Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

merel

Re: Een kabinet van PVV, VVD, NSC en BBB

Bericht door merel »

Hadden jullie iets anders verwacht van deze coalitie?
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

merel schreef:Hadden jullie iets anders verwacht van deze coalitie?
En oppositie. Die was ook beneden de gordel.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
J.C. Philpot

Bericht door J.C. Philpot »

Maanenschijn schreef: 04 jul 2024, 19:37
Precies.
Man is nothing: he hath a free will to go to hell, but none to go to heaven, till God worketh in him to will and to do of His good pleasure.

George Whitefield
merel

Bericht door merel »

Klopt, dat was ook geneuzel. Het is daarentegen wel hun taak om overal iets van te vinden. Het stoorde mij vooral dat de coalitie nare opmerkingen naar elkaar maakten; Omtzigt tegen Wilders, Dilan tegen Wilders/Agema en Wilders tegen Schoof. Terwijl Schoof zn best deed om beschaafd te blijven. Niemand zal het voor hem opnemen. Als hij wijs is, houdt hij er spoedig mee op.
ZWP

Bericht door ZWP »

J.C. Philpot schreef: 04 jul 2024, 19:45
Maanenschijn schreef: 04 jul 2024, 19:37
Precies.
Je zou ook kunnen zeggen: Wilders kreeg een koekje van eigen deeg. Dit was (en is?) zijn manier van omgaan met de coalitie toen hij die rol had. Hij wordt met gelijke munt terugbetaald.
Ik vind dat niet wijs (of christelijk), maar toch.
merel

Bericht door merel »

Daar kan Schoof toch niets aan doen?
huisman

Bericht door huisman »

Ik vond dat premier Schoof het best goed deed. De aanvallen van de oppositie waren voorspelbaar. Jammer dat de oppositie zo weinig op de inhoud debatteerde. Dijk van de SP deed het zo af en toe maar Jetten heeft alleen staan te beschuldigen en was duidelijk op zoek naar een rel.

Valkuil van dit kabinet blijft de PVV en Wilders.
Er gaan er met twee verbonden verloren en met drie en er worden er met twee verbonden behouden en met drie. Prof. G. Wisse.
Maanenschijn

Bericht door Maanenschijn »

huisman schreef:Ik vond dat premier Schoof het best goed deed. De aanvallen van de oppositie waren voorspelbaar. Jammer dat de oppositie zo weinig op de inhoud debatteerde. Dijk van de SP deed het zo af en toe maar Jetten heeft alleen staan te beschuldigen en was duidelijk op zoek naar een rel.

Valkuil van dit kabinet blijft de PVV en Wilders.
Helemaal eens.
Wie lege handen heeft, kan ze altijd vouwen.
parsifal

Bericht door parsifal »

Inderdaad zijn sommige partijen in de oppositie ook kinderachtig bezig. Ik had van Jetten meer inhoud verwacht trouwens.

Dit is allemaal best vermakelijk als het niet je eigen land is denk ik.
"Then he isn't safe?" said Lucy.
"Safe?" said Mr. Beaver. "Don't you hear what Mrs. Beaver tells you? Who said anything about safe? "Course he isn't safe. But he's good. He's the King, I tell you."
Christen

Bericht door Christen »

'Poep is geen poep'... etc. 'Op de boerderij heet het allemaal mest' volgens opa Knoest. Het is een stuk gezelliger in de 2e kamer... gewoon mest.
"Hoed u voor het "kan niet"." - Maarten Luther
MGG

Bericht door MGG »

parsifal schreef: 04 jul 2024, 21:40 Inderdaad zijn sommige partijen in de oppositie ook kinderachtig bezig. Ik had van Jetten meer inhoud verwacht trouwens.

