De beste oplossing zou zijn als Hezbollah als terroristisch-militaire macht uitgeschakeld werd.
Nou, ik heb het vage vermoeden dat veel islamieten ook wel gevoelig zijn voor de zekerheid van een goede economie en leuke Nikes aan d'r voeten, in plaats van een onzeker aantal maagden in een onzeker hiernamaals.elbert schreef:Gezien de ideologische basis van Hezbollah ("Israel moet van de kaart geveegd worden") zal het altijd aantrekkelijk voor hen zijn om de strijd voort te zetten (al was het alleen maar om via die strijd een plaatsje in het paradijs te verdienen). Als er nu een wapenstilstand komt (bijv. onder druk van een VN resolutie) is dat slechts een tijdelijke pauze in de vijandelijkheden. Over een paar maanden wordt er dan toch weer gevochten.
De beste oplossing zou zijn als Hezbollah als terroristisch-militaire macht uitgeschakeld werd.
Als het sterkste leger van het Midden-Oosten (Israel) al de grootste moeite heeft om Hezbollah te neutraliseren, zullen een paar peacekeepers dat dan wel kunnen? Dat lijkt me al te optimistisch.Vincent schreef: Rebellen zullen er altijd blijven, maar een internationale verdesmacht kan dit probleem mogelijk mitigeren?
Knal!vreedzaam schreef:Ik verbaas me met grote verbazing, hoe jullie om gaan met je mede mens.
Met al die zogenaamde rechtszinnige (in)directe vragen geloof jij.... denk jij.... etc.
Walgelijk, een ding... Ik lees hier veel godsdienst zeer(!) weinig Godsvrucht.
Als het allemaal zo echt is bij de meeste forum leden, ik zie vaak staan... het is vandaag de dag van de blijde boodschap etc...
Ik lees nergens dat die dingen voorgesteld worden aan Mohammed...
De mond vol over Jezus maar niet op de manier zoals Hij zelf kwam te dienen.
Leestip; Psalm 83
MBE schreef:Wat ik niet begrijp (of niet wil begrijpen) waarom de arabieren zo staan te juichen bij al die raketten. Er wonen toch ook een heleboel arabieren in Israel? Die lijden nu toch ook onder de raketten?Mohammed schreef:wat ik geheel niet begrijp is nml; waarom christenen zo solidair zijn met israel? en dat terwijl libanon voor 40% uit christenen bestaat die nu ook onder de bommen van israel lijden.
dan zou je toch met je broeders en zusters solidair moeten zijn?
islamieten gevoelig voor wereldse leven>? wat moet er over joden (grootste kapitalisten der aarde)gezegd worden dan?Vincent schreef:Nou, ik heb het vage vermoeden dat veel islamieten ook wel gevoelig zijn voor de zekerheid van een goede economie en leuke Nikes aan d'r voeten, in plaats van een onzeker aantal maagden in een onzeker hiernamaals.elbert schreef:Gezien de ideologische basis van Hezbollah ("Israel moet van de kaart geveegd worden") zal het altijd aantrekkelijk voor hen zijn om de strijd voort te zetten (al was het alleen maar om via die strijd een plaatsje in het paradijs te verdienen). Als er nu een wapenstilstand komt (bijv. onder druk van een VN resolutie) is dat slechts een tijdelijke pauze in de vijandelijkheden. Over een paar maanden wordt er dan toch weer gevochten.
Rebellen zullen er altijd blijven, maar een internationale verdesmacht kan dit probleem mogelijk mitigeren?
jij gelooft heilig in je religie. daarvoor heb ik respect.vreedzaam schreef:Ik verbaas me met grote verbazing, hoe jullie om gaan met je mede mens.
Met al die zogenaamde rechtszinnige (in)directe vragen geloof jij.... denk jij.... etc.
Als het allemaal zo echt is bij de meeste forum leden, ik zie vaak staan... het is vandaag de dag van de blijde boodschap etc...
Leestip; Psalm 83
iran en syria staan te poppelen idd. maar de US doet al mee.Vincent schreef:Ja las ik ook. Strakke uitspraak, zit wel iets in. Echter 1 groot probleem......er zijn andere landen die staan te popelen om zich ermee te gaan bemoeien (Syrië, Iran). Er moet toch een soort machtbalans worden gevonden naar mijn idee, waarbij het voor niemand aantrekkelijk is om nog langer oorlog te voeren... Maar hoe he....refo schreef:Stond zaterdag een interview met Libanees in het RD. Uitvechten dit conflict. Niks geen wapenstilstand. Eén van de twee partijen wegvagen. Anders blijft dit doorsudderen in de toekomst.
Mohamed,Mohammed schreef:jij gelooft heilig in je religie. daarvoor heb ik respect.vreedzaam schreef:Ik verbaas me met grote verbazing, hoe jullie om gaan met je mede mens.
Leestip; Psalm 83
Hoezo vergelijk ik mij zelf met hezbollah?Mohammed schreef:MBE schreef:Wat ik niet begrijp (of niet wil begrijpen) waarom de arabieren zo staan te juichen bij al die raketten. Er wonen toch ook een heleboel arabieren in Israel? Die lijden nu toch ook onder de raketten?Mohammed schreef:wat ik geheel niet begrijp is nml; waarom christenen zo solidair zijn met israel? en dat terwijl libanon voor 40% uit christenen bestaat die nu ook onder de bommen van israel lijden.
dan zou je toch met je broeders en zusters solidair moeten zijn?
je vergelijkt je zelf nu met hezbollah. die zijn in oorlog. jij niet.
plebe schreef:Mohamed,Mohammed schreef:jij gelooft heilig in je religie. daarvoor heb ik respect.vreedzaam schreef:Ik verbaas me met grote verbazing, hoe jullie om gaan met je mede mens.
Leestip; Psalm 83
Een christen gelooft niet in zijn religie maar heeft een ingrijpende verandering ondergaan doordat hij een persoonlijke relatie heeft gekregen met de eniggeboren Zoon van God; De Heere Jezus Christus. Deze Jezus is de unieke en exclusieve weg tot het heil voor ons mensen. Hij maakt zich bekend in de bijbel en kan jje verlossen van de onderdrukking die er is in een religie als de islam.
Neem dit nu eens serieus en koop a.j.b. eens een bijbel.
Misschien moet je ons mensen veranderen in alle mensen. Nu lijkt het net of Jezus alleen de unieke en exclusieve weg tot het heil is voor christenen.plebe schreef:Mohamed,
Een christen gelooft niet in zijn religie maar heeft een ingrijpende verandering ondergaan doordat hij een persoonlijke relatie heeft gekregen met de eniggeboren Zoon van God; De Heere Jezus Christus. Deze Jezus is de unieke en exclusieve weg tot het heil voor ons mensen. Hij maakt zich bekend in de bijbel en kan jje verlossen van de onderdrukking die er is in een religie als de islam.
Neem dit nu eens serieus en koop a.j.b. eens een bijbel.