Je doet hier geen recht aan dat wat Mara zegt. Het is wel degelijk zo dat voor velen Koning voetbal belangrijker is dan de Koning van hemel en aarde, ook voor mensen in de kerk, helemaal in jouw en mijn kerk.Marnix schreef:Dat er mensen teveel drinken is jammer. Hossen is volgens mij niet per definitie verkeerd, ook al lijkt het in sommige kringen bij voorbaat zonde te zijn. En als Nederland in de finale komt ga ik gewoon 2x naar de kerk en denk ik niet de hele dag al over de wedstrijd na. Ik eer God en niet koning voetbal. De zeepbel-theorie is onzin, het kan goed dat Nederland geen wereldkampioen wordt. Maar ze zijn wel ver gekomen. Als ik een sporttoernooitje speel ben ik ook blij met de gewonnen wedstrijden als ik het toernooi uiteindelijk niet win. Een derde plek is ook mooi :)Mara schreef:Er zijn veel gebeurtenissen die uit de oranjegekte voortvloeien, vandaar gekte.
Hossende en dronken mensen tot savonds heeeel laat.
Verstand op nul.
Ze zijn zo blij, maar het is een zeepbel, die misschien morgenavond al uit elkaar spat.
Zo niet, blijftie nog even in de lucht, tot zondag. Dan is de laatste wedstrijd.
sMorgens misschien nog even naar de kerk, maar de gedachten zijn al bij DE wedstrijd.
Ach, voor veel mensen kan het samen.
sMorgens hun Schepper eren en daarna Koning Voetbal.
O wee, misschien spat alsnog de zeepbel, in oktober beginnen geloof ik de voorrondes voor e.k. al :humhihi
Oranjegekte
Re: Oranjegekte
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Je dient voetbal naast God. En dat kan niet, geen twee heren dienen.Marnix schreef:De tekst begint met dat Paulus wijst op niet christenen, die zich slechts met wellust vermaken, hun buik als god hebben en als vijanden van het kruis leven. Dat is heel wat anders dan christenen die met Hem leven, hun buik of voetbal of wat dan ook niet als god hebben, niet als vijanden van het kruis leven... en de wedstrijden van oranje kijken. Het feit dat dat volgens jou niet kan maakt dat jij de tekst zo interpreteert... maar de Bijbel veroordeelt in dit gedeelte geen mensen die genieten van een voetbalwedstrijd. Maar als je ergens tegen bent is het niet moeilijk om een Bijbeltekst zo te lezen en uit te leggen dat de Bijbel er ernstig tegen waarschuwt.Erasmiaan schreef:Erasmiaan schreef:De Bijbel zegt niets specifieks over voetbal, omdat het er toen nog niet was. Maar als je nu de volgende tekst eens leest:
17 Weest mede mijn navolgers, broeders, en merkt op degenen, die alzo wandelen, gelijk gij ons tot een voorbeeld hebt.
18 Want velen wandelen anders; van dewelken ik u dikmaals gezegd heb, en nu ook wenende zeg, dat zij vijanden des kruises van Christus zijn;
19 Welker einde is het verderf, welker God is de buik, en welker heerlijkheid is in hun schande, dewelken aardse dingen bedenken.
20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
Met de kanttekeningen:
78) Welker einde
Dat is, die eindelijk van God met de eeuwige verdoemenis zullen gestraft worden, Openb. 19:20,21. Zie ook Filipp. 1:28.
79) God is de buik,
Dat is, die in plaats van God te dienen en Zijne eer te verbreiden, anders niets zoeken dan een lekker en gemakkelijk leven te leiden, en hunnen buik, alsof die hun God was, te dienen.
80) heerlijkheid
Dat is, eer, die zij bij de mensen zoeken en waarop zij roemen.
81) is in hun schande,
Dat is, zoeken hunne eer in hetgeen hun schandelijk is, dat is zal hun gedijen tot tijdelijke en eeuwige schande. Of, tot hunne schande.
82) aardse dingen
Dat is, tijdelijke wellust en gemak.
83) bedenken.
Of, bevroeden; dat is, met de zinnen en het verstand naar trachten.
84) onze wandel
Of, burgerschap, dat is, burgerlijke verkering en wijze van leven der rechte Christenen. Zie Filipp. 1:27.
85) is in de hemelen,
Dat is, zodanig, dat zij altijd trachten niet naar aardse dingen, maar naar hemelse, en naar de heerlijkheid, die in de hemelen is weggelegd. Zie Col. 3:1,2.
