Bijbel sluiten

Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Bijbel sluiten

Bericht door henriët »

Oude Paden schreef:
Afgewezen schreef:Gisteren was het dan zover... :cry :)
Is het de komende dankdag dienst in de nieuwe kerk?

Hoe laat hebben jullie kerk?
uhm???
OP... jij gaat daar dan heen?
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Oude Paden

Re: Bijbel sluiten

Bericht door Oude Paden »

henriët schreef:
Oude Paden schreef:
Afgewezen schreef:Gisteren was het dan zover... :cry :)
Is het de komende dankdag dienst in de nieuwe kerk?

Hoe laat hebben jullie kerk?
uhm???
OP... jij gaat daar dan heen?
Was ik wel van plan ja....... :)
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Bijbel sluiten

Bericht door Tiberius »

refo schreef:Nou hou ik al helemaal niet van die rituele poespas, maar ik vind dit nog zorgelijk ook.
Of je er van houdt of niet, doet er niet zoveel toe, maar als kerkganger heb je nu eenmaal te maken met een (groot) aantal rituelen.
Wat de een als poespas bestempelt, zal voor een ander zinvol zijn, dus daar valt over te twisten.

Wat die bijbel sluiten betreft, zie ik het bezwaar van enig ritueel niet zo. Ik vind het wel wat hebben, om eerlijk te zijn. Het geeft aan dat aan alle dingen een einde komt, ook aan de verkondiging van het Woord.
Gebruikersavatar
refo
Berichten: 23961
Lid geworden op: 29 dec 2001, 11:45

Re: Bijbel sluiten

Bericht door refo »

Ja woensdag.

Zaterdag was er open ochtend. Allerlei lieden gaven kadootjes.
Het geluid was vreschrikkelijk. Er was werkelijk niets van te verstaan. Een bejaarde vrouw zei: nou als het zo blijft kunnen we beter thuisblijven.
Ik sprak een lid van de bouwcommissie: die verzekerde dat het allemaal goed zou komen. Woensdag met een volle kerk gaan de technici aan de gang. Kan wel, maar waarom zeggen ze dan zaterdag daar niets over in de bijeenkomst? (Hadden we toch niet verstaan :? )

En wat gisteravond betreft. De dominee heeft me wel een beetje misleid. Hij mailde me desgevraagd dat die bijbel nou eenmaal verhuisd moest worden en dat ik thuis de bijbel ook niet open laat liggen. Er was degelijk enig ritueel met een versje. PS 72:11
Kijk, in tegenstelling tot de RK ligt bij de protestantse kerken de bijbel open op de kansel. Het sluiten van de bijbel als boek, houdt daarom veel meer in. Het betekent het sluiten van het Woord. En het opheffen van de gemeente. Daarna werd de zegen uitgesproken. Bij een gesloten Bijbel. Ds liet de bijbel gewoon liggen...
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Oude Paden

Re: Bijbel sluiten

Bericht door Oude Paden »

refo schreef:Ja woensdag.

Zaterdag was er open ochtend. Allerlei lieden gaven kadootjes.
Het geluid was vreschrikkelijk. Er was werkelijk niets van te verstaan. Een bejaarde vrouw zei: nou als het zo blijft kunnen we beter thuisblijven.
Ik sprak een lid van de bouwcommissie: die verzekerde dat het allemaal goed zou komen. Woensdag met een volle kerk gaan de technici aan de gang. Kan wel, maar waarom zeggen ze dan zaterdag daar niets over in de bijeenkomst? (Hadden we toch niet verstaan :? )

En wat gisteravond betreft. De dominee heeft me wel een beetje misleid. Hij mailde me desgevraagd dat die bijbel nou eenmaal verhuisd moest worden en dat ik thuis de bijbel ook niet open laat liggen. Er was degelijk enig ritueel met een versje. PS 72:11
Kijk, in tegenstelling tot de RK ligt bij de protestantse kerken de bijbel open op de kansel. Het sluiten van de bijbel als boek, houdt daarom veel meer in. Het betekent het sluiten van het Woord. En het opheffen van de gemeente. Daarna werd de zegen uitgesproken. Bij een gesloten Bijbel. Ds liet de bijbel gewoon liggen...
Hoe laat is het kerk?
Gebruikersavatar
henriët
Berichten: 12915
Lid geworden op: 30 mar 2007, 17:54

