Zweverig, dus. Ik heb zo ook ds.-en die mij niet liggen. Eentje in het bijzonder waar alle passie uitverdwenen lijkt. Dan heb ik ook zo iets van: 'not my cup of tea'.Petrus schreef:Ds. Lohuis is me te zweverig. Als ik hem op de kansel zie en hoor preken, heb ik telkens het idee dat ie zal gaan opstijgen met vleugels en al. Ik heb hem nu een paar keer meegemaakt, maar, néé "not my cup of tea"schaap schreef:
Jow, snap ik. Ik bedoel dus dat juist deze Ds. jouw niet ligt. Ik ben simpelweg benieuwd waarom niet? Nieuwsgierig he..
Je zegt het namelijk zo stellig, dus daarom vroeg ik me dat zo af. Of wordt het nu te persoonlijk?
Ben IK het, Heere, die U verraden zal?
Re: Ben IK het, Heere, die U verraden zal?
[quote="Petrus"]In mijn gemeente wordt "de kudde" aangesproken als "onbekeerde medereizigers naar de eeuwigheid" en "naamchristenen, zo niet erger". Dus idd niet echt om vrolijk van te worden. quote]
Sprak Paulus de gemeente in Korinthe ook zo aan ?
Ondanks de problemen niet.
Kor. 1:1-2 Aan de Gemeente Gods, die te Korinthe is, den geheiligden in Christus Jezus, den geroepenen heiligen, met allen, die den Naam van onzen Heere Jezus Christus aanroepen in alle plaats, beide hun en onzen Heere;
Sprak Paulus de gemeente in Korinthe ook zo aan ?
Ondanks de problemen niet.
Kor. 1:1-2 Aan de Gemeente Gods, die te Korinthe is, den geheiligden in Christus Jezus, den geroepenen heiligen, met allen, die den Naam van onzen Heere Jezus Christus aanroepen in alle plaats, beide hun en onzen Heere;
-
Indringend??uitgeworpen schreef:Ds Lohuis zweverig? Als je hem ziet en hoort preken, denk je dan dat ie op zal stijgen? 't Is geen vliegmachine.
Volgens mij preekt hij toch wel een beetje Bijbels?:
Misschien vind je het moeilijk dat zijn boodschap zo indringend is?
Dan heb je mogelijk nog geen preek van Ds. van Boven over je heen gehad..............dat is zó indringend dat je subiet begint te rebelleren omdat je met de harde waarheid geconfronteerd wordt, een waarheid die de mens gewoon niet WIL horen, maar waaronder je uiteindelijk wel móét buigen voor God of je wil of niet.
Sorry dat ik het moet zeggen, maar van zo'n stukje krijg ik dus echt een naar gevoel in mijn buik.Petrus schreef:Indringend??uitgeworpen schreef:Ds Lohuis zweverig? Als je hem ziet en hoort preken, denk je dan dat ie op zal stijgen? 't Is geen vliegmachine.
Dan heb je mogelijk nog geen preek van Ds. van Boven over je heen gehad..............dat is zó indringend dat je subiet begint te rebelleren omdat je met de harde waarheid geconfronteerd wordt, een waarheid die de mens gewoon niet WIL horen, maar waaronder je uiteindelijk wel móét buigen voor God of je wil of niet.
De harde waarheid - sorry, maar het evangelie verkondigt een hele 'zweverig' en bevrijdende boodschap van hoop, leven en liefde en ga zo maar door, (zonder voorbij te gaan aan de zonde-val etc.)
Doe mij dan maar wat zweverig,
Petrus je doet je naam eer aan...
-
Petrus schreef:Indringend??uitgeworpen schreef:Ds Lohuis zweverig? Als je hem ziet en hoort preken, denk je dan dat ie op zal stijgen? 't Is geen vliegmachine.
Van Boven? Bij wat voor kerk hoort hij? Wel een typische naam voor een dominee.
Hij bestaat toch wel echt hè
of maak je een grapje?