De Bijbel is scherp hè, vind je niet? Een potje voetbal kijken is niet vrijblijvend. En dat heeft niets met farizeeïsme te maken.
Om nu niet meer naar de begeerlijkheden der mensen, maar6 naar den wil van God, den tijd, die overig is in het vlees, te leven. Want het is ons genoeg, dat wij den voorgaande tijd des levens der heidenen wil volbracht hebben, en gewandeld hebben in ontuchtigheden, begeerlijkheden, wijnzuiperijen, brasserijen, drinkerijen en gruwelijke afgoderijen; Waarin zij zich vreemd houden, als gij niet medeloopt tot dezelfde uitgieting der overdadigheid, en u lasteren; Dewelke zullen rekenschap geven Dengene, Die bereid staat om te oordelen de levenden en de doden.
Hebt de wereld niet lief, noch hetgeen in de wereld is; zo iemand de wereld liefheeft, de liefde des Vaders is niet in hem. Want al wat in de wereld is, namelijk de begeerlijkheid des vleses, en de begeerlijkheid der ogen, en de grootsheid des levens, is niet uit den Vader, maar is uit de wereld. En de wereld gaat voorbij, en haar begeerlijkheid; maar die den wil van God doet, blijft in der eeuwigheid.
God is de buik,
Dat is, die in plaats van God te dienen en Zijne eer te verbreiden, anders niets zoeken dan een lekker en gemakkelijk leven te leiden, en hunnen buik, alsof die hun God was, te dienen.
Ik dien niet voetbal in plaats van God. Ik dien God.
80) heerlijkheid
Ik zoek geen eer bij mensen.
82) aardse dingen
Betekent niet dat je niet van dingen hier beneden mag genieten. Het gaat er om hoe je dat doet, wat er op 1 staat, wie je God is etc.
Het gaat er helemaal niet om hoe je het doet, dat staat zeker niet in deze tekst. Deze tekst is radicaal: of een wandel in het hier en nu, in aardse dingen, of onze wandel in de hemelen, als vreemdeling op de aarde. Als je dit niet aanvoelt, dan kun je beter de Bijbel dicht laten. Het is heel radicaal: of we hebben een aardse wandel, we bedenken aardse dingen, of we hebben een wandel in de hemelen. Een WK hoort wat mij betreft bij het eerste.
Overigens zie ik niet in waarom deze tekst geen waarschuwing is aan christenen gericht.
Maar in dit soort zaken is het makkelijk je straatje schoon te vegen: jij kijkt voetbal, wil je dat niet af laten pakken, en hebt altijd wel een weerwoord op welk argument dan ook.
Alle voetballiefhebbers zijn nu met de wedstrijd van morgen bezig, je hoort niks anders om je heen, in winkels, collega's, gesprekken in buurtuinen, dus als WE doorgaan is het de dagen erna nog meer gesprek van de dag. Ik geloof dat afg vrijdag 11 miljoen mensen gekeken hebben, je ziet dus dat het aantal kijkers toe gaat nemen.
Morgenavond beginnen de voorbeschouwingen
om 7 uur. Typisch mannen, eindeloos doorleuteren over zo'n non-onderwerp.
nl, ze winnen OF ze verliezen, andere opties zijn er niet.
Na de wedstrijd zijn er nog NAbeschouwingen....pffft
Morgenavond beginnen de voorbeschouwingen

nl, ze winnen OF ze verliezen, andere opties zijn er niet.

Na de wedstrijd zijn er nog NAbeschouwingen....pffft
Als er schaduw is, dan moet er ook licht zijn ~ Spurgeon
Hiermee ben ik het wel eens.blijmoedig schreef:Ik heb er niet zo veel mee als mensen zo goed weten uit te duiden wat de Heere God wel volledig verkeerd zou vinden en wat niet. Waarbij eigen preferenties ook een rol lijken te spelen. Tegen een bal aantrappen is mijns inziens niet zondig. Met 50.000 man naar 11 mannen kijken die tegen een bal aantrappen is mijns inziens eveneens niet zondig. Wel is het zondig als mensen daar een 'god' van maken en daarmee een leegte in hun leven willen vullen, die alleen de Heere Jezus kan vullen. Aan de Kerk de schone taak om 'de wereld' daarop te wijzen. Het alleen maar roepen hoe slecht het voetbalspel wel niet is, lijkt me daartoe onvoldoende.
In zichzelf is geen ding onrein, zegt Paulus (Romeinen 14) dus ook een voetbal niet. Dat is ook gelijk een antwoord op Fjodor.