Re: Bijbel sluiten

Bericht door henriët »

Oude Paden schreef:
henriët schreef:
Afgewezen schreef:Gisteren was het dan zover... :cry :)


Hoe laat hebben jullie kerk?
uhm???
OP... jij gaat daar dan heen?
Was ik wel van plan ja....... :)[/quote]
;)
gezegende dienst gewenst dan joh!
Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten maar de echo ervan duurt eindeloos....
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Bijbel sluiten

Bericht door Afgewezen »

henriët schreef:
Afgewezen schreef:Gisteren was het dan zover... :cry :)
oh .. en???

ik vond het ook wel heel apart eigenlijk, maar volgens Jean is het gewoon een normale gewoonte.. traditie zeg maar....
Ja, ik kan niet begrijpen dat iemand hier een probleem van maakt.
Het was gewoon een plechtig moment: de erediensten in dit gebouw houden op, dit wordt gesymboliseerd door het sluiten van de Bijbel.
(Dit staat trouwens even los van de geluidskwaliteit in het nieuwe kerkgebouw. :OO Maar goed, om een negatief plaatje te schetsen, moet je alles uit de kast halen, nietwaar?)
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Bijbel sluiten

Bericht door Ariene »

Afgewezen schreef:
henriët schreef:
Afgewezen schreef:Gisteren was het dan zover... :cry :)
oh .. en???

ik vond het ook wel heel apart eigenlijk, maar volgens Jean is het gewoon een normale gewoonte.. traditie zeg maar....
Ja, ik kan niet begrijpen dat iemand hier een probleem van maakt.
Het was gewoon een plechtig moment: de erediensten in dit gebouw houden op, dit wordt gesymboliseerd door het sluiten van de Bijbel.
(Dit staat trouwens even los van de geluidskwaliteit in het nieuwe kerkgebouw. :OO Maar goed, om een negatief plaatje te schetsen, moet je alles uit de kast halen, nietwaar?)
Even off topic, maar door wie is de geluidsinstalatie verzorgd?
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Bijbel sluiten

Bericht door Tiberius »

refo schreef:JEn wat gisteravond betreft. De dominee heeft me wel een beetje misleid. Hij mailde me desgevraagd dat die bijbel nou eenmaal verhuisd moest worden en dat ik thuis de bijbel ook niet open laat liggen. Er was degelijk enig ritueel met een versje. PS 72:11
Kijk, in tegenstelling tot de RK ligt bij de protestantse kerken de bijbel open op de kansel. Het sluiten van de bijbel als boek, houdt daarom veel meer in. Het betekent het sluiten van het Woord. En het opheffen van de gemeente. Daarna werd de zegen uitgesproken. Bij een gesloten Bijbel. Ds liet de bijbel gewoon liggen...
Dat laatste kan ik me voorstellen: hij is tenslotte geen verhuizer.

Maar verder zie ik nog steeds het "probleem" niet zo.
Alhoewel gezien de samenloop van datum hadden jullie beter het Lutherlied kunnen zingen: "Gods Woord houd stand in eeuwigheid". Dat zongen we bij ons gisteravond na de dienst.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Bijbel sluiten

Bericht door Afgewezen »

Ariene schreef:
Afgewezen schreef:Ja, ik kan niet begrijpen dat iemand hier een probleem van maakt.
Het was gewoon een plechtig moment: de erediensten in dit gebouw houden op, dit wordt gesymboliseerd door het sluiten van de Bijbel.
(Dit staat trouwens even los van de geluidskwaliteit in het nieuwe kerkgebouw. :OO Maar goed, om een negatief plaatje te schetsen, moet je alles uit de kast halen, nietwaar?)
Even off topic, maar door wie is de geluidsinstalatie verzorgd?
Geen idee. Ik wist niet eens dat er problemen mee waren. Dat lees ik hier. :modo
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Bijbel sluiten

Bericht door Tiberius »

