De kiezer die gestemd heeft op PVV gaat niet opeens overlopen naar een linkse partij. Ze waren ontevreden over de afgelopen jaren. En als ze zien dat juist die partijen die de afgelopen jaren het voor het zeggen hebben gehad, en de PVV weer in het verdachtehoekje wordt geplaatst, wordt die alleen maar groter. Zeker als PvdA/GL de tweede partij blijft in de peilingen, zal die strategische stem er blijven. De PVV stijgt vooralsnog alleen maar, terwijl er al genoeg akkefietjes zijn geweest.merel schreef: ↑05 jul 2024, 12:10Ik denk dat jij je vergist. Als de kiezers zien dat Wilders de boel opblaast, wordt de partij geminimaliseerd. De kiezers stemmen niet meer principieel en zijn kort van memorie.GerefGemeente-lid schreef: ↑05 jul 2024, 11:59Welnee. Wilders behaalt dan een monsterscore. En dat weten de andere coalitiepartijen ook.
Zonder Wilders is er voorlopig gewoon geen coalitie te vormen. En daarom reageren de linkse huilers zo.
Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
-
- Verbannen
Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
-
- Verbannen
In de huidige peilingen hebben deze 5 partijen samen geen meerderheid.ejvl schreef: ↑05 jul 2024, 12:03Ik vind het CDA ver doorgeschoven naar links. Het lijkt een beetje op een mix van GL-PVDA en D66 op wat ethische thema's na.
@GerefGemeente-lid als er nu verkiezingen zouden komen doordat Wilders e.a geforceerd laat vallen, of door ruzie, zal de PVV ver terugzakken.
En een coalitie is ook mogelijk met VVD/D66/GL-PVDA/NSC en wellicht dat het CDA ook mee wil doen.
GerefGemeente-lid schreef: ↑05 jul 2024, 13:24De kiezer die gestemd heeft op PVV gaat niet opeens overlopen naar een linkse partij. Ze waren ontevreden over de afgelopen jaren. En als ze zien dat juist die partijen die de afgelopen jaren het voor het zeggen hebben gehad, en de PVV weer in het verdachtehoekje wordt geplaatst, wordt die alleen maar groter. Zeker als PvdA/GL de tweede partij blijft in de peilingen, zal die strategische stem er blijven. De PVV stijgt vooralsnog alleen maar, terwijl er al genoeg akkefietjes zijn geweest.merel schreef: ↑05 jul 2024, 12:10Ik denk dat jij je vergist. Als de kiezers zien dat Wilders de boel opblaast, wordt de partij geminimaliseerd. De kiezers stemmen niet meer principieel en zijn kort van memorie.GerefGemeente-lid schreef: ↑05 jul 2024, 11:59Welnee. Wilders behaalt dan een monsterscore. En dat weten de andere coalitiepartijen ook.
Zonder Wilders is er voorlopig gewoon geen coalitie te vormen. En daarom reageren de linkse huilers zo.
De kiezer stemde nu en masse PVV en een paar maanden daarvoor massaal BBB en de verkiezingen daarvoor was Baudet het antwoord op de problemen. Daar is weinig principieels aan. De komende tijd zal blijken dat de huidige coalitie het antwoord niet heeft op de huidige problematiek tenzij ze impopulaire maatregelen gaan nemen, waaronder fors bezuinigen vanaf 2025/2026
Op medisch vlak hebben enkel Bikker, Stoffer en Baudet iets gezegd over de waarde van leven. Baudet was zowieso goed bezig.
Bontebal en Bikker hebben dezelfde zuurheid vertoont als de rest, de toon was meer zalvend, dat is waar.
En dat terugdringen van de migratie is niet zo moeilijk, zoals water naar de laagste plaats loopt hoef je er alleen maar voor te zorgen dat NL binnnen Europa het lastigst wordt. De effecten zijn nu al zichtbaar. De felle toon is vooral functioneel gedreven daarmee.
Bontebal en Bikker hebben dezelfde zuurheid vertoont als de rest, de toon was meer zalvend, dat is waar.
