Degelijke zwarte rubberen zolen wel te verstaan. Ik zal het niet in mijn hoofd halen om schonen met witte zolen te dragenmerel schreef: ↑Vandaag, 09:21Hier moet ik een beetje om lachen. Je moppert over sneakers (met rubber zool) en draagt zelf ook rubberen zolen.J.C. Philpot schreef: ↑Gisteren, 17:13Die van mij hebben geen hippe kleuren of motieven, en ook geen spitse punten, en de zolen zijn van rubber en niet van leer. Sinds de corona persconferenties geen Hugo de Jonge schoenen voor mij![]()
Mode en kleding
- J.C. Philpot
Re: Mode en kleding
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
en als er iets niet uit ziet onder nette schoenen...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Gib dich zufrieden und sei stille
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Op het platteland, of in elk geval waar wij wonen, zeker. Sterker nog, ik zou het niet eens de naam 'mode' willen geven, eerlijk gezegd.
Als ik qua steden even blijf bij mijn favoriete stad, Luzern, dan zou ik de mode eerder omschrijven als tijdloos en elegant, en daarmee is het wellicht een tikje conservatiever.
Witte sneakers onder een pak vind ik overigens een lelijke stijlfout; met loafers heb ik minder probleem, als ze tenminste niet wit of heel licht van kleur zijn.
Ik herinner me nog dat wit-leren loafers met een gouden gespje in waren bij sommige heren. Dat waren van die smooth Italiaanse types met veel borsthaar en een gouden ketting, en, in mijn beleving, op zijn minst twee buitenechtelijke kinderen. Good old times.
Wat een buurman, - vrouw of toevallige passant draagt interesseert mij weinig. Toch probeer ik hierin mijn kinderen wel wat op te voeden. Doe jij dat ook of laat je hen aantrekken wat zij willen?
Misschien is dat bij jouw jongens ook niet nodig en kiezen ze uit zichzelf prima kleding. Krijgen ze kleedgeld?
Ik bemoei mij tot op zekere hoogte met hun kleding. Dochter mag geen croptops aan en de jongens geen joggingbroeken.
Ze lopen in kleren die ik niet zou dragen. Ik vind dat kleding ook een uiting is van levensfase en hun identiteit en daarom vooral bij hen moet passen. In de loop van de tijd verandert die stijl vanzelf op basis van de groepen waarin ze zich begeven. De oudste krijgt kleedgeld, de jongste nog niet. De jongste heeft overigens een meer uitgesproken smaak.
Ik hanteer geen regels. En dat werkt prima. Ze spiegelen zich namelijk aan hun vrienden. En zo lang die er fatsoenlijk bijlopen maak ik me geen enkele zorg.Ik bemoei mij tot op zekere hoogte met hun kleding. Dochter mag geen croptops aan en de jongens geen joggingbroeken.
Denk dat wij hier grotendeels hetzelfde over denken. Hun stijl is niet mijn stijl. Al trek ik de grens bij croptops en decolletées bij mijn dochter. Dat is toch wel de mores onder meiden op Rotterdamse scholen. Een paar van haar vriendinnen dragen dat wel. Zij mag het niet.
- J.C. Philpot
Mijn vrouw zegt altijd tegen mijn dochter: ik hoef het niet mooi te vinden, maar het moet wel netjes zijn (niet strak, niet te kort, etc). Een eigen smaak en stijl is dus prima. Wel houden we vast aan een jurk/rok.
Mijn zonen hebben ook een andere smaak als ikzelf. Ik laat ze daar vrij in, maar joggingbroeken is wel iets voor thuis en recreatie, en naar de kerk wil ik ook dat ze iets netter als normaal gekleed zijn. Maar ook in de kerk hoeven ze geen kopieën van mij te zijn, en kleden ze zich zoals past bij hun leeftijd.
Mijn zonen hebben ook een andere smaak als ikzelf. Ik laat ze daar vrij in, maar joggingbroeken is wel iets voor thuis en recreatie, en naar de kerk wil ik ook dat ze iets netter als normaal gekleed zijn. Maar ook in de kerk hoeven ze geen kopieën van mij te zijn, en kleden ze zich zoals past bij hun leeftijd.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.
George Whitefield
George Whitefield
Wim, wat ben jij overal ontzettend negatief aanwezig.
Echt iedere mail van je loopt over van chagrijn of van vervelend zijn.
kan je je energie niet beter ergens anders gaan lozen?
Bedankt
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Nee @Bertiel. Dit heeft alles te maken met eerbied. Praten over mode, zolen etc. prima. Ga je gang. Maar dan niet met zo'n onderschrift. Met toiletten is ook niets mis maar niemand stelt voor -hoop ik- om ze onder de preekstoel te installeren want het is toch loze ruimte en wel zo makkelijk bereikbaar vanuit de kerkzaal. Dat doe je gewoon niet. Punt.