Je verdraait hier mijn woorden. Ik had geschreven: alles rond het WK is tot oneer van God.Fjodor schreef:Ga jij mij maar eens uitleggen waarom het voetbalspel op zich tot oneer is van God.
Dus voetbalspel op zichzelf is neutraal, maar het WK is niet neutraal. Vandaar dat de vergelijking met politiek en internet helemaal de plank misslaat. Politiek is noodzakelijk om een land bestuurd te houden en internet bevat zoveel mooie dingen, die nuttig zijn niet alkleen voor de relatie met elkaar maar ook met God.
Maar het is allemaal mooi hoor, de wereld erop wijzen en zo. Maar iedereen weet zelf dat dit theorie is. Zeker nu Nederland in de halve finale staat. De gekte neemt met de minuut bizardere vormen aan. En wat ik bij jou merk is: hoe ver kan ik meegaan, zonder dat ik zondig. Volgens mij is de houding die ik vanuit de Bijbel lees: Hoe ver kan ik erbij weg blijven.
Vandaar dat onderstaande m.i. niet kan samengaan:
Verder eens met Erasmiaan.Marnix schreef:Dat er mensen teveel drinken is jammer. Hossen is volgens mij niet per definitie verkeerd, ook al lijkt het in sommige kringen bij voorbaat zonde te zijn. En als Nederland in de finale komt ga ik gewoon 2x naar de kerk en denk ik niet de hele dag al over de wedstrijd na. Ik eer God en niet koning voetbal. De zeepbel-theorie is onzin, het kan goed dat Nederland geen wereldkampioen wordt. Maar ze zijn wel ver gekomen. Als ik een sporttoernooitje speel ben ik ook blij met de gewonnen wedstrijden als ik het toernooi uiteindelijk niet win. Een derde plek is ook mooi
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Aards. Net als lekker eten en drinken bijvoorbeeld.Joannah schreef:En categoriseer dit nu eens, zijn het hemelse of aardse dingen?Marnix schreef:Dat er mensen teveel drinken is jammer. Hossen is volgens mij niet per definitie verkeerd, ook al lijkt het in sommige kringen bij voorbaat zonde te zijn. En als Nederland in de finale komt ga ik gewoon 2x naar de kerk en denk ik niet de hele dag al over de wedstrijd na. Ik eer God en niet koning voetbal. De zeepbel-theorie is onzin, het kan goed dat Nederland geen wereldkampioen wordt. Maar ze zijn wel ver gekomen. Als ik een sporttoernooitje speel ben ik ook blij met de gewonnen wedstrijden als ik het toernooi uiteindelijk niet win. Een derde plek is ook mooiMara schreef:Er zijn veel gebeurtenissen die uit de oranjegekte voortvloeien, vandaar gekte.
Verstand op nul.
Ze zijn zo blij, maar het is een zeepbel, die misschien morgenavond al uit elkaar spat.
Zo niet, blijftie nog even in de lucht, tot zondag. Dan is de laatste wedstrijd.
sMorgens misschien nog even naar de kerk, maar de gedachten zijn al bij DE wedstrijd.
O wee, misschien spat alsnog de zeepbel, in oktober beginnen geloof ik de voorrondes voor e.k. al
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Voor ongelovigen is dat sowieso het geval, die vinden geloof niet belangrijk en de Koning dus ook niet. Misschien ook wel voor sommige mensen in de kerk, hoewel het feit dat ze de wedstrijden kijken nog niet wil zeggen dat ze Koning voetbal belangrijker vinden. Ik ken genoeg mensen die voetbal kijken en toch de Koning van hemel en aarde veel belangrijker vinden en voetbal slechts als een bijzaak zien. Dat wil nog niet zeggen dat ze de wedstrijden niet kijken, het niet interessant, spannend of wat dan ook vinden.Fjodor schreef:Je doet hier geen recht aan dat wat Mara zegt. Het is wel degelijk zo dat voor velen Koning voetbal belangrijker is dan de Koning van hemel en aarde, ook voor mensen in de kerk, helemaal in jouw en mijn kerk.Marnix schreef:Dat er mensen teveel drinken is jammer. Hossen is volgens mij niet per definitie verkeerd, ook al lijkt het in sommige kringen bij voorbaat zonde te zijn. En als Nederland in de finale komt ga ik gewoon 2x naar de kerk en denk ik niet de hele dag al over de wedstrijd na. Ik eer God en niet koning voetbal. De zeepbel-theorie is onzin, het kan goed dat Nederland geen wereldkampioen wordt. Maar ze zijn wel ver gekomen. Als ik een sporttoernooitje speel ben ik ook blij met de gewonnen wedstrijden als ik het toernooi uiteindelijk niet win. Een derde plek is ook mooiMara schreef:Er zijn veel gebeurtenissen die uit de oranjegekte voortvloeien, vandaar gekte.
