Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB
Er is veel racisme, maar ik denk dat we moeten uitkijken met te makkelijk labels op van alles plakken. Zeggen dat culturen beter gescheiden kunnen zijn dan veel met elkaar in contact komen, kun je het mee eens zijn of niet of kun je verwerpelijk vinden of niet, maar het is geen racisme. Zeggen dat je het niet zo op hoofddoekjes hebt is niet perse racisme (al is het voor een minister niet geweldig om het spontaan te zeggen, maar in dit geval werd naar haar mening gevraagd). Ook de grenzen willen sluiten en sterk isolationistisch willen zijn is mogelijk dom, maar weer niet perse racistisch of vergelijkingen met nazisme waard.
Er zijn best goede redenen om te denken dat bijvoorbeeld Wilders en Faber een deel van de bevolking als tweederangs burgers behandelt (zie protest tegen "Arnhemistan") en dat is ernstig genoeg, maar er maar op terug blijven komen helpt niemand.
Ik vind het op zijn zachtst gezegd vreemd dat zelfs de chaos van gisteren op het conto van links wordt geschoven. Net als alles wat fout is gegaan de afgelopen jaren. Knappe framing, maar het doet echt geen recht aan de partijen die in de regering zaten.
Er zijn best goede redenen om te denken dat bijvoorbeeld Wilders en Faber een deel van de bevolking als tweederangs burgers behandelt (zie protest tegen "Arnhemistan") en dat is ernstig genoeg, maar er maar op terug blijven komen helpt niemand.
Ik vind het op zijn zachtst gezegd vreemd dat zelfs de chaos van gisteren op het conto van links wordt geschoven. Net als alles wat fout is gegaan de afgelopen jaren. Knappe framing, maar het doet echt geen recht aan de partijen die in de regering zaten.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
* We leven in één van de rijkste landen ter wereld en gaan miljarden bezuinigen op ontwikkelingshulp...
* Nederland eerst, is dat wat de Heere Jezus ons leert in Zijn Woord?
Mooie, inhoudelijke bijdragen in het debat van Henri Bontenbal, Chris Stoffer en Mirjam Bikker.
-
Mooi samengevat.J.C. Philpot schreef: ↑05 jul 2024, 11:16Dat is een goed punt. Als de linkse partijen met niets beters kunnen komen dan 3 dagen alleen maar "omvolking" herhalen, en dan ook nog komen met hoofddoekjes en zwarte piet, weet je dat er blijkbaar niet zo veel mis is met het kabinet. Anders zouden ze wel met zinnigere kritiekpunten komen.
Blijkbaar kunnen ze moeilijk verwerken dat ze in ongenade zijn gevallen bij de Nederlandse kiezer, en kunnen ze de oorzaak daarvan alleen bij anderen zoeken.
Wilders maakt geen onderdeel uit van de regering maar heeft namens de PVV 3 bewindspersonen in de regering zitten.Profesto schreef: ↑05 jul 2024, 08:09Dan heeft hij een beroerde manier van laten zien dat hij dit kabinet wil. Met z'n slappe hap.ejvl schreef: ↑05 jul 2024, 07:42Dat lijkt mij heel stug want dat had hij al lang kunnen doen tijdens de onderhandelingen, als hij het nu zou doen zal hij als een baksteen vallen in de peilingen. Een paar maanden geleden zou hij er sterker uitgekomen zijn met meer zetels, waarschijnlijk.
Ik denk dat Wilders wel degelijk het hoofdlijnenakkoord uitgevoerd wil zien.
Zoals ik gisteren al zei, er is een fout gemaakt toen Wilders geen premier mocht worden. Hoe afschuwelijk ik dat ook vind, ik denk dat Wilders nu alsnog zijn handen van eventueel falen van dit kabinet kan trekken en kan zeggen: kies mij met nog meer stemmen, dan gaan we het echt regelen.
Daarom is het ook slim dat o.a. Jetten Wilders verbindt met dit kabinet en het heeft over kabinet Wilders I.
Hij kan het gerust slappe hap vinden. Alhoewel ik de woordkeus niet heel chiq vind, is dit alleen een opmerking richting de premier over het reageren op het woord "racisten" en heeft niets te maken met de inhoud van het hoofdlijnenakkoord.
