slaat in als een bom (bij Moni en Lizzy)
Ik kan maar één ding zeggen: Mensen, zorg alsjeblieft dat je uit handen van UWV blijft. Ik kan daar verhalen over schrijven die je niet gelooft.
Eén voorbeeld: In een folder over de WAO staat het volgende:
Als u in de procedure in gebreke blijft, wordt u gekort op uw uitkering.
Als uw werkgever in de procedure in gebreke blijft, wordt u gekort op uw uitkering.
En als UWV in gebreke blijft, vraag je je dan af? Nou, dat heb ik ondervonden: dan word je gekort op je uitkering. En flink ook.
Zo af en toe lees je over mensen die uit pure frustratie hun auto door de ruiten van UWV rijden. Ik denk dat menige WAO'er het misschien niet goedkeurt, maar toch wel aardig begrijpt.
Eén voorbeeld: In een folder over de WAO staat het volgende:
Als u in de procedure in gebreke blijft, wordt u gekort op uw uitkering.
Als uw werkgever in de procedure in gebreke blijft, wordt u gekort op uw uitkering.
En als UWV in gebreke blijft, vraag je je dan af? Nou, dat heb ik ondervonden: dan word je gekort op je uitkering. En flink ook.
Zo af en toe lees je over mensen die uit pure frustratie hun auto door de ruiten van UWV rijden. Ik denk dat menige WAO'er het misschien niet goedkeurt, maar toch wel aardig begrijpt.
Ik had ook geen keus. Maar ik kijk reikhalzend uit naar de dag dat UWV moet concurreren. Want het is echt een ballentent.Oorspronkelijk gepost door WSOSommige mensen hebben geen keus....Oorspronkelijk gepost door Unionist
Ik kan maar één ding zeggen: Mensen, zorg alsjeblieft dat je uit handen van UWV blijft. .....
Overigens: Wajong is toch 70% van het minimumloon? Veel lager kun je dan toch niet?
Ik weet niet of je in de Wajong ook niet tijdelijk gekort kunt worden. Vast wel. In de WAO in ieder geval wel.
Maar 70% minimumloon is bijstandnivo. Als je gekort wordt heb je niet voldoende om te leven. En vult de bijstand aan.Oorspronkelijk gepost door UnionistIk had ook geen keus. Maar ik kijk reikhalzend uit naar de dag dat UWV moet concurreren. Want het is echt een ballentent.Oorspronkelijk gepost door WSOSommige mensen hebben geen keus....Oorspronkelijk gepost door Unionist
Ik kan maar één ding zeggen: Mensen, zorg alsjeblieft dat je uit handen van UWV blijft. .....
Overigens: Wajong is toch 70% van het minimumloon? Veel lager kun je dan toch niet?
Ik weet niet of je in de Wajong ook niet tijdelijk gekort kunt worden. Vast wel. In de WAO in ieder geval wel.
Ja ik kan dat echt wel begrijpen! Je hebt gelukkig je verstand en je weet dat het geen zin hebt, maar af en toe zou je ze.....Oorspronkelijk gepost door Unionist
WSO Ook al is wajong 70% dan wil dat nog niet zeggen dat je dan veel geld krijgt. Niemand wil minder geld krijgen! Alles is duurder geworden en dan zouden wij met minder moeten kunnen doen?
Van de bijstand word je niet veel wijzer.
Ik heb er vanmorgen bijzeten bij de herbeoordeling van Moni, maar het is me eerlijk gezegd erg tegengevallen. Er hing een nare sfeer. Bah.
Aan de ene kant praat hij mee en begrijpt hij het en aan de andere kant geeft hij idd het gevoel dat het helemaal niet wil zeggen dat je in de wajong blijft.
Het lichamelijk onderzoek is haar gelukkig bespaart gebleven tot haar opluchting.
Ik heb hem gevraagd, (ik kon het niet laten) Als u nou meestal niet makkelijk zit, moeilijk loopt, genoeg hebt aan jezelf te verzorgen en 's avond moe bent.
Zou u dan nog een baan erbij kunnen hebben?
Hij zei niets meer en zou die vraag bij de bespreking op tafel leggen.
In de wachtkamer hoorde mijn pa ook veel ongenoegen. Er was nog een gehandicapte die spalken had aan z'n armen en in een rolstoel zit en heel klein is enz. Zijn vader is heel verontwaardigt dat zulke mensen ook moeten komen. Hij kan duidelijk ook niet werken. Zijn wereld staat ook op zijn kop.
Mijn brief, dat ik niet hoef, heeft hij niet gekregen zegt hij. Echt vaag allemaal.
Je wordt er best moe van zoals Moni, om jezelf te moeten beschrijven. Dat is al zo vaak aan de orde geweest en alles staat uitgebreid beschreven in dat rapport.
- hoelang kun je lopen?
- " " kun je zitten?
- " " kun je schrijven?
- Slaap je goed?
- hoe laat sta je op?
- hoe laat ga je naar bed? pfff
enz enz.
Dat ze niet vragen hoe vaak je naar de wc moet per dag. Gelukkig kon ik haar af en toe bijstaan en aanvullingen geven als het even niet meer ging.
Aan de ene kant praat hij mee en begrijpt hij het en aan de andere kant geeft hij idd het gevoel dat het helemaal niet wil zeggen dat je in de wajong blijft.
Het lichamelijk onderzoek is haar gelukkig bespaart gebleven tot haar opluchting.
Ik heb hem gevraagd, (ik kon het niet laten) Als u nou meestal niet makkelijk zit, moeilijk loopt, genoeg hebt aan jezelf te verzorgen en 's avond moe bent.
