Da's toevallig: mijn broer ook.Afgewezen schreef:Ik wacht het eerst maar eens af. Mijn broer is op de open dag geweest en ik heb hem er niet over gehoord. Misschien valt het allemaal wel mee.Tiberius schreef:Dat zou ik zelf in zo'n geval ook zeggen.Ariene schreef:Het andere bedrijf is wezen kijken maar zegt dat de installatie niet te herstellen is( wat hij wel gehoopt had)
Niemand heeft zin om met de narigheid van een ander verder te moeten.
Vaak mag het dan nog geen cent kosten ook, want het budget is er al door de eerste partij doorgejaagd.
Bijbel sluiten
Re: Bijbel sluiten
14.30 uur en 19.30 uur.Oude Paden schreef:Hoe laat is het kerk?refo schreef:Ja woensdag.
Zaterdag was er open ochtend. Allerlei lieden gaven kadootjes.
Het geluid was vreschrikkelijk. Er was werkelijk niets van te verstaan. Een bejaarde vrouw zei: nou als het zo blijft kunnen we beter thuisblijven.
Ik sprak een lid van de bouwcommissie: die verzekerde dat het allemaal goed zou komen. Woensdag met een volle kerk gaan de technici aan de gang. Kan wel, maar waarom zeggen ze dan zaterdag daar niets over in de bijeenkomst? (Hadden we toch niet verstaan)
En wat gisteravond betreft. De dominee heeft me wel een beetje misleid. Hij mailde me desgevraagd dat die bijbel nou eenmaal verhuisd moest worden en dat ik thuis de bijbel ook niet open laat liggen. Er was degelijk enig ritueel met een versje. PS 72:11
Kijk, in tegenstelling tot de RK ligt bij de protestantse kerken de bijbel open op de kansel. Het sluiten van de bijbel als boek, houdt daarom veel meer in. Het betekent het sluiten van het Woord. En het opheffen van de gemeente. Daarna werd de zegen uitgesproken. Bij een gesloten Bijbel. Ds liet de bijbel gewoon liggen...
De Titanic van Gouda haalt radio en tv:Mister schreef:De enige associatie die het bij mij oproept is die van de Titanic. Qua vorm dan.
http://televisie.westonline.nl/nieuwsitem/23287
~~Soli Deo Gloria~~
Wow, dat orgel. Schuift er opeens een luikje open.Hendrikus schreef:De Titanic van Gouda haalt radio en tv:Mister schreef:De enige associatie die het bij mij oproept is die van de Titanic. Qua vorm dan.

Ach ja, in het buitenland is dat vrij normaal. Zoals hier in Wesel:Jongere schreef:Wow, dat orgel. Schuift er opeens een luikje open.Hendrikus schreef:De Titanic van Gouda haalt radio en tv:Mister schreef:De enige associatie die het bij mij oproept is die van de Titanic. Qua vorm dan.

Maar voor Nederlandse begrippen is het inderdaad wel vernieuwend...
Ben benieuwd of ze ook nog zo'n register inbouwen als in Ratzeburg. Als je daar het register Rauschwerk trekt, gaat er een deurtje open met daarachter een klein koelkastje met sterke drank

Maarre - waar ik me wel over verbaas: televisieploegen worden tegenwoordig kennelijk probleemloos de nieuwe kerken van de GG en GGiN binnengelaten. Terwijl de leden geen tv mogen bezitten. En terwijl we laatst nog in een (zeer behoudende) PKN-gemeente meemaakten dat de trouwfotograaf geen foto's mocht maken in de kerk, ook niet vóór aanvang van de dienst. Niks ervan: in de kerk wordt niet gefotografeerd! En dan dit - ik snap het allemaal niet zo goed.
~~Soli Deo Gloria~~
- Bert Mulder
- Contacteer:
Wat doen ze me daar nu? Halen ze effe de TV de kerk in????Hendrikus schreef:
Ach ja, in het buitenland is dat vrij normaal. Zoals hier in Wesel:
Ben benieuwd of ze ook nog zo'n register inbouwen als in Ratzeburg. Als je daar het register Rauschwerk trekt, gaat er een deurtje open met daarachter een klein koelkastje met sterke drank![]()
Maarre - waar ik me wel over verbaas: televisieploegen worden tegenwoordig kennelijk probleemloos de nieuwe kerken van de GG en GGiN binnengelaten. Terwijl de leden geen tv mogen bezitten. En terwijl we laatst nog in een (zeer behoudende) PKN-gemeente meemaakten dat de trouwfotograaf geen foto's mocht maken in de kerk, ook niet vóór aanvang van de dienst. Niks ervan: in de kerk wordt niet gefotografeerd! En dan dit - ik snap het allemaal niet zo goed.
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Natuurlijk. Wat moeten die organisten anders tijdens een saaie preek?Bert Mulder schreef:Wat doen ze me daar nu? Halen ze effe de TV de kerk in????Hendrikus schreef:
Ach ja, in het buitenland is dat vrij normaal. Zoals hier in Wesel:
Ben benieuwd of ze ook nog zo'n register inbouwen als in Ratzeburg. Als je daar het register Rauschwerk trekt, gaat er een deurtje open met daarachter een klein koelkastje met sterke drank![]()

