Klinkt lekker!
Wij zijn na de huttentocht weer terug bij de Franse familie en tafelen gemiddeld 6 uur per dag. Heel gezellig, maar ik heb nog nooit zoveel vlees gegeten als de afgelopen weken.
Gisteren stond tijdens de lunch een couscous Royal marocain op tafel met kip, lam en worstjes en (gelukkig) ook heel veel groente. Dat was heel lekker.
Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Re: Wat schaft de pot vandaag? ... evt met recepten
Klinkt goed!Edelweiss schreef:Komtie! (Goed om te weten: dit is voor 2 personen.)parel schreef: ↑Gisteren, 12:26Klinkt heel goed! Graag!Edelweiss schreef:Wat een heerlijkheid! Ik ga nu Italiaanse courgettelasagne maken voor de lunch, mocht je het recept willen dan type ik het even voor je uit!parel schreef: ↑Gisteren, 11:18 Een overdaad van courgette uit de tuin.
Dus na vorige week o.a. risotto met courgette en gerookte zalm en plaattaart met spinazie, courgette, gekaramelliseerde rode ui en brie hebben we gisteren courgettekoekjes gegeten en wordt het vandaag Griekse kofta.
Gelukkig is het zo divers dat het nog niet verveeld!
850 gram courgettes
40 gram paneermeel
60 gram Parmezan - maar als je van een bite houdt, kun je ook Gruyère nemen
90 gram Prosciutto cotto of een soorgelijke gekookte ham, in plakken
120 gram Scamorza in plakken. Nu weet ik niet of dit in Nederland makkelijk te krijgen is, maar het lijkt het meeste op rookkaas
Neem een ovenschaal en vet de bodem in met oijfolie. Strooi er dan wat paneermeel overheen.
Snij de courgettes in dunne plakjes en doe ze in een grote kom.
Geef het een goede splash olijfolie en hussel de schijfjes om.
Voeg de 40 gram paneermeel, een snufje zout en knoflookpoeder naar smaak (ik gebruik meestal een theelepeltje) toe.
Hussel het weer goed door elkaar.
Doe nu de helft van de courgette op de bodem.
Bekleed dat met de Prosciutto en dan met de kaas.
Bedek dit met de andere helft van de courgette.
Druk even goed aan en strooi er dan weer wat geraspte kaas over (Parzeman of Gruyère of natuurlijk naar eigen smaak).
Eindig met een kleine drizzle olijfolie.
Bak vervolgens in 35 minuten op 180 graden.
Eet smakelijk!
Er zijn nog twee courgettes uit de tuin gekomen, dus ik ga het zeker proberen.
Ik ben het licht der wereld; die Mij volgt, zal in de duisternis niet wandelen, maar zal het licht des levens hebben. (Joh 8:12b)