Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

Posthoorn

Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

Bericht door Posthoorn »

Adje schreef: 06 jul 2024, 08:56
Dat zal allemaal waar zijn Edelweiss, maar er zijn landen waar een veel hoger percententage van de bevolking in diepe armoede leeft.
Daar heeft iemand die in ons land in die armoe leeft, lekker veel aan. :nonnon
huisman

Bericht door huisman »

Posthoorn schreef: 06 jul 2024, 21:30 In de hele discussie over asielzoekers is denk ik de volgende Bijbelpassage ook het overdenken waard:

Deut.28:
41 Zonen en dochters zult gij gewinnen, maar zij zullen voor u niet zijn, want zij zullen in gevangenis gaan.
42 Al uw geboomte en de vrucht uws lands zal het boos gewormte erfelijk bezitten.
43 De vreemdeling die in het midden van u is, zal hoog, hoog boven u opklimmen; en gij zult laag, laag nederdalen.
44 Hij zal u lenen, maar gij zult hem niet lenen; hij zal tot een hoofd zijn en gij zult tot een staart zijn.
45 En al deze vloeken zullen over u komen en u vervolgen en u treffen, totdat gij verdelgd wordt.

Een deel van de vloek voor Israël zal het zijn als de vreemdeling het voor het zeggen krijgt in het land! Dat is in ons land gelukkig (nog) niet het geval, maar het geeft wel aan dat we niet tot in het oneindige vreemdelingen moeten herbergen en huisvesten. Feit is dat een aantal asielzoekers al voor behoorlijk wat overlast zorgt in ons land.
Is dat in jouw persoonlijk leven ook een feit? Wij hebben nog nooit overlast ervaren van een asielzoeker. In ter Apel en in Budel hebben ze overlast van ‘veilige landers’ . Van ‘echte’ asielzoekers is er weinig tot geen overlast.

Voorlopig hebben wij meer last van bierdrinkende oranje leeghoofden. :hum
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
merel

Bericht door merel »

Ik kan wel een handvol gebeurtenissen met overlast benoemen hoor.
MGG

Bericht door MGG »

merel schreef: 06 jul 2024, 22:16 Ik kan wel een handvol gebeurtenissen met overlast benoemen hoor.
Ik ook. De politie moet ontzettend vaak naar het AZC. Het zijn vast incidenten, maar tientallen incidenten vormen een patroon.
huisman

Bericht door huisman »

MGG schreef: 06 jul 2024, 23:15
merel schreef: 06 jul 2024, 22:16 Ik kan wel een handvol gebeurtenissen met overlast benoemen hoor.
Ik ook. De politie moet ontzettend vaak naar het AZC. Het zijn vast incidenten, maar tientallen incidenten vormen een patroon.
Maar heb jij dan overlast? Mijn zoon die inspecteur is bij de politie ziet de AZC absoluut niet als een dreiging voor de samenleving. Er zijn talloze grotere dreigingen.

… en nogmaals, bijna al de overlast van een AZC komen van “vellige landers” . Niet van terechte asielzoekers.

Ik heet trouwens elke vreemdeling van harte welkom in ons rijke en volgevreten land.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
MGG

Bericht door MGG »

huisman schreef: 08 jul 2024, 00:22
Maar heb jij dan overlast? Mijn zoon die inspecteur is bij de politie ziet de AZC absoluut niet als een dreiging voor de samenleving. Er zijn talloze grotere dreigingen.

… en nogmaals, bijna al de overlast van een AZC komen van “vellige landers” . Niet van terechte asielzoekers.

Ik heet trouwens elke vreemdeling van harte welkom in ons rijke en volgevreten land.
De feitelijke overlast was inbraak en vervelend gedrag. Waarbij ik bij het laatste niet weet of het gekleurde Nederlanders zijn of asielzoekers.

Vervelender vond ik dat wij ons minder veilig voelde en daar had de grote hoeveelheid incidenten zeker invloed op. Of het nu veilige landers of echte asielzoekers zijn, maakt weinig uit. Het probleem is al heel lang bekend en het lukt de overheid niet om het op te lossen. Waarschijnlijk omdat veel mensen net als jij iedereen van harte welkom heet ;).
merel

Bericht door merel »

parsifal schreef: 06 jul 2024, 14:03
merel schreef: 06 jul 2024, 13:08
Edelweiss schreef: 05 jul 2024, 20:16 Ik lees hier "wij leven in een land overvloeiend van melk en honing!" en ''We zijn notabene één van de rijkste landen terwijl we gaan bezuinigen op ontwikkelingshulp!''.