Wilders heeft zelf ingestemd om geen premier te worden en alhoewel hij dit wel gewild had, denk ik, ben ik ervan overtuigd dat hij nu zijn handen echt niet terug wil trekken, daar wint hij niets mee, daar verliest hij alleen maar enorm mee en komt hoogstwaarschijnlijk links aan de macht omdat rechts dan z'n meerderheid waarschijnlijk gaat verliezen.
Sterker nog, ook al zou Wilders nu 45 zetels halen, of meer, dan zijn er dezelfde problemen en wil echt niemand met hem samenwerken als hij het zou laten vallen.
Wat je zegt over dat hij zijn handen zou willen aftrekken, lijkt mij echt niet waar.
Over het algemeen wel goed denk ik alhoewel de daadwerkelijke invulling heel lastig zal worden als het gaat om migratie bijvoorbeeld.
Want hoe zou dat met alle (europese) regelgeving nu geregeld kunnen worden? Ik heb geen idee maar daarom ben ik ook geen minister waarschijnlijk.
Ik ben geen expert maar ik hoop op een meer nuchtere aanpak en meer een naast de burger staan in plaats van Haagse elite die nauwelijks of helemaal niet weet wat er in Emmer-Compascuum (voorbeeld) afspeeld.
Betrokkenheid.
Mijn hoop is dat ze nog een paar maanden zo door ruziën en er niets van de grond komt. Daarna verkiezingen en ik verwacht eerlijk gezegd dat het CDA gaat stijgen in de peilingen. Bontebal is een van de weinigen die normaal.oppositie voert.
-
- Verbannen
Welnee. Wilders behaalt dan een monsterscore. En dat weten de andere coalitiepartijen ook.
Zonder Wilders is er voorlopig gewoon geen coalitie te vormen. En daarom reageren de linkse huilers zo.
Ik vind het CDA ver doorgeschoven naar links. Het lijkt een beetje op een mix van GL-PVDA en D66 op wat ethische thema's na.
@GerefGemeente-lid als er nu verkiezingen zouden komen doordat Wilders e.a geforceerd laat vallen, of door ruzie, zal de PVV ver terugzakken.
En een coalitie is ook mogelijk met VVD/D66/GL-PVDA/NSC en wellicht dat het CDA ook mee wil doen.
Ik denk dat jij je vergist. Als de kiezers zien dat Wilders de boel opblaast, wordt de partij geminimaliseerd. De kiezers stemmen niet meer principieel en zijn kort van memorie.GerefGemeente-lid schreef: ↑05 jul 2024, 11:59Welnee. Wilders behaalt dan een monsterscore. En dat weten de andere coalitiepartijen ook.
Zonder Wilders is er voorlopig gewoon geen coalitie te vormen. En daarom reageren de linkse huilers zo.
Dat gaat het CDA op korte termijn niet doen. Daar is Bontebal duidelijk over geweest. Geef hem nog een jaar of 4 en hij wordt de nieuwe mp.ejvl schreef: ↑05 jul 2024, 12:03Ik vind het CDA ver doorgeschoven naar links. Het lijkt een beetje op een mix van GL-PVDA en D66 op wat ethische thema's na.
@GerefGemeente-lid als er nu verkiezingen zouden komen doordat Wilders e.a geforceerd laat vallen, of door ruzie, zal de PVV ver terugzakken.
En een coalitie is ook mogelijk met VVD/D66/GL-PVDA/NSC en wellicht dat het CDA ook mee wil doen.
-
Meen je dit serieus of is het vooral wensdenken?merel schreef: ↑05 jul 2024, 12:13Dat gaat het CDA op korte termijn niet doen. Daar is Bontebal duidelijk over geweest. Geef hem nog een jaar of 4 en hij wordt de nieuwe mp.ejvl schreef: ↑05 jul 2024, 12:03Ik vind het CDA ver doorgeschoven naar links. Het lijkt een beetje op een mix van GL-PVDA en D66 op wat ethische thema's na.
Ik meen dit serieus. Ik vind hem een man met potentie. Hij blijft altijd vriendelijk in het debat, heeft zelfreflectie en zijn partij heeft over het algemeen goede bestuurders. Dat laatste kan zeer zeker niet van alle partijen van de huidige coalitie gezegd worden.
-
Als Bontenbal zelfreflectie had moet nog terug komen op wat tweets uit de coronatijd. Vooral die ene waarin die zei ook wel ME-er te willen zijn om 'wappies' te kunnen meppen.
Dan is hij afgelopen 4 jaar daarin gegroeid