Verstand op nul.
O wee, misschien spat alsnog de zeepbel, in oktober beginnen geloof ik de voorrondes voor e.k. al
En met dit soort zaken is het ook makkelijk als je tegen voetbal bent. Pak een Bijbeltekst, vervang "zonde" of "werelds" door "voetbal" en klaar.... Jij bent tegen voetbal en hebt altijd wel een weerwoord op welk argument dan ook.Erasmiaan schreef:Je dient voetbal naast God. En dat kan niet, geen twee heren dienen.Marnix schreef:De tekst begint met dat Paulus wijst op niet christenen, die zich slechts met wellust vermaken, hun buik als god hebben en als vijanden van het kruis leven. Dat is heel wat anders dan christenen die met Hem leven, hun buik of voetbal of wat dan ook niet als god hebben, niet als vijanden van het kruis leven... en de wedstrijden van oranje kijken. Het feit dat dat volgens jou niet kan maakt dat jij de tekst zo interpreteert... maar de Bijbel veroordeelt in dit gedeelte geen mensen die genieten van een voetbalwedstrijd. Maar als je ergens tegen bent is het niet moeilijk om een Bijbeltekst zo te lezen en uit te leggen dat de Bijbel er ernstig tegen waarschuwt.Erasmiaan schreef:Erasmiaan schreef:De Bijbel zegt niets specifieks over voetbal, omdat het er toen nog niet was. Maar als je nu de volgende tekst eens leest:
17 Weest mede mijn navolgers, broeders, en merkt op degenen, die alzo wandelen, gelijk gij ons tot een voorbeeld hebt.
18 Want velen wandelen anders; van dewelken ik u dikmaals gezegd heb, en nu ook wenende zeg, dat zij vijanden des kruises van Christus zijn;
19 Welker einde is het verderf, welker God is de buik, en welker heerlijkheid is in hun schande, dewelken aardse dingen bedenken.
20 Maar onze wandel is in de hemelen, waaruit wij ook den Zaligmaker verwachten, namelijk den Heere Jezus Christus;
Met de kanttekeningen:
78) Welker einde
Dat is, die eindelijk van God met de eeuwige verdoemenis zullen gestraft worden, Openb. 19:20,21. Zie ook Filipp. 1:28.
79) God is de buik,
80) heerlijkheid
81) is in hun schande,
Dat is, zoeken hunne eer in hetgeen hun schandelijk is, dat is zal hun gedijen tot tijdelijke en eeuwige schande. Of, tot hunne schande.
82) aardse dingen
83) bedenken.
Of, bevroeden; dat is, met de zinnen en het verstand naar trachten.
84) onze wandel
Of, burgerschap, dat is, burgerlijke verkering en wijze van leven der rechte Christenen. Zie Filipp. 1:27.
85) is in de hemelen,
Dat is, zodanig, dat zij altijd trachten niet naar aardse dingen, maar naar hemelse, en naar de heerlijkheid, die in de hemelen is weggelegd. Zie Col. 3:1,2.
De Bijbel is scherp hè, vind je niet? Een potje voetbal kijken is niet vrijblijvend. En dat heeft niets met farizeeïsme te maken.
Om nu niet meer naar de begeerlijkheden der mensen, maar6 naar den wil van God, den tijd, die overig is in het vlees, te leven. Want het is ons genoeg, dat wij den voorgaande tijd des levens der heidenen wil volbracht hebben, en gewandeld hebben in ontuchtigheden, begeerlijkheden, wijnzuiperijen, brasserijen, drinkerijen en gruwelijke afgoderijen; Waarin zij zich vreemd houden, als gij niet medeloopt tot dezelfde uitgieting der overdadigheid, en u lasteren; Dewelke zullen rekenschap geven Dengene, Die bereid staat om te oordelen de levenden en de doden.
Hebt de wereld niet lief, noch hetgeen in de wereld is; zo iemand de wereld liefheeft, de liefde des Vaders is niet in hem. Want al wat in de wereld is, namelijk de begeerlijkheid des vleses, en de begeerlijkheid der ogen, en de grootsheid des levens, is niet uit den Vader, maar is uit de wereld. En de wereld gaat voorbij, en haar begeerlijkheid; maar die den wil van God doet, blijft in der eeuwigheid.