-
Zal hij toch niks mee bedoelen?wim schreef:Hij liet onze gemeente eens "Zie op mij in gunst van boven" zingen. Het is dan heel moeilijk om daar niet iets achter te zoeken. :mrgreen:uitgeworpen schreef:Van Boven? Bij wat voor kerk hoort hij? Wel een typische naam voor een dominee.

Of het is inderdaad zijn lievelingspsalm, omdat zijn naam er in voor komt. :!:
Hij is denk ik een dominee van één van de afgescheiden kerken?
Zweverig of Zwaar?
Is het een diskussie hier, een weblog, en consumenten site of hoe moet ik dit hier lezen?
Wat is het probleem?
Zweverig omdat een dominee zo roemt in Gods Genadewerk en Zondaarsliefde?
Zwaar omdat een dominee de ernst van de zonde en het zondige bestaan predikt?
Mag het ook beide zijn? Waarom tegenover elkaar zetten?
Het is toch mooi dat God allerlei soorten en types in Zijn wijngaard laat arbeiden? Laten we blij zijn dat er nog dominees zijn die getuigenis geven en ernstig prediken zonder de moed te verliezen met al die mondige mensen.
Blijf zitten waar je zit, loop niet weg als de predikant even iets zegt wat je niet aanstaat. Als Gods Knecht spreekt, vraag dan eerst 'waartoe' in plaats van 'waarom'. En spreek niet negatief over een dominee in het openbaar maar handel overeenkomstig Matt. 18 als je van mening bent dat hij dwaalt.
15 Maar indien uw broeder tegen u gezondigd heeft, ga heen en bestraf hem tussen u en hem alleen; indien hij u hoort, zo hebt gij uw broeder gewonnen.
16 Maar indien hij u niet hoort, zo neem nog een of twee met u; opdat in den mond van twee of drie getuigen alle woord besta.
17 En indien hij denzelven geen gehoor geeft; zo zeg het der gemeente; en indien hij ook der gemeente geen gehoor geeft, zo zij hij u als de heiden en de tollenaar.
Dat is een gezondere Christelijke levenspraktijk. Door de Medicijnmeester Zelf voorgeschreven!
NB Dit topic wordt ook door buitenstaanders gelezen. Geef hen geen aanleiding om Christus te verachten vanwege de houding van de Christenen. Laat zien dat we gedreven worden door de Liefde van Christus. Met zachtmoedigheid en geduld. Zeker als het onze gegeven Dienaars van Christus betreft.
Is het een diskussie hier, een weblog, en consumenten site of hoe moet ik dit hier lezen?
Wat is het probleem?
Het is toch mooi dat God allerlei soorten en types in Zijn wijngaard laat arbeiden? Laten we blij zijn dat er nog dominees zijn die getuigenis geven en ernstig prediken zonder de moed te verliezen met al die mondige mensen.
Blijf zitten waar je zit, loop niet weg als de predikant even iets zegt wat je niet aanstaat. Als Gods Knecht spreekt, vraag dan eerst 'waartoe' in plaats van 'waarom'. En spreek niet negatief over een dominee in het openbaar maar handel overeenkomstig Matt. 18 als je van mening bent dat hij dwaalt.
15 Maar indien uw broeder tegen u gezondigd heeft, ga heen en bestraf hem tussen u en hem alleen; indien hij u hoort, zo hebt gij uw broeder gewonnen.
16 Maar indien hij u niet hoort, zo neem nog een of twee met u; opdat in den mond van twee of drie getuigen alle woord besta.
17 En indien hij denzelven geen gehoor geeft; zo zeg het der gemeente; en indien hij ook der gemeente geen gehoor geeft, zo zij hij u als de heiden en de tollenaar.
Dat is een gezondere Christelijke levenspraktijk. Door de Medicijnmeester Zelf voorgeschreven!
NB Dit topic wordt ook door buitenstaanders gelezen. Geef hen geen aanleiding om Christus te verachten vanwege de houding van de Christenen. Laat zien dat we gedreven worden door de Liefde van Christus. Met zachtmoedigheid en geduld. Zeker als het onze gegeven Dienaars van Christus betreft.
Tsja, alles wat van boven komt moet uiteindelijk goed zijn :mrgreen:Petrus schreef:