Grapje. Nee, serieus: via de monitor kunnen ze zien of de collectanten al klaar zijn, of het bruidspaar al binnen is, of de dominee klaar is met het gereed maken van de avondmaalstafel, enzovoort.
~~Soli Deo Gloria~~
- Bert Mulder
- Contacteer:
Natuurlijk. Wat moeten die organisten anders tijdens een saaie preek?Hendrikus schreef:
Wat doen ze me daar nu? Halen ze effe de TV de kerk in????

Grapje. Nee, serieus: via de monitor kunnen ze zien of de collectanten al klaar zijn, of het bruidspaar al binnen is, of de dominee klaar is met het gereed maken van de avondmaalstafel, enzovoort.[/quote]
Maar hoe zien die oudjes dat, in de GGinN te Gouda?
(mijn opa had al genoeg moeite toen we dia's wouen kijken, op een scherm, hij wou de 'bioscoop' niet in...)
Mijn enige troost is, dat ik niet mijn, maar Jezus Christus eigen ben, Die voor mijn zonden betaald heeft, en zo bewaart, dat alles tot mijn zaligheid dienen moet; waarom Hij mij ook door Zijn Heilige Geest van eeuwig leven verzekert, en Hem voortaan te leven van harte willig en bereid maakt.
Dit heeft niks met een TV te maken. Dit is gewoon een modern soort spiegel.
Maar hoe zien die oudjes dat, in de GGinN te Gouda?Bert Mulder schreef:Natuurlijk. Wat moeten die organisten anders tijdens een saaie preek?Hendrikus schreef:
Wat doen ze me daar nu? Halen ze effe de TV de kerk in????![]()
Grapje. Nee, serieus: via de monitor kunnen ze zien of de collectanten al klaar zijn, of het bruidspaar al binnen is, of de dominee klaar is met het gereed maken van de avondmaalstafel, enzovoort.
(mijn opa had al genoeg moeite toen we dia's wouen kijken, op een scherm, hij wou de 'bioscoop' niet in...)[/quote]
GG en GGiN niet verwarren hé

In de GG Dordt stond vroeger (oude situatie) al een tv bij het orgel. Dat moest ook wel, want de organist zat in een ruimte achter het orgel, zonder enig contact met de kerkzaal. Toch keek menig predikant vreemd op bij het zien van dat beeldscherm waartegen ze in de preek soms zo waarschuwden...
~~Soli Deo Gloria~~
- Bert Mulder
- Contacteer:
weet IK welJongere schreef:Dit heeft niks met een TV te maken. Dit is gewoon een modern soort spiegel.
Sorry, Oude paden, mijn fout....
kon en moest beter weten....
- MarthaMartha
oh oh ...... wij hebben (bijna) standaard een filmzaal. De kerk is te klein, iedereen die er niet inpast mag in de zaal en kan via een groot scherm de dienst gewoon meebeleven (kijk en luister-dienst) nee, er wordt geen popcorn uitgedeeldBert Mulder schreef: (mijn opa had al genoeg moeite toen we dia's wouen kijken, op een scherm, hij wou de 'bioscoop' niet in...)
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
- Bert Mulder
- Contacteer:
wel drop en pepermunt?MarthaMartha schreef:oh oh ...... wij hebben (bijna) standaard een filmzaal. De kerk is te klein, iedereen die er niet inpast mag in de zaal en kan via een groot scherm de dienst gewoon meebeleven (kijk en luister-dienst) nee, er wordt geen popcorn uitgedeeldBert Mulder schreef: (mijn opa had al genoeg moeite toen we dia's wouen kijken, op een scherm, hij wou de 'bioscoop' niet in...)
Dat zingt vast heerlijk....MarthaMartha schreef:oh oh ...... wij hebben (bijna) standaard een filmzaal. De kerk is te klein, iedereen die er niet inpast mag in de zaal en kan via een groot scherm de dienst gewoon meebeleven (kijk en luister-dienst) nee, er wordt geen popcorn uitgedeeldBert Mulder schreef: (mijn opa had al genoeg moeite toen we dia's wouen kijken, op een scherm, hij wou de 'bioscoop' niet in...)

~~Soli Deo Gloria~~