Een kalifaat aan de grenzen van Europa...

Mara

Re: Een kalifaat aan de grenzen van Europa...

Bericht door Mara »

Luther schreef:Wat een onzin, het ging mij om het feit dat je niet zomaar kunt zeggen: Hoe lang blijven gematigde moslims nog gematigd. Er zat n.b. een dergelijke imam bij mw. Jinek. Moslims zijn de grootste slachtoffers van al dit gedoe.
Als jij het onzin vindt, houdt het verder op.
Inmiddels is gemeld dat een nieuwe gijzeling in Montpellier is.
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
BJD

Bericht door BJD »

Luther schreef: Moslims zijn de grootste slachtoffers van al dit gedoe.
Precies, eens met Luther.
@Mara Montpellier heeft hier niets mee te maken schijnt. Betreft uit de hand gelopen overval,
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Mara schreef:
Luther schreef:Wat een onzin, het ging mij om het feit dat je niet zomaar kunt zeggen: Hoe lang blijven gematigde moslims nog gematigd. Er zat n.b. een dergelijke imam bij mw. Jinek. Moslims zijn de grootste slachtoffers van al dit gedoe.
Als jij het onzin vindt, houdt het verder op.
Inmiddels is gemeld dat een nieuwe gijzeling in Montpellier is.
Ik vind het inderdaad onzin om zomaar makkelijk te roepen: "Hoe lang blijven alle gematigde moslims gematigd." Ik vind dat ontwrichtende opmerkingen; Wilders heeft daar ook een handje van.
Ik vind het bemoedigend om te merken dat na de aanslag op Theo van Gogh (2004, sortgelijk als in Parijs, alleen 12x zo klein) de moslimsgemeenschap in Nederland erop gewezen moest worden dat ze daarvan krachtig afstand moesten nemen; nu in 2015 hoeven we dat niet meer te zeggen, maar doet men dat uit zichzelf.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

Mara, ik kan mij voorstellen dat je schrikt van alle gebeurtenissen in Frankrijk (ik ook). Maar de kans dat jij (of jouw dierbaren) slachtoffer wordt van een terroristische aanval blijft erg klein. Je kunt wel slachtoffer worden van de angst die deze kwade geesten ons willen laten overkomen.
Mara

Bericht door Mara »

Pimpelmees schreef:Mara, ik kan mij voorstellen dat je schrikt van alle gebeurtenissen in Frankrijk (ik ook). Maar de kans dat jij (of jouw dierbaren) slachtoffer wordt van een terroristische aanval blijft erg klein. Je kunt wel slachtoffer worden van de angst die deze kwade geesten ons willen laten overkomen.
Ik schrik niet zo snel, maar maak het e.e.a. al meer dan tien jaar mee!

Maar als je je in een geruste slaap beter voelt, (al dan niet in je bible belt dorp) prima!
Dan kan ik begrijpen dat de grote stad ver van je huis is.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Mara schreef:
-DIA- schreef:Een kalifaat... Een antichristelijk, een antisemitisch bolwerk... Het lijk met een grote snelheid
verwerkelijkt te worden. Wat heeft dat ons te zeggen. Of heeft ons dat niets te zeggen, en
zitten wij veilig in onze kerkjes?

Ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er nogal wat gaande is... Als ik me niet vergis.
Maar ja, men zegt altijd dat ik een zwartkijker ben en nogal eens spoken zie als het om zulk soort
zaken gaat. Realiteitszin wenst men, en geen spoken.

Daarom zou ik het forum er wel eens wat over horen zeggen.
Wat een profetische woorden sprak jij hier DIA!
Op oudjaarsavond waren de meeste predikanten ernstig. We keken terug op een veelbewogen jaar, er was zoveel verdriet geweest.
En wat zou het nieuwe jaar ons brengen?
En dan een paar dagen later overspoelt het ons allemaal.
En nog is het einde niet, als we nu lezen dat een dader het personeel van een joodse winkel gijzelt.
Frankrijk is in de greep van de terreur, Engeland verwacht het daar ook.
Ik weet zeker dat Duitsland ook verhoogde paraatheid heeft.
Satan gaat rond als een briesende leeuw.
Voor meer dan 10 mensen was het plotseling eeuwigheid geworden.