Nederland is mijn land en daar ben ik trots op. Ik vind het hele gebeuren vermakelijk. Hoe Wilders politiek gebruikt, hoe verliezers van de verkiezingen vol van zichzelf alles beter weten en hoe sommige leden uit het kabinet zich nog geen raad lijken te weten met hun rol. Zolang het kabinet maar wat bereikt, kan ik wel glimlachen op het politieke spel. Helemaal wanneer sommige kamerleden nog steeds niet lijken te begrijpen dat zij medeverantwoordelijk zijn voor het lage vertrouwen in de politiek.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

Christen schreef: 04 jul 2024, 22:21 'Poep is geen poep'... etc. 'Op de boerderij heet het allemaal mest' volgens opa Knoest. Het is een stuk gezelliger in de 2e kamer... gewoon mest.
dochter van bijna 3 kan dit volledig meezingen! Opa Knoest is bijzonder favoriet
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
Bertiel

Bericht door Bertiel »

MGG schreef: 04 jul 2024, 22:43
parsifal schreef: 04 jul 2024, 21:40 Inderdaad zijn sommige partijen in de oppositie ook kinderachtig bezig. Ik had van Jetten meer inhoud verwacht trouwens.

Nederland is mijn land en daar ben ik trots op. Ik vind het hele gebeuren vermakelijk. Hoe Wilders politiek gebruikt, hoe verliezers van de verkiezingen vol van zichzelf alles beter weten en hoe sommige leden uit het kabinet zich nog geen raad lijken te weten met hun rol. Zolang het kabinet maar wat bereikt, kan ik wel glimlachen op het politieke spel. Helemaal wanneer sommige kamerleden nog steeds niet lijken te begrijpen dat zij medeverantwoordelijk zijn voor het lage vertrouwen in de politiek.
ik vraag me echt af of Nederland wel het land voor een democratie is op dit moment. Wat een verachtelijke en verwerpelijke vertoning. Bijzonder dat dhr Schoof zicht dit vrijwillig op laat binden en diep respect voor hoe hij het deed gisteren.
Wien heb ik nevens U in den hemel? Nevens U lust mij ook niets op de aarde!
Bezwijkt mijn vlees en mijn hart, zo is God de Rotssteen mijns harten, en mijn Deel in eeuwigheid.
ejvl

Bericht door ejvl »

Profesto schreef: 04 jul 2024, 17:14 Nee, maar dat is volgens mij ook helemaal niet het doel van Wilders. Uit alles blijkt vandaag dat ze helemaal niet willen regeren. Ik begin te denken dat de tactiek is om het kabinet zsm weer op te blazen, als ik Wilders zo bezig zie.
Dat lijkt mij heel stug want dat had hij al lang kunnen doen tijdens de onderhandelingen, als hij het nu zou doen zal hij als een baksteen vallen in de peilingen. Een paar maanden geleden zou hij er sterker uitgekomen zijn met meer zetels, waarschijnlijk.
Ik denk dat Wilders wel degelijk het hoofdlijnenakkoord uitgevoerd wil zien.
Profesto

Bericht door Profesto »

ejvl schreef: 05 jul 2024, 07:42
Profesto schreef: 04 jul 2024, 17:14 Nee, maar dat is volgens mij ook helemaal niet het doel van Wilders. Uit alles blijkt vandaag dat ze helemaal niet willen regeren. Ik begin te denken dat de tactiek is om het kabinet zsm weer op te blazen, als ik Wilders zo bezig zie.
Dat lijkt mij heel stug want dat had hij al lang kunnen doen tijdens de onderhandelingen, als hij het nu zou doen zal hij als een baksteen vallen in de peilingen. Een paar maanden geleden zou hij er sterker uitgekomen zijn met meer zetels, waarschijnlijk.
Ik denk dat Wilders wel degelijk het hoofdlijnenakkoord uitgevoerd wil zien.
Dan heeft hij een beroerde manier van laten zien dat hij dit kabinet wil. Met z'n slappe hap.

Zoals ik gisteren al zei, er is een fout gemaakt toen Wilders geen premier mocht worden. Hoe afschuwelijk ik dat ook vind, ik denk dat Wilders nu alsnog zijn handen van eventueel falen van dit kabinet kan trekken en kan zeggen: kies mij met nog meer stemmen, dan gaan we het echt regelen.

Daarom is het ook slim dat o.a. Jetten Wilders verbindt met dit kabinet en het heeft over kabinet Wilders I.
Plaats reactie