Stichting Ichthus Ontmoeting

freek

Re: Stichting Ichthus Ontmoeting

Bericht door freek »

memento schreef:
albion schreef:
Mister schreef:
Tiberius schreef:Al denk ik niet dat de teneur van dit topic hem aanmoedigt om hier een bijdrage te leveren...
Of misschien juist wel, wat ik hoop!
Heb je zijn blog al gelezen. Echt de moeite waard. Doen! Wat hij zegt ten opzichte van de jeugd en hun ouders, ben ik het
helemaal mee eens.
Well, albion, je verrast me!
Mij ook :super
albion

Bericht door albion »

memento schreef:
albion schreef:
Mister schreef:
Tiberius schreef:Al denk ik niet dat de teneur van dit topic hem aanmoedigt om hier een bijdrage te leveren...
Of misschien juist wel, wat ik hoop!
Heb je zijn blog al gelezen. Echt de moeite waard. Doen! Wat hij zegt ten opzichte van de jeugd en hun ouders, ben ik het
helemaal mee eens.
Well, albion, je verrast me!
Waarom? Het is toch de waarheid, zoals hij dat zegt. Het is ook een schande dat wij als ouders meewerken met het halen en brengen van onze
jeugd naar plaatsen waar ze niet horen? Wij mochten er niet naar toe en wij hadden ook het lef niet om er naar toe te gaan en dat komt echt
niet omdat als we het zouden doen dat er dan thuis wat zwaaide. Maar we deden het niet omdat als je daar was je geweten je toch aanklaagde,
omdat je weet dat ze er thuis ook last van hebben. Maar tegenwoordig lijkt er een andere geest te zijn. En wordt alles normaal gevonden.

Ook (en dit is een ander topic eigenlijk) het huwelijk. Tegenwoordig moet je het gewoon gaan vinden dat men naast de echtgeno(o)t(e) een vriend,
of vriendin moet nahouden. Je kunt dan toch gewoon getrouwd blijven??? Waarom zo moeilijk doen? Even goede vrienden, toch.
En dit fantaseer ik echt niet. Ik weet al van twee van zulke gevallen. Het zijn er maar twee, maar twee te veel.
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
Tiberius
Administrator

Re: Stichting Ichthus Contact

Bericht door Tiberius »

Tiberius schreef:De uitnodiging is verstuurd.
Ik heb reeds de volgende dag (31/12 j.l.) een uitgebreide mail als antwoord gekregen van dhr. Vroegop, waarin hij meedeelt niet mee te doen aan discussies op internetfora. Aangezien het een privé-mail betrof en ik (nog) geen toestemming van hem heb om het openbaar te maken, heb ik dat tot nu toe niet gedaan.
Mocht iemand er desalniettemin interesse in hebben, dan kan hij of zij een PB-tje naar mij sturen, dan zal ik het doorgeven.
Hann00

Bericht door Hann00 »

Wie hoopt er naar de conferentie te gaan in februari??

Stiekum wel nieuwsgierig of er nog mensen gaan, na dit forum topic ;)
Ik hoop iig wel te gaan, kijk er nu al naar uit!
Leer mij Uw weg, o HEER', leer mij Uw weg...
helma

Bericht door helma »

ik kan de lezingen van de toerustingsavonden Ede niet meer vinden op de site van Marcel Vroegop.
Waar zijn ze gebleven?? :bobo
Gian

Bericht door Gian »

Misschien weet Ds. Vlastuin het.
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
freek

Bericht door freek »

helma schreef:ik kan de lezingen van de toerustingsavonden Ede niet meer vinden op de site van Marcel Vroegop.
Lezingen van Etienne Maritz staan er ook niet meer op.
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

freek schreef:
helma schreef:ik kan de lezingen van de toerustingsavonden Ede niet meer vinden op de site van Marcel Vroegop.
Klopt.
Hij heeft zijn website gezuiverd van lezingen en sprekers die buiten de gereformeerde gezindte vallen.
Mister
Administrator

Bericht door Mister »

Tiberius schreef:
freek schreef:
Klopt.
Hij heeft zijn website gezuiverd van lezingen en sprekers die buiten de gereformeerde gezindte vallen.
Waardeoordeel :bobo
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Mister schreef:Waardeoordeel :bobo
Dat zou kunnen, maar hoeft niet perse het geval te zijn. Als er in de media word gesproken over "etnische zuivering" dan is er ook geen sprake van een waardeoordeel.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

Van mij was het een citaat. ;)
freek

Bericht door freek »

Tiberius schreef:
freek schreef:
Klopt.
Dan heeft hij zijn werk niet goed gedaan. Paul Washer valt helemaal buiten de gereformeerde gezindte en die staat er nog wel op.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

freek schreef:Dan heeft hij zijn werk niet goed gedaan. Paul Washer valt helemaal buiten de gereformeerde gezindte en die staat er nog wel op.
Dat ligt er weer aan hoe je de Gereformeerde Gezinte definieerd. In de Nederlandse context heb je gelijk, maar Paul Washer is wel iemand die volledig achter de Reformatorische leer staat (dan bedoel ik daar mee de doctrines of grace / 5 points of Calvinism).
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
freek

Bericht door freek »

J.C. Philpot schreef:
freek schreef:Dan heeft hij zijn werk niet goed gedaan. Paul Washer valt helemaal buiten de gereformeerde gezindte en die staat er nog wel op.
Dat ligt er weer aan hoe je de Gereformeerde Gezinte definieerd. In de Nederlandse context heb je gelijk, maar Paul Washer is wel iemand die volledig achter de Reformatorische leer staat (dan bedoel ik daar mee de doctrines of grace / 5 points of Calvinism).
Dat weet ik. Ik bedoelde eigenlijk dat hij officieel niet de drie formulieren van enigheid onderschrijft. Trouwens in tegenstelling tot Maritz die dat wel doet.
Lienus

Bericht door Lienus »

Interessante topic :cry Waarom zo'n discussie of die stichting goed is en of Marcel wel een echte christen is? 'Oordeelt niet opdat gij niet geoordeeld wordt!'
De conferentie was absoluut een zegen, zonder het in hokjes stoppen van kerkverbanden. Nu echter: bekijk de dwalingen in uw eigen gemeente en de dwalingen van je eigen hart, en doe er wat mee. Dat lijkt me een nuttigere bezigheid... Wil niet zeggen dat kritisch zijn fout is, maar deze manier lijkt mij niet helemaal de juiste weg... ::please
Plaats reactie