv. als ik zie dat iemand gaat niezen of hoesten en die is niet in staat zijn handen voor zijn mond te doen, draai ik me om. Aanhoesten is niet echt goed. Verder gedraag ik me niet anders t.o. patiënten. Wat ik niet meer doe is de leuningen van roltrappen en gewone trappen vasthouden. Ik reis met het OV en daar raak ik ook liever niet zoveel aan...JolandaOudshoorn schreef:In het ziekenhuis kreeg ik ook nog van iedere arts een hand.MarthaMartha schreef:tsss.... ik liep hier net even bij een collega-instelling binnen. In de wachtkamer een papier:
de minister van volksgezondheid adviseert zo min mogelijk lichamelijk contact om zo de kans op besmetting met de mexicaanse griep zo klein mogelijk te maken. Wij volgen dit advies op en geven u dus geen hand. Verder ontvangt u de gebruikelijke service van ons.
Mmm... toch blij dat wij gewoon een flesje alcohol op ons bureau hebben gekregen om na elke handdruk onze handen even te ontsmetten. Echt wel klantvriendelijker...