De intense haat en koelbloedigheid waarmee alles gebeurt, maakt mij heel bang.
Ik kon gisteravond niet met mijn pen in de hand op een verregend plein gaan staan.
Ik kon het echt niet.

Maar dacht later, we hadden alle kerken moeten openen, om daar een gezamenlijke bidstond te houden.
Het is geen kwestie van profeteren. Wel opmerkzaam zijn. Dan hadden we kunnen zien aankomen welke kant het opging.
Maar ja... we vluchten allemaal (inclusief deze persoon) graag weg voor de werkelijkheid. Tot... je niet meer kan.
Dan zie je wat er gebeurt. En ik hoop dat men mij niet als een zwartkijker gaat zien. Dat bedoel ik niet, wel om de realiteit
onder ogen te zien. Dat heeft (volgens mijn gedachten dan) weinig te maken met zwartkijkerij.
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Luther schreef:Bij mw. Jinek zat een verlichte imam.
Fijn. Verlicht door de Heilige Geest bij het lezen van de Schrift hoop ik? Want een ander licht is er niet.

Verder durft niemand meer iets te zeggen. Ik ook niet. Alleen Wilders. Stemmen gebeurd echter anoniem (tenminste, dat hoop ik). We zullen het wel zien in maart.
huisman

Bericht door huisman »

Wim Anker schreef:
Fijn. Verlicht door de Heilige Geest bij het lezen van de Schrift hoop ik? Want een ander licht is er niet.

Verder durft niemand meer iets te zeggen. Ik ook niet. Alleen Wilders. Stemmen gebeurd echter anoniem (tenminste, dat hoop ik). We zullen het wel zien in maart.
Ja Wilders durft wat te zeggen.....erg stoer als je de best beveiligde man van Nederland bent...en wat hij zij was ronduit dom en misbruik makend van een afschuwelijke gebeurtenis.

Maar misbruik maken van angst bij de bevolking is een beproefd recept van populisten.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:

Nee, deze man zal wel niet door de Heilige Geest verlicht worden. Wel een man die als imam een voorbeeldfunctie vervuld en keihard inging tegen deze barbarij. Voor de moslimgemeenschap, en met name de jongeren in die gemeenschap, is dat ontzettend belangrijk.

Overigens hoop ik niet dat je met je woorden over Wilders enige sympathie voor hem wilde verspreiden. Hij heeft mede bijgedragen aan het verharde klimaat in ons land. Iedereen staat nu zo op voor de vrijheid van meningsuiting, maar men bedoelt daar in ons land helaas wel mee, dat iedereen ongecensureerd alles maar mag roepen zonder enige rem.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Wim Anker

Bericht door Wim Anker »

Luther schreef:
Wim Anker schreef:

Nee, deze man zal wel niet door de Heilige Geest verlicht worden. Wel een man die als imam een voorbeeldfunctie vervuld en keihard inging tegen deze barbarij. Voor de moslimgemeenschap, en met name de jongeren in die gemeenschap, is dat ontzettend belangrijk.
Allereerst ware het beter als christenen niet zouden kijken naar dit soort rommel. Verder praat je goed mee met de mainstream, alleen slaat het natuurlijk nergens op.
Luther schreef:Overigens hoop ik niet dat je met je woorden over Wilders enige sympathie voor hem wilde verspreiden. Hij heeft mede bijgedragen aan het verharde klimaat in ons land. Iedereen staat nu zo op voor de vrijheid van meningsuiting, maar men bedoelt daar in ons land helaas wel mee, dat iedereen ongecensureerd alles maar mag roepen zonder enige rem.
Tjonge. Wil je mij soms deze moorden in de schoenen schuiven?
Pimpelmees

Bericht door Pimpelmees »

Mara schreef:
Pimpelmees schreef:Mara, ik kan mij voorstellen dat je schrikt van alle gebeurtenissen in Frankrijk (ik ook). Maar de kans dat jij (of jouw dierbaren) slachtoffer wordt van een terroristische aanval blijft erg klein. Je kunt wel slachtoffer worden van de angst die deze kwade geesten ons willen laten overkomen.