God is de buik,
Ik dien niet voetbal in plaats van God. Ik dien God.
80) heerlijkheid
Ik zoek geen eer bij mensen.
82) aardse dingen
Betekent niet dat je niet van dingen hier beneden mag genieten. Het gaat er om hoe je dat doet, wat er op 1 staat, wie je God is etc.
Het gaat er helemaal niet om hoe je het doet, dat staat zeker niet in deze tekst. Deze tekst is radicaal: of een wandel in het hier en nu, in aardse dingen, of onze wandel in de hemelen, als vreemdeling op de aarde. Als je dit niet aanvoelt, dan kun je beter de Bijbel dicht laten. Het is heel radicaal: of we hebben een aardse wandel, we bedenken aardse dingen, of we hebben een wandel in de hemelen. Een WK hoort wat mij betreft bij het eerste.
Overigens zie ik niet in waarom deze tekst geen waarschuwing is aan christenen gericht.
Maar in dit soort zaken is het makkelijk je straatje schoon te vegen: jij kijkt voetbal, wil je dat niet af laten pakken, en hebt altijd wel een weerwoord op welk argument dan ook.
De tekst is een waarschuwing voor christenen maar niet die waarschuwing die jij er van maakt t.o.v. voetbal. Zelfde met de "twee heren dienen". Kan je christen zijn en genieten van lekker eten en drinken, ook al waarschuwt de Bijbel dat dat niet je afgod mag worden? Of dien je dan twee heren wat niet kan? Natuurlijk mag je als christen van lekker eten en drinken genieten, zolang je buik niet je god wordt. Dat je geen twee heren kan dienen wil zeggen dat je niet voetbal als je Heer kan hebben en Jezus ook. Net zoals je niet je buik als God kan hebben en God en de schepper ook.
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
En de vraag is of dat bij voetbal (WK) kan. Eten en drinken heb je gewoon nodig, is door de Heere gegeven. In ons geval: drie maaltijden per dag en daarna lezen we uit de Bijbel. Ik weet niet goed hoe je van eten en drinken je god kan maken, maar dat ligt aan mij...Marnix schreef:En met dit soort zaken is het ook makkelijk als je tegen voetbal bent. Pak een Bijbeltekst, vervang "zonde" of "werelds" door "voetbal" en klaar.... Jij bent tegen voetbal en hebt altijd wel een weerwoord op welk argument dan ook.
De tekst is een waarschuwing voor christenen maar niet die waarschuwing die jij er van maakt t.o.v. voetbal. Zelfde met de "twee heren dienen". Kan je christen zijn en genieten van lekker eten en drinken, ook al waarschuwt de Bijbel dat dat niet je afgod mag worden? Of dien je dan twee heren wat niet kan? Natuurlijk mag je als christen van lekker eten en drinken genieten, zolang je buik niet je god wordt. Dat je geen twee heren kan dienen wil zeggen dat je niet voetbal als je Heer kan hebben en Jezus ook. Net zoals je niet je buik als God kan hebben en God en de schepper ook.
Je kunt eten en drinken dus ook goed gebruiken, maar bij het WK-voetbal lijkt me dat onmogelijk.
De kracht van het Evangelie zit in de bezittelijke voornaamwoorden. (Maarten Luther, WA 101, 2, 25)
Eten en drinken is noodzakelijk maar ik had het over genieten van lekker eten en drinken, wat een luxe is. Maar goed, ik ga morgen de wedstrijd kijken met een paar vrienden, Oranje aanmoedigen, biertje er bij. Volgens mij gebruik ik het dan goed?Luther schreef:En de vraag is of dat bij voetbal (WK) kan. Eten en drinken heb je gewoon nodig, is door de Heere gegeven. In ons geval: drie maaltijden per dag en daarna lezen we uit de Bijbel. Ik weet niet goed hoe je van eten en drinken je god kan maken, maar dat ligt aan mij...Marnix schreef:En met dit soort zaken is het ook makkelijk als je tegen voetbal bent. Pak een Bijbeltekst, vervang "zonde" of "werelds" door "voetbal" en klaar.... Jij bent tegen voetbal en hebt altijd wel een weerwoord op welk argument dan ook.
Je kunt eten en drinken dus ook goed gebruiken, maar bij het WK-voetbal lijkt me dat onmogelijk.