Afgewezen schreef:
Ariene schreef:
Afgewezen schreef:Ja, ik kan niet begrijpen dat iemand hier een probleem van maakt.
Het was gewoon een plechtig moment: de erediensten in dit gebouw houden op, dit wordt gesymboliseerd door het sluiten van de Bijbel.
(Dit staat trouwens even los van de geluidskwaliteit in het nieuwe kerkgebouw. :OO Maar goed, om een negatief plaatje te schetsen, moet je alles uit de kast halen, nietwaar?)
Even off topic, maar door wie is de geluidsinstalatie verzorgd?
Geen idee. Ik wist niet eens dat er problemen mee waren. Dat lees ik hier. :modo
Dat zal Wesotronic wel zijn.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Bijbel sluiten

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
refo schreef:JEn wat gisteravond betreft. De dominee heeft me wel een beetje misleid. Hij mailde me desgevraagd dat die bijbel nou eenmaal verhuisd moest worden en dat ik thuis de bijbel ook niet open laat liggen. Er was degelijk enig ritueel met een versje. PS 72:11
Kijk, in tegenstelling tot de RK ligt bij de protestantse kerken de bijbel open op de kansel. Het sluiten van de bijbel als boek, houdt daarom veel meer in. Het betekent het sluiten van het Woord. En het opheffen van de gemeente. Daarna werd de zegen uitgesproken. Bij een gesloten Bijbel. Ds liet de bijbel gewoon liggen...
Dat laatste kan ik me voorstellen: hij is tenslotte geen verhuizer.
:humhihi
Gebruikersavatar
Ariene
Berichten: 2687
Lid geworden op: 08 jul 2005, 15:44

Re: Bijbel sluiten

Bericht door Ariene »

Tiberius schreef:
Afgewezen schreef:
Ariene schreef:
Even off topic, maar door wie is de geluidsinstalatie verzorgd?
Geen idee. Ik wist niet eens dat er problemen mee waren. Dat lees ik hier. :modo
Dat zal Wesotronic wel zijn.
Nu weet ik even niet meer welke het was, maar ik weet dat er twee zijn die in kerken actief zijn.
Wij hebben de ene (d.m.v. kruiwagen, niet unaniem) binnengehaald.
helaas is het hopeloos met de installatie
Bijna ieder maandag belt onze koster met het bedrijf om door te geven waar het nu weer misging.

Het andere bedrijf is wezen kijken maar zegt dat de installatie niet te herstellen is( wat hij wel gehoopt had)
De enige optie is dat hij alles eruit haalt en er een nieuwe installatie in bouwt. heaas is die kostenpost te hoog.
Dat bedrijf heeft al in verschillende kerken het beheer overgenomen omdat er veel klachten waren rond de installatie van het andere bedrijf.

maar helaas weet ik nu dus niet meer hoe het andere bedrijf heet... wellicht kan iemand hier helpen?
Is het gebed uw stuurwiel of uw reservewiel?
Gebruikersavatar
Tiberius
Administrator
Berichten: 33490
Lid geworden op: 12 jan 2006, 09:49
Locatie: Breda

Re: Bijbel sluiten

Bericht door Tiberius »

Ariene schreef:Het andere bedrijf is wezen kijken maar zegt dat de installatie niet te herstellen is( wat hij wel gehoopt had)
Dat zou ik zelf in zo'n geval ook zeggen.
Niemand heeft zin om met de narigheid van een ander verder te moeten.
Vaak mag het dan nog geen cent kosten ook, want het budget is er al door de eerste partij doorgejaagd.
Gebruikersavatar
Afgewezen
Berichten: 17323
Lid geworden op: 12 mei 2005, 21:50

Re: Bijbel sluiten

Bericht door Afgewezen »

Tiberius schreef:
Ariene schreef:Het andere bedrijf is wezen kijken maar zegt dat de installatie niet te herstellen is( wat hij wel gehoopt had)
Dat zou ik zelf in zo'n geval ook zeggen.
Niemand heeft zin om met de narigheid van een ander verder te moeten.
Vaak mag het dan nog geen cent kosten ook, want het budget is er al door de eerste partij doorgejaagd.
Ik wacht het eerst maar eens af. Mijn broer is op de open dag geweest en ik heb hem er niet over gehoord. Misschien valt het allemaal wel mee. :hum
Plaats reactie