Met Kerst kadootjes ?

henry30

Re: Met Kerst kadootjes ?

Bericht door henry30 »

JolandaOudshoorn schreef:Ik vind kadootjes geven en krijgen leuk!!

Mmm... en toen verstomde de discussie?

En Martha ik ben niet in zimbabwe geweest maar weet wel dat ze daar minder kadootjes krijgen dan jij en ik.
Lourens

Bericht door Lourens »

henry30 schreef:
Pakjesavond, kadootjes... Waar komt dat eigenlijk allemaal vandaan. Ik geef toe ik doe er ook aan mee, maar hoe zo moet je eigenlijk met allerlei feestdagen iets aan elkaar geven? Vaak gaat het nergens over, krijg je iets waarvan je denkt: leuk, maar zelf had ik het niet gekocht (kijk naar de overvolle rommelmarkten bij allerlei kerkelijke gemeenten) en uiteindelijk gaat het meer over de pakjes dan over de aanleiding tot de pakjes. Wie heeft het op sint nicolaas over die heilige man? Wie heeft het met kerst, tijdens het eten van een vette karbonade en met een nieuwe cd naast je bord, ineens over het grote heilsfeit? Als je jarig ben ook: kadootjes!! Je zit eerst een half uur na te denken wat je nou eens op je verlanglijst zet, zodanig dat je niet allerlei pulp krijgt en als je jarig ben zijn die kadoos superbelangrijk (??). Die cd of dat boek is niet helamaal wat je bedoelt, maar goed, het zij zo. Over een jaar kom je het tegen in de stand van "troep ten bate van de zending" ofzo. Echt, dat heen en weer gepomp van al die goederen, dat is puur commercie vereren en rotzooi kweken, geld rondpompen waar ze in zimbabwe een week van kunnen eten. Let wel: ik ben echt niet tegen gezelligheid of zo, maar laten we niet gaan klagen over recessie ofzo als we bovenstaande ongebreideld in stand houden.
Zo, de toon is gezet!
Wie hoort iemand klagen over recessie?
Ik geef graag en ontvang graag. Ook zaterdag op pakjesavond.
Op een ander forum waar ik lid van ben doen we als forumleden onderling lootjes trekken en sturen we elkaar wat.
Wij zijn (inclusief aanhang) met ons 10-en thuis dus we besteden veel aan verjaardagen ja.

Maar recessie of geen recessie, het gaat niet om wát je geeft maar hoe je het geeft.
Hier krijgen ze echt geen playstation III of zoiets.
Maar als mijn zoon een plektrum krijgt voor zijn gitaar is hij ook al tevreden hoor.
(en die vind je niet veel op een rommelmarkt)

O ja, je vrouw gewoon regelmatig eens wat geven, is niets mis mee hoor.
één keer per jaar een bloemetje is toch ook regelmatig?????
Vertel God niet hoe groot jouw storm is. Vertel de storm hoe groot jouw GOD is !!!
Marnix

Bericht door Marnix »

henry30 schreef:

En Martha ik ben niet in zimbabwe geweest maar weet wel dat ze daar minder kadootjes krijgen dan jij en ik.
Dus?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
Tiberius
Administrator

Bericht door Tiberius »

henry30 schreef:Mmm... en toen verstomde de discussie?
Dat gebeurt wel vaker op een forum.
Soms heb je binnen een minuut een antwoord, soms duurt het jaren.
henry30

Bericht door henry30 »

Marnix schreef:
henry30 schreef:

Dus?

Dus gaan we allemaal fijn door met het al dan niet vrijwillig verrijken van onszelf...
(ik chargeer graag).

Het gaat er om dat we hier allemaal wel heerlijk principieel zaken kunnen gaan zitten verkondigen, maar zodra ik aan jouw bmw kom of voor mijn part aan je bal gehakt (in plaats van elke dag voortaan 2x per week), dan is de discussie over.
MarthaMartha

Bericht door MarthaMartha »

henry30 schreef:
Marnix schreef:
henry30 schreef:

Dus?

Dus gaan we allemaal fijn door met het al dan niet vrijwillig verrijken van onszelf...
(ik chargeer graag).

Het gaat er om dat we hier allemaal wel heerlijk principieel zaken kunnen gaan zitten verkondigen, maar zodra ik aan jouw bmw kom of voor mijn part aan je bal gehakt (in plaats van elke dag voortaan 2x per week), dan is de discussie over.

je kunt graag chargeren, maar van mij mag je gerust wat genuanceerder uit de hoek komen...
Als de moed je in de schoenen zinkt, ga dan eens op je kop staan!
Marnix

Bericht door Marnix »

henry30 schreef:
Marnix schreef:
henry30 schreef:

Dus?

(ik chargeer graag).

- Wat heeft dat hiermee te maken?
- Dat we rijkdom hebben ontvangen die niet iedereen heeft gekregen, houdt dat in dat we onszelf en anderen geen kado's mogen geven, we niet regelmatig een bal gehakt op ons bord mogen hebben liggen etc?

Ik lees in de Bijbel nergens dat mensen die rijkdom hebben gekregen, daarmee niet goed voor zichzelf moeten zorgen. Ik lees wel dat we daar God de eer voor moeten geven omdat het van Hem komt. En ik lees dat we ook oog moeten hebben voor onze naaste. Iemand die alleen aan zichzelf denkt en niet aan anderen is egoistisch en geen goed rentmeester. Maar wat als ik aan anderen geef en zelf ook geen honger lijdt, elke dag te eten heb en af en toe iets leuks doe met het geld, kado's geef etc? Is dat dan Bijbels gezien verkeerd?

