JolandaOudshoorn schreef:Ik vind kadootjes geven en krijgen leuk!!
Mmm... en toen verstomde de discussie?
En Martha ik ben niet in zimbabwe geweest maar weet wel dat ze daar minder kadootjes krijgen dan jij en ik.
JolandaOudshoorn schreef:Ik vind kadootjes geven en krijgen leuk!!
Wie hoort iemand klagen over recessie?henry30 schreef:
Pakjesavond, kadootjes... Waar komt dat eigenlijk allemaal vandaan. Ik geef toe ik doe er ook aan mee, maar hoe zo moet je eigenlijk met allerlei feestdagen iets aan elkaar geven? Vaak gaat het nergens over, krijg je iets waarvan je denkt: leuk, maar zelf had ik het niet gekocht (kijk naar de overvolle rommelmarkten bij allerlei kerkelijke gemeenten) en uiteindelijk gaat het meer over de pakjes dan over de aanleiding tot de pakjes. Wie heeft het op sint nicolaas over die heilige man? Wie heeft het met kerst, tijdens het eten van een vette karbonade en met een nieuwe cd naast je bord, ineens over het grote heilsfeit? Als je jarig ben ook: kadootjes!! Je zit eerst een half uur na te denken wat je nou eens op je verlanglijst zet, zodanig dat je niet allerlei pulp krijgt en als je jarig ben zijn die kadoos superbelangrijk (??). Die cd of dat boek is niet helamaal wat je bedoelt, maar goed, het zij zo. Over een jaar kom je het tegen in de stand van "troep ten bate van de zending" ofzo. Echt, dat heen en weer gepomp van al die goederen, dat is puur commercie vereren en rotzooi kweken, geld rondpompen waar ze in zimbabwe een week van kunnen eten. Let wel: ik ben echt niet tegen gezelligheid of zo, maar laten we niet gaan klagen over recessie ofzo als we bovenstaande ongebreideld in stand houden.
Zo, de toon is gezet!
Dus?henry30 schreef:JolandaOudshoorn schreef:Ik vind kadootjes geven en krijgen leuk!!
En Martha ik ben niet in zimbabwe geweest maar weet wel dat ze daar minder kadootjes krijgen dan jij en ik.
Dat gebeurt wel vaker op een forum.henry30 schreef:Mmm... en toen verstomde de discussie?
Marnix schreef:Dus?henry30 schreef:JolandaOudshoorn schreef:Ik vind kadootjes geven en krijgen leuk!!
henry30 schreef:Marnix schreef:Dus?henry30 schreef:JolandaOudshoorn schreef:Ik vind kadootjes geven en krijgen leuk!!
Dus gaan we allemaal fijn door met het al dan niet vrijwillig verrijken van onszelf...
(ik chargeer graag).
Het gaat er om dat we hier allemaal wel heerlijk principieel zaken kunnen gaan zitten verkondigen, maar zodra ik aan jouw bmw kom of voor mijn part aan je bal gehakt (in plaats van elke dag voortaan 2x per week), dan is de discussie over.
- Wat heeft dat hiermee te maken?henry30 schreef:Marnix schreef:Dus?henry30 schreef:JolandaOudshoorn schreef:Ik vind kadootjes geven en krijgen leuk!!
Dus gaan we allemaal fijn door met het al dan niet vrijwillig verrijken van onszelf...
(ik chargeer graag).
Het gaat er om dat we hier allemaal wel heerlijk principieel zaken kunnen gaan zitten verkondigen, maar zodra ik aan jouw bmw kom of voor mijn part aan je bal gehakt (in plaats van elke dag voortaan 2x per week), dan is de discussie over.
henry30 schreef:[quote="- Dat we rijkdom hebben ontvangen die niet iedereen heeft gekregen, houdt dat in dat we onszelf en anderen geen kado's mogen geven, we niet regelmatig een bal gehakt op ons bord mogen hebben liggen etc?
?
Marnix schreef:henry30 schreef:[quote="- Dat we rijkdom hebben ontvangen die niet iedereen heeft gekregen, houdt dat in dat we onszelf en anderen geen kado's mogen geven, we niet regelmatig een bal gehakt op ons bord mogen hebben liggen etc?
?
Oke, minder gechargeerd. Prima als je elkaar van tijd tot tijd kadoos geef, maar ik vind persoonlijk dat we daarin nog al eens doorslaan en tegelijkertijd geen oog hebben voor de nood van de naaste. Wij gaan er naar mijn mening te makkelijk aan voorbij. Nee, dat hoeft niet ten koste te gaan van je gehaktbal, maar je maakt je er wel erg gemakkelijk van af als je zegt: bedankt voor de gehaktbal en mijn naaste... vooruit, ik geef 0,50 aan mevrouw de collectant.
Maar nu ben ik al weer aan het chargeren geloof ik.
Mag je dat zo zeggen? een Cadeau??-DIA- schreef:Het grootste Cadeau heeft God Zelf aan Zijn Kerk geschonken.
Welke is Christus, de Heere, in de stad Davids...
Hebben we dan nog meer nodig?
Uit louter genade: Gratis, voor een vorloren mens.albion schreef:Mag je dat zo zeggen? een Cadeau??-DIA- schreef:Het grootste Cadeau heeft God Zelf aan Zijn Kerk geschonken.
Welke is Christus, de Heere, in de stad Davids...
Hebben we dan nog meer nodig?