Zou u dan nog een baan erbij kunnen hebben?
Hij zei niets meer en zou die vraag bij de bespreking op tafel leggen.
In de wachtkamer hoorde mijn pa ook veel ongenoegen. Er was nog een gehandicapte die spalken had aan z'n armen en in een rolstoel zit en heel klein is enz. Zijn vader is heel verontwaardigt dat zulke mensen ook moeten komen. Hij kan duidelijk ook niet werken. Zijn wereld staat ook op zijn kop.
Mijn brief, dat ik niet hoef, heeft hij niet gekregen zegt hij. Echt vaag allemaal.
Je wordt er best moe van zoals Moni, om jezelf te moeten beschrijven. Dat is al zo vaak aan de orde geweest en alles staat uitgebreid beschreven in dat rapport.
- hoelang kun je lopen?
- " " kun je zitten?
- " " kun je schrijven?
- Slaap je goed?
- hoe laat sta je op?
- hoe laat ga je naar bed? pfff
enz enz.
Dat ze niet vragen hoe vaak je naar de wc moet per dag. Gelukkig kon ik haar af en toe bijstaan en aanvullingen geven als het even niet meer ging.
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

Die rode vraag zou ik anders gesteld hebben.
De grens is 1 augustus 1993. Wie voor die datum een Wajong uitkering had wordt niet gekeurd in deze actie.
Voortaan krijgt niemand meer levenslang een uitkering zonder regelmatig gekeurd te worden. Kunnen we niet meer betalen. De mensen die nog kunnen werken vallen zo door de mand. Als je echt niets meer kunt, hoef je je niet zo bedreigd te voelen.
Die arts beoordeelt op je eigen verhaal, zo te zien. De vraag is: wat heb je verteld? Als je zegt ik kan maximaal 5 minuten lopen, schrijft hij dat gewoon op. Maar het is niet zijn werk om alles wat je zegt zomaar te geloven.
Ik zie dat Moni vrijwilliegerswerk doet. Ik hoop niet dat dat erg veel is, want daar kan een probleem zitten.
De grens is 1 augustus 1993. Wie voor die datum een Wajong uitkering had wordt niet gekeurd in deze actie.
Voortaan krijgt niemand meer levenslang een uitkering zonder regelmatig gekeurd te worden. Kunnen we niet meer betalen. De mensen die nog kunnen werken vallen zo door de mand. Als je echt niets meer kunt, hoef je je niet zo bedreigd te voelen.
Die arts beoordeelt op je eigen verhaal, zo te zien. De vraag is: wat heb je verteld? Als je zegt ik kan maximaal 5 minuten lopen, schrijft hij dat gewoon op. Maar het is niet zijn werk om alles wat je zegt zomaar te geloven.
Ik zie dat Moni vrijwilliegerswerk doet. Ik hoop niet dat dat erg veel is, want daar kan een probleem zitten.
Hoe zou jij die vraag gesteld hebben dan?Oorspronkelijk gepost door WSO
Die rode vraag zou ik anders gesteld hebben.
Je zit daar en zoiets komt ineens in me op.
Nou ik ben acht jaar ouder dan Moni en heb dus een brief gekregen dat ik niet hoef omdat ik inderdaad voor die tijd een uitkering had, maar bij het UWV kennen ze die brief niet. Niemand daar. Nu heb ik een kopie opgestuurd en die hebben ze zogenaamd niet ontvangen.
Over vrijwilligerswerk van Moni daar weten ze daar niets van,dat weten ze alleen van mij. Zij doet dat maar 6 uur per week. Drie middagen 2 uurtjes.
We hebben die arts heel goed voorgehouden dat ze niets lang kan en dat ze binnen de kortste keren overbelast zou zijn als ze moet gaan werken. Als ze nu in de wajong blijft hoeft ze niet meer herkeurd te worden, want als je enigzins kan werken kom je niet in de Wajong. Dan ben je 80 tot 100 % arbeidsongeschikt
Niemand is volmaakt en daarvan ben ik het perfecte voorbeeld.

De wet kan ieder moment gewijzigd worden. Het is niet meer zo dat je levenslang zonder keuringen een uitkering krijgt.
Overigens is 6 uur per week ongeveer 1/6 deel van een werkweek.
--------------
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Voorts ben ik van mening dat portretten van oudvaders, reformatoren en andere theologen niet zouden moeten worden toegestaan als avatar.
Ik vraag me af of bij dit soort gevallen het oordeel van de behandelend arts geen zwaardere stem moet hebben.
Of is dat misschien al zo?
Als ik wel eens voor 't een of ander gekeurd moest worden, werden altijd gegevens opgevraagd bij mijn behandelaar. Zal toch wel gewicht in de schaal leggen, denk ik.
Als ik wel eens voor 't een of ander gekeurd moest worden, werden altijd gegevens opgevraagd bij mijn behandelaar. Zal toch wel gewicht in de schaal leggen, denk ik.
Nee stel je voor dat ik ineens goed in elkaar zou zitten!Oorspronkelijk gepost door refo
De wet kan ieder moment gewijzigd worden. Het is niet meer zo dat je levenslang zonder keuringen een uitkering krijgt.
Het haalt de 6 uur nog geeneens als ik erover nadenk. Ik ben er wel 6 uur, maar ik doe misschien 3 a 4 uur echt wat!
Als de behandelend arts het voor het zeggen krijgt, zal de AO alleen maar toenemen. Die heeft een relatie te onderhouden en zal dus sneller toegeven.Oorspronkelijk gepost door Afgewezen
Ik vraag me af of bij dit soort gevallen het oordeel van de behandelend arts geen zwaardere stem moet hebben.
--------------