En dat terugdringen van de migratie is niet zo moeilijk, zoals water naar de laagste plaats loopt hoef je er alleen maar voor te zorgen dat NL binnnen Europa het lastigst wordt. De effecten zijn nu al zichtbaar. De felle toon is vooral functioneel gedreven daarmee.
Dat viel me idd op bij Baudet. Wat ook bleef hangen was de onzin die hij zei over RUsland die zich tegen de verenigde staten aan het verdedigen zijn in Oekraine...
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Ik weet niet hoe Adje het ziet, maar vaderlandsliefde is iets anders dan Nederland eerst.
We zijn notabene één van de rijkste landen terwijl we gaan bezuinigen op ontwikkelingshulp! 0,7% van bbp is een soort norm, moet het nog minder?
Dat hoeft de overheid toch niet te doen? Laten de burgers het zelf regelen.ZWP schreef: ↑05 jul 2024, 13:54Ik weet niet hoe Adje het ziet, maar vaderlandsliefde is iets anders dan Nederland eerst.
We zijn notabene één van de rijkste landen terwijl we gaan bezuinigen op ontwikkelingshulp! 0,7% van bbp is een soort norm, moet het nog minder?
Uiteraard, en een groot deel van de burgers doet dat door goede doelen te steunen. Wel meer dan 0,7% van hun inkomen (mag ik hopen).Wim Anker schreef: ↑05 jul 2024, 13:56Dat hoeft de overheid toch niet te doen? Laten de burgers het zelf regelen.ZWP schreef: ↑05 jul 2024, 13:54Ik weet niet hoe Adje het ziet, maar vaderlandsliefde is iets anders dan Nederland eerst.
Maar het is een gedeelde verantwoordelijkheid: de staat heeft door de grootte van de geldstromen een grotere impact. En zit ook aan tafel bij de andere overheden of hulpinstanties. Ze kunnen in die zin meer dan alleen burgers. Ondersteuning op het gebied van infrastructuur kunnen beter vanuit de overheid geregeld worden dan vanuit particuliere organisaties etc.
Ook in ons eigen belang is het overigens goed: stabiliteit, vrede en ontwikkeling elders is ook goed voor onze handel.
Een politiek journalist (vergeten welke) heeft gezegd dat binnen de VVD men D66 zo ontzettend beu is dat ze daar de eerste honderd jaar niet mee in een kabinet gaan zitten. Als ik Jetten gisteren bezig zag kan ik dat goed begrijpen.ejvl schreef: ↑05 jul 2024, 12:03Ik vind het CDA ver doorgeschoven naar links. Het lijkt een beetje op een mix van GL-PVDA en D66 op wat ethische thema's na.
@GerefGemeente-lid als er nu verkiezingen zouden komen doordat Wilders e.a geforceerd laat vallen, of door ruzie, zal de PVV ver terugzakken.
En een coalitie is ook mogelijk met VVD/D66/GL-PVDA/NSC en wellicht dat het CDA ook mee wil doen.
Yesilgöz is ook geen partner van christelijke politiek. Op ethisch vlak is ze zeer liberaal. Gisteren benadrukte steeds het zelfbeschikkingsrecht t.a.v, abortus en euthanasie. Ze vindt dat grote verworvenheden.
Bontebal had trouwens gisteren wel een erg forse en domme uitglijder t.o.v. Wilders. Verder is Bontebal een erg linkse CDA’er
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Prima hoor, praktische argumenten. Maar waarom dan pretenderen dat dat christelijk is, als je alleen maar dit soort argumenten noemt waarom de staat het moet doen? (Wat bovendien onzin is, niets verspilt zoveel als de staat met dit soort dingen).ZWP schreef: ↑05 jul 2024, 14:12Uiteraard, en een groot deel van de burgers doet dat door goede doelen te steunen. Wel meer dan 0,7% van hun inkomen (mag ik hopen).Wim Anker schreef: ↑05 jul 2024, 13:56Dat hoeft de overheid toch niet te doen? Laten de burgers het zelf regelen.