Maar als je je in een geruste slaap beter voelt, (al dan niet in je bible belt dorp) prima!
Wat een rare reactie Mara. Zoals je weet woon ik in de stad en werk ik regelmatig met moslims. Dat heb ik in reacties in topics hier ter sprake gebracht en jij hebt op die specifieke reacties van mij ook gereageerd. Waarom je dan zo'n opmerking maakt alsof ik ver van de grote stad woon en nooit iets meemaak ...
Vagari

Een kalifaat aan de grenzen van Europa...

Bericht door Vagari »

Ik sta ook niet zo snel te trillen maar mensen zijn jullie dan soms niet bang dat je bij de zij horen uit 1 Thessalonicensen 5?

2 Want gij weet zelven zeer wel, dat de dag des Heeren alzo zal komen, gelijk een dief in den nacht.
3 Want wanneer zij zullen zeggen: Het is vrede, en zonder gevaar; dan zal een haastig verderf hun overkomen, gelijk de barensnood een bevruchte vrouw; en zij zullen het geenszins ontvlieden;
Laatst gewijzigd door Vagari op 09 jan 2015, 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Mara

Bericht door Mara »

Pimpelmees schreef:
Mara schreef:

Wat een rare reactie Mara. Zoals je weet woon ik in de stad en werk ik regelmatig met moslims. Dat heb ik in reacties in topics hier ter sprake gebracht en jij hebt op die specifieke reacties van mij ook gereageerd. Waarom je dan zo'n opmerking maakt alsof ik ver van de grote stad woon en nooit iets meemaak ...
Nee, jij begrijpt het misschien dan wel, al kwam het zo niet op mij over. Sorry als ik je verkeerd begreep.
Maar er was hier een andere, zeer ongepaste opmerking, die kennelijk mag blijven staan en dat begrijp ik dus echt niet.
Luther
Contacteer:

Bericht door Luther »

Wim Anker schreef:
Luther schreef:
Wim Anker schreef:

Allereerst ware het beter als christenen niet zouden kijken naar dit soort rommel. Verder praat je goed mee met de mainstream, alleen slaat het natuurlijk nergens op.
Luther schreef:Overigens hoop ik niet dat je met je woorden over Wilders enige sympathie voor hem wilde verspreiden. Hij heeft mede bijgedragen aan het verharde klimaat in ons land. Iedereen staat nu zo op voor de vrijheid van meningsuiting, maar men bedoelt daar in ons land helaas wel mee, dat iedereen ongecensureerd alles maar mag roepen zonder enige rem.
Tjonge. Wil je mij soms deze moorden in de schoenen schuiven?
Nee, hoe kom je erbij. Ik sprak alleen de hoop uit dat je het niet met Wilders eens bent.
Rijssen

Bericht door Rijssen »

:bobo ::please Moslim slachtoffers?

Beetje te veel de Nederlandse media gevolgd zeker, die doen de laaste dagen namelijk niets anders dan benadrukken dat de moslims de slachtoffers zijn, en indirect (extreem rechts) medeschuldig maken.
Leek vandaag en gisteren wel dat de publieke omroep gekaapt was door de moslim omroep.
Geen woord over islamcritici die hier al jaren voor waarschuwen, en dat noemen ze dan objectieve verslaggeving.

Zoals de vrouw van één van de overleden cartoonisten zei : "dezelfde mensen die nu achter het vaandel van 'Je suis Charlie' lopen, verweten mijn man enkele weken geleden nog islamofoob en racist te zijn"

"Niet alle moslims zijn terroristen, maar alle islamitische terroristen zijn wel moslims. aldus Afshin Ellian
Plaats reactie