Reformatorische Omroep gaat dóór

memento

Bericht door memento »

Kislev schreef: Daarna ds. Hegger en ds. Moerkerken live in de studio
Zou ik een goed idee vinden. Waarschijnlijk zou dat tot meer nuance in de discussie leiden, als beiden hun standpunten eens zouden bediscussieren met elkaar...
Petrus

Bericht door Petrus »

Oude Paden................

als jij volgens jouw principes liederen die gaan over "mijn lieve Jezus" en andere min of meer evangelische liederen afwijst, wijs je daarmee de geest van het NT af die doordrenkt is van het Evangelische, dwz van de Blijde Boodschap van Jezus.....

Beperk jij je daarentegen tot het OT, dan geldt dat in het OT een veelvuldige heenverwijzing is naar de vervulling van de Godsbelofte: de komst van Jezus als onze Verlosser. Want óók in de psalmen van het OT is een veelvuldige heenverwijzing te lezen naar het naderende Heilsfeit.

"Valt Hem ten voet"

Kun je eea niet in overeenstemming brengen met jouw persoonlijke denkbeelden, dan vrees ik te moeten "constateren" dat alles en iedereen die niet exact zoals jij denkt en voelt buiten jouw straatje valt, en derhalve bij voorbaat "veroordeelt" wordt als zijnde "evangelisch" (op zijn minst)

Dat geldt evenzeer voor de RO.

En als je de oppervlakkigheid van het RD storend vindt, waarom léés je het RD dan nog??

Ik proef een beetje de algehele sfeer van de Amish in jouw zienswijze, dus zou je kúnnen overwegen je bij hén aan te sluiten.
Plaats reactie