Dat onze vrijgevigheid niet ten koste hoeft te gaan van onze bal gehakt is een luxe die we van Hem ontvangen. Wie meer wil geven ten koste van zijn gehaktbal mag dat ook overigens. Mijn giften gaan slechts ten koste van mijn spaarcenten en wat luxe dingen die ik er anders misschien voor zou kopen... en daar ben ik dankbaar voor. Moet ik dat dan anders willen?
Do not waste time bothering whether you ‘love’ your neighbor; act as if you did. As soon as we do this we find one of the great secrets. When you are behaving as if you loved someone, you will presently come to love him."
henry30

Bericht door henry30 »

[quote="- Dat we rijkdom hebben ontvangen die niet iedereen heeft gekregen, houdt dat in dat we onszelf en anderen geen kado's mogen geven, we niet regelmatig een bal gehakt op ons bord mogen hebben liggen etc?
?[/quote]

Oke, minder gechargeerd. Prima als je elkaar van tijd tot tijd kadoos geef, maar ik vind persoonlijk dat we daarin nog al eens doorslaan en tegelijkertijd geen oog hebben voor de nood van de naaste. Wij gaan er naar mijn mening te makkelijk aan voorbij. Nee, dat hoeft niet ten koste te gaan van je gehaktbal, maar je maakt je er wel erg gemakkelijk van af als je zegt: bedankt voor de gehaktbal en mijn naaste... vooruit, ik geef 0,50 aan mevrouw de collectant.
Maar nu ben ik al weer aan het chargeren geloof ik.
Marnix

Bericht door Marnix »

henry30 schreef:[quote="- Dat we rijkdom hebben ontvangen die niet iedereen heeft gekregen, houdt dat in dat we onszelf en anderen geen kado's mogen geven, we niet regelmatig een bal gehakt op ons bord mogen hebben liggen etc?
?

Oke, minder gechargeerd. Prima als je elkaar van tijd tot tijd kadoos geef, maar ik vind persoonlijk dat we daarin nog al eens doorslaan en tegelijkertijd geen oog hebben voor de nood van de naaste. Wij gaan er naar mijn mening te makkelijk aan voorbij. Nee, dat hoeft niet ten koste te gaan van je gehaktbal, maar je maakt je er wel erg gemakkelijk van af als je zegt: bedankt voor de gehaktbal en mijn naaste... vooruit, ik geef 0,50 aan mevrouw de collectant.
Maar nu ben ik al weer aan het chargeren geloof ik.[/quote]

Klopt, dat is ook gemakkelijk. Maar doe eens een goed voorstel hoe we het wel aan kunnen pakken!
henry30

Bericht door henry30 »

Marnix schreef:
henry30 schreef:[quote="- Dat we rijkdom hebben ontvangen die niet iedereen heeft gekregen, houdt dat in dat we onszelf en anderen geen kado's mogen geven, we niet regelmatig een bal gehakt op ons bord mogen hebben liggen etc?
?

Maar nu ben ik al weer aan het chargeren geloof ik.

Klopt, dat is ook gemakkelijk. Maar doe eens een goed voorstel hoe we het wel aan kunnen pakken![/quote]

Ik heb al een paar aanzetten gegeven: zelf consuminderen in alle opzichten. Ga maar na wat je aan luxe hebt, wat daar in nodig is en wat daarin luxe is. Besef hoeveel je overhoudt en bedenkt hoeveel je kwijt zou kunnen. Als 16,5 miljoen nederlanders zouden doen, was er een overschot van heb ik jou daar en kunnen we vele lege magen vullen. Inderdaad valt onder luxe dan ook de sfeerverhogende kerstboom, de gezelligheidskadootjes rond kerst, oud en nieuw en sinterklaas, het inruilen van je bmw voor een fiat panda (ja, dat doet pijn), ga zo maar door.

Hoe denken jullie over dit bijbelwoord: ga heen, verkoop alles, wat gij hebt, en geef het den armen, en gij zult een schat hebben in den hemel; en kom herwaarts, neem het kruis op, en volg Mij.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

Het grootste Cadeau heeft God Zelf aan Zijn Kerk geschonken.
Welke is Christus, de Heere, in de stad Davids...

Hebben we dan nog meer nodig?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
albion

Bericht door albion »

-DIA- schreef:Het grootste Cadeau heeft God Zelf aan Zijn Kerk geschonken.

Mag je dat zo zeggen? een Cadeau??
De halve waarheid is funester dan de onjuistheid (E. von Feuchtersieben)
helma

Bericht door helma »

Geschenk van t Alvermogen
Laatst gewijzigd door helma op 03 dec 2009, 15:50, 1 keer totaal gewijzigd.
-DIA-

Bericht door -DIA- »

albion schreef:
-DIA- schreef:Het grootste Cadeau heeft God Zelf aan Zijn Kerk geschonken.

Mag je dat zo zeggen? een Cadeau??
Uit louter genade: Gratis, voor een vorloren mens.
Ik dacht het...
Misschien klinkt het anders als we Cadeau veranderen in Geschenk?
© -DIA- 33.950 || ©Dianthus »since 03.10.2008«
priscilla

Bericht door priscilla »

Ik moet aan dit lied denken. Erg mooi!

Als je veel van iemand houdt, geef je 't mooiste wat je hebt.
Dat is heel gewoon.
Omdat God van mensen houdt, gaf Hij mooiste wat Hij had.
Zijn eigen zoon.
Hoe ik ook denk, hoe ik ook denk.
Een mooier geschenk ken ik niet.
Plaats reactie