Dan zou het ook sympathiek zijn als de NOS eens gehandicaptensport uit zou zenden, of de spelen van getransplanteerden.
DAT zijn nl de doorzetters !
Is nou niet echt het voorbeeld van een wandel die in de hemelen is, heilig. Dus je legt de Bijbel helaas naast je neer en schroeit je eigen consciëntie toe.Marnix schreef:Eten en drinken is noodzakelijk maar ik had het over genieten van lekker eten en drinken, wat een luxe is. Maar goed, ik ga morgen de wedstrijd kijken met een paar vrienden, Oranje aanmoedigen, biertje er bij. Volgens mij gebruik ik het dan goed?Luther schreef:En de vraag is of dat bij voetbal (WK) kan. Eten en drinken heb je gewoon nodig, is door de Heere gegeven. In ons geval: drie maaltijden per dag en daarna lezen we uit de Bijbel. Ik weet niet goed hoe je van eten en drinken je god kan maken, maar dat ligt aan mij...Marnix schreef:En met dit soort zaken is het ook makkelijk als je tegen voetbal bent. Pak een Bijbeltekst, vervang "zonde" of "werelds" door "voetbal" en klaar.... Jij bent tegen voetbal en hebt altijd wel een weerwoord op welk argument dan ook.
Zeker wel! Een waarschuwing om niet met de aardse maar met hemelse dingen bezig te zijn. En uiteraard heeft Paulus het dan niet over noodzakelijke dingen, die verricht en gedaan moeten worden. Maar daar valt voetbal niet onder, dat moet zelfs jij nog wel toe geven.Marnix schreef:De tekst is een waarschuwing voor christenen maar niet die waarschuwing die jij er van maakt t.o.v. voetbal.
En ik vind het buitengewoon onsportief dat je zegt dat ik bij mijn visie een Bijbeltekst zoek. Het is het meest gemakkelijk om voetbal gewoon te volgen, ook voor mij. Maar ik wil dat niet omdat de Bijbel mij een uitnemender weg toont. Dat mijn wandel in de hemel hoort te zijn, om niet de aardse dingen te zoeken en niet allerlei dingen te zoeken die op dat moment belangrijker zijn dan God (dat is wat mij betreft de hedendaagse definitie van afgod). En nogmaals, want daar kom je natuurlijk allang weer met je vergelijkinkjes: ik heb het dan niet over noodzakelijke dingen, zoals eten drinken, arbeid, familierelaties).
die worden ook uitgezonden, alleen niet op ned 1 of 2. Maar bij studiosport (of een andere tv zender).Mara schreef:Dan zou het ook sympathiek zijn als de NOS eens gehandicaptensport uit zou zenden, of de spelen van getransplanteerden.
Genieten van Gods gaven, om uiteindelijk bij Hem te eindigen: ja.Marnix schreef:Eten en drinken is noodzakelijk maar ik had het over genieten van lekker eten en drinken, wat een luxe is. Maar goed, ik ga morgen de wedstrijd kijken met een paar vrienden, Oranje aanmoedigen, biertje er bij. Volgens mij gebruik ik het dan goed?
genieten van sport om uiteindelijk bij die fantastische sporters te eindigen: nee.
@Lassie Nooit gezien, althans, er wordt nimmer een aankondiging gedaan.
Iig is het een ondergeschoven kindje.
Genieten van sporters om zo uiteindelijk bij Zijn gemene gratie, en Zijn gaven, ook in de ongelovigen, en zo bij Hemzelf te eindigen: ja.Luther schreef:Genieten van Gods gaven, om uiteindelijk bij Hem te eindigen: ja.Marnix schreef:Eten en drinken is noodzakelijk maar ik had het over genieten van lekker eten en drinken, wat een luxe is. Maar goed, ik ga morgen de wedstrijd kijken met een paar vrienden, Oranje aanmoedigen, biertje er bij. Volgens mij gebruik ik het dan goed?
genieten van sport om uiteindelijk bij die fantastische sporters te eindigen: nee.
Daartoe zijn de dingen gegeven, dat ze gebruikt worden; maar niet, opdat ze vergaard zouden worden - D. Bonhoeffer
Toen ik in de thuiszorg werkte kwam ik bij iemand die daar altijd naar keek. Het stond bij hem ook gewoon in de gids of het stond in de krant gemeld.Mara schreef:@Lassie Nooit gezien, althans, er wordt nimmer een aankondiging gedaan.
Misschien dat het te weinig vermeld wordt (geen idee). Wij hebben geen tv, hier ook geen gids en krant.