Maar het is een gedeelde verantwoordelijkheid: de staat heeft door de grootte van de geldstromen een grotere impact. En zit ook aan tafel bij de andere overheden of hulpinstanties. Ze kunnen in die zin meer dan alleen burgers. Ondersteuning op het gebied van infrastructuur kunnen beter vanuit de overheid geregeld worden dan vanuit particuliere organisaties etc.
Ook in ons eigen belang is het overigens goed: stabiliteit, vrede en ontwikkeling elders is ook goed voor onze handel.
Laatst gewijzigd door Wim Anker op 05 jul 2024, 18:22, 2 keer totaal gewijzigd.
Dat heb ik toch niet geschreven, dat vaderlandsliefde onbijbels is?
Wat ik bedoel is dat wij in een zeer welvarend land leven, bijbels uitgedrukt: "wij leven in een land overvloeiend van melk en honing!" Mogen wij vanuit oprechte dankbaarheid richting onze God, die ons dit alles gegeven heeft en nog geeft, iets afdragen aan minder bedeelden op deze aarde? Eten wij daar een boterham minder om? Waarom moet daar op gekort worden?
Persoonlijk vind ik dat Mirjam Bikker een mooie reactie gaf op de regeringsverklaring.
https://www.christenunie.nl/nl/blog/202 ... ingsboetes
Dat mag jij doen ja. Maar waarom moet de staat het doen? Klinkt een beetje als: iedereen! moet deze last dragen, anders is het niet eerlijk!. Maar ware dankbaarheid doet dat met lust en liefde toch? Giftenaftrek beperken is ook een prima plan.Adje schreef: ↑05 jul 2024, 16:09Dat heb ik toch niet geschreven, dat vaderlandsliefde onbijbels is?
Wat ik bedoel is dat wij in een zeer welvarend land leven, bijbels uitgedrukt: "wij leven in een land overvloeiend van melk en honing!" Mogen wij vanuit oprechte dankbaarheid richting onze God, die ons dit alles gegeven heeft en nog geeft, iets afdragen aan minder bedeelden op deze aarde? Eten wij daar een boterham minder om? Waarom moet daar op gekort worden?
Persoonlijk vind ik dat Mirjam Bikker een mooie reactie gaf op de regeringsverklaring.
https://www.christenunie.nl/nl/blog/202 ... ingsboetes
Ik lees hier "wij leven in een land overvloeiend van melk en honing!" en ''We zijn notabene één van de rijkste landen terwijl we gaan bezuinigen op ontwikkelingshulp!''.
Maar als ik van een afstandje kijk naar bijvoorbeeld een stad als Rotterdam, waar 15,4% van de inwoners onder de armoedegrens leeft, dan denk ik: is dat wel zo? Het lijkt mij dat dit zeer zeker niet geldt voor iedere Nederlander. Nederland kent energiearmoede, menstruatiearmoede, een groeiende aantal zorgmijders en een systeem dat aan elkaar hangt van toeslagen, vrijwilligers (denk aan de Unie van Vrijwilligers, die bijzonder belangrijk is maar waarvan de kans groot is dat het bestaan ophoudt... door bezuinigingen!) en mantelzorgers. Ik vind dat echt niet passen bij het etiket 'zeer welvarend'.
Maar als ik van een afstandje kijk naar bijvoorbeeld een stad als Rotterdam, waar 15,4% van de inwoners onder de armoedegrens leeft, dan denk ik: is dat wel zo? Het lijkt mij dat dit zeer zeker niet geldt voor iedere Nederlander. Nederland kent energiearmoede, menstruatiearmoede, een groeiende aantal zorgmijders en een systeem dat aan elkaar hangt van toeslagen, vrijwilligers (denk aan de Unie van Vrijwilligers, die bijzonder belangrijk is maar waarvan de kans groot is dat het bestaan ophoudt... door bezuinigingen!) en mantelzorgers. Ik vind dat echt niet passen bij het etiket 'zeer welvarend'.
Een goede bezuiniging zou b.v. ook zijn dat iedereen die (samen) een pensioen.boven modaal heeft geen AOW krijgt. Dat is.eerlijk verdelen.