Maar als ik van een afstandje kijk naar bijvoorbeeld een stad als Rotterdam, waar 15,4% van de inwoners onder de armoedegrens leeft, dan denk ik: is dat wel zo? Het lijkt mij dat dit zeer zeker niet geldt voor iedere Nederlander. Nederland kent energiearmoede, menstruatiearmoede, een groeiende aantal zorgmijders en een systeem dat aan elkaar hangt van toeslagen, vrijwilligers (denk aan de Unie van Vrijwilligers, die bijzonder belangrijk is maar waarvan de kans groot is dat het bestaan ophoudt... door bezuinigingen!) en mantelzorgers. Ik vind dat echt niet passen bij het etiket 'zeer welvarend'.
Dat zal allemaal waar zijn Edelweiss, maar er zijn landen waar een veel hoger percententage van de bevolking in diepe armoede leeft.

De bezuinigen die dit kabinet wil invoeren op bv. afschaffen van schoolontbijt is ook niet mijn idee. Ik heb dan ook niet mijn stem uitgebracht op één van de partijen die deel uitmaken van het huidige kabinet! De kiezer heeft gesproken, daar zullen we het mee moeten doen!

Dat was juist een punt waar ik het wel mee eens ben. Het aanbieden van ontbijt vind ik iets van de ouders en niet van de overheid. Ik betwijfel of deze ouders daadwerkelijk geen geld hebben of geen tijd/ zin om daar aandacht aan te besteden.

Indertijd was dat namelijk hetzelfde bij de opvang. Ouders konden hun kinderen brengen zonder dat zij daadwerkelijk werkten. Wij waren bij de eerste opvang met nog 1 ( ook blank) gezin de enige werkende ouders. De rest werd 5 dagen in de week daar naar binnen gedrukt en tegen de avond opgehaald. Diverse keren hadden bepaalde kinderen hun luier van de dag ervoor nog aan. Zogenaamd geen geld voor luiers en eten, maar wel dure merkkleding aan.

Ik ben dus behoorlijk sceptisch over het aanbieden van ontbijt. Zeg nou zelf wat kost een volkoren brood of een bord havermout met een kopje thee? Desnoods bak je zelf brood. Als je dat al niet meer kan betalen ben ik heel benieuwd waar het geld inclusief alle toeslagen heen gaat.

Wij doen regelmatig vrijwilligerswerk bij de plaatselijke variant van de voedselbank. Daar krijgen de mensen meer en gezonde voedsel dan bij de voedselbank. Als ik soms hoor hoe vanzelfsprekend het is en waar men over klaagt, is het om je dood te schamen. Dan blieft men de kruiden niet of bevat het brood te veel pitjes of op de sperziebonen zit een bruin plekje.

Daarom is de vraag van @ ambtenaar een hele goede; wat verstaan wij onder arm en waar ligt ook de eigen verantwoordelijkheid.
Ik zie het punt en ben het met je eens dat soms (vaak) het probleem bij ouders ligt. Echter de kinderen zijn de dupe hiervan, en dit soort honger kan kinderen een achterstand geven. Net als met opvang, het is voor sommige kinderen waar ze met Nederlands in aanraking komen. De opgelopen achterstand kan wel eens duurder zijn voor de maatschappij dan een systeem van (vrijwel) gratis opvang. Zeker omdat je in het laatste geval ook niet allerlei fraude hoeft te controleren.

Ik houd wat dat betreft van Zweedse systeem, in principe kunnen alle kinderen vanaf 1 jaar naar opvang (daarvoor heeft ten minste 1 van de ouders ouderschapsverlof en is het voor gezondheid van kinderen niet geweldig om samen te zijn met te veel andere jonge kinderen; denk aan mazelen, maar ook RSvirus).
Ik begrijp het punt dat het voor kinderen wellicht het beste is als de overheid hen een ontbijt aanbiedt. Dan kom je wel op de essentiële vraag in hoeverre wij vinden dat de overheid achter de voordeur kan en mag ingrijpen. Dan kom je m.i. uit op het principe van Veenhuizen en ook Rotterdam heeft iets dergelijks al eens gedaan met controle van huizen voeding etc. Meerdere onderzoeken hebben uitgewezen dat dit niet werkt om het daadwerkelijke probleem op te lossen.
ejvl

Bericht door ejvl »

huisman schreef: 06 jul 2024, 22:03

Is dat in jouw persoonlijk leven ook een feit? Wij hebben nog nooit overlast ervaren van een asielzoeker. In ter Apel en in Budel hebben ze overlast van ‘veilige landers’ . Van ‘echte’ asielzoekers is er weinig tot geen overlast.
Als ik voor mijzelf spreek, asielzoekers niet, wel migranten die ooit asielzoekers zijn geweest, in de eerste of tweede generatie vooral.
Daar hoef je maar iets verder voor te rijden, bijvoorbeeld Ede Veldhuizen, een aantal wijken in Arnhem, Apeldoorn en meer rundum hauze.
Posthoorn

Bericht door Posthoorn »

huisman schreef: 06 jul 2024, 22:03 Is dat in jouw persoonlijk leven ook een feit?
Ik heb toch niet alleen met mezelf te maken? Als ik geen last heb, bestaat het niet, of zoiets?
Profesto

Bericht door Profesto »

MGG schreef: 08 jul 2024, 06:13
huisman schreef: 08 jul 2024, 00:22

De feitelijke overlast was inbraak en vervelend gedrag. Waarbij ik bij het laatste niet weet of het gekleurde Nederlanders zijn of asielzoekers.

Vervelender vond ik dat wij ons minder veilig voelde en daar had de grote hoeveelheid incidenten zeker invloed op. Of het nu veilige landers of echte asielzoekers zijn, maakt weinig uit. Het probleem is al heel lang bekend en het lukt de overheid niet om het op te lossen. Waarschijnlijk omdat veel mensen net als jij iedereen van harte welkom heet ;).
Dit klinkt in mijn oren als een generalisatie.
Adje

Bericht door Adje »

Posthoorn schreef: 06 jul 2024, 21:35
Daar heeft iemand die in ons land in die armoe leeft, lekker veel aan. :nonnon
Die heeft daar inderdaad niet veel aan, maar ik zeg toch ook nergens dat we de armoede in Nederland niet moeten bestrijden!? Wel weet ik dat er landen zijn waar een groot deel van de bevolking in diepe armoede leeft.
Ooit heb ik eens een presentatie bijgewoond van de Bonisazending. In die presentatie ging het o.a. over het leven op een vuilnisbelt, bevolkt door vluchtelingen uit Myanmar, het voormalige Birma. Afschuwelijk! Daarbij vergeleken leeft het (over)grote deel van onze bevolking toch echt in weelde.

We zullen afwachten hoe dit kabinet de armoede in Nederland gaat bestrijden en "Henk en Ingrid" er ook echt op vooruit zullen gaan.
huisman

Bericht door huisman »

Posthoorn schreef: 08 jul 2024, 08:48
huisman schreef: 06 jul 2024, 22:03 Is dat in jouw persoonlijk leven ook een feit?
Ik heb toch niet alleen met mezelf te maken? Als ik geen last heb, bestaat het niet, of zoiets?
Er is rond de grote asielcentra overlast (Ter Apel en Budel voornamelijk). Voor verreweg het grootste deel door “veilige landers”.
Die moeten z.s.m. terug zeker als ze verantwoordelijk zijn voor strafbare feiten.
Maar dat het hele land klaagt over overlast van asielzoekers is vanwege het frame dat deze mensen verantwoordelijk gehouden worden voor alles wat niet deugd in ons land. De woningnood, de criminaliteit enz.
Problemen afschuiven op de vreemdeling heeft helaas oude en gevaarlijke papieren.
huisman

Bericht door huisman »

ejvl schreef: 08 jul 2024, 08:26
huisman schreef: 06 jul 2024, 22:03

Als ik voor mijzelf spreek, asielzoekers niet, wel migranten die ooit asielzoekers zijn geweest, in de eerste of tweede generatie vooral.
Daar hoef je maar iets verder voor te rijden, bijvoorbeeld Ede Veldhuizen, een aantal wijken in Arnhem, Apeldoorn en meer rundum hauze.
Nu heb je het voornamelijk over derde en vierde generatie Marokkanen. Hun voorgeslacht kwam hier op verzoek van de Nederlandse overheid naar ons land. Dat waren geen asielzoekers.
merel

Bericht door merel »

Waarom denk jij dat een 3e en 4e generatie van asielzoekers niet net zo'n grote stempel zullen drukken op de maatschappij als de huidige 3e en 4e generatie Marokkanen?

Wij hebben trouwens vorige jaar grote overlast ondervonden van Syrische asielzoekers van 10 en 14 jaar. Dusdanig dat het totaal geëscaleerd is en momenteel voor hen jeugdzorg is ingeschakeld. Ik verwacht niet dat deze jongens een positive bijdrage zullen gaan leveren in de maatschappij. Zij omringen zich nog steeds meer verkeerde mensen.
TSD

Bericht door TSD »

We kunnen spreken over generaliseren enzo, maar de overlast rondom en vanuit de asielzoekerscentra is onmiskenbaar en de wetteloosheid evenzo, er zijn echt tallozen voorbeelden van gestolen telefoons, Tablets enz. die aanwijsbaar zich ergens in een AZC bevinden maar waar de politie zegt niets tegen te kunnen doen.

En dat zal ongetwijfeld met geldende (doorgeschoten) wetgeving te maken hebben, maar zolang zulk soort onveiligheid niet wordt opgelost, zal de steun voor asielzoekers onder de bevolking alleen maar afnemen, het is dus zaak om een situatie te creëren waarbij gevoelens van onveiligheid worden weggenomen en niet steeds gevoed worden door feiten. Crimineel gedrag moet aangepakt kunnen worden en bestraft met uitzetting, zo creëren we (in mijn ogen) een setting waarbij er draagvlak komt voor de “goeden” die nu, in de huidige situatie, lijden onder de “kwaden”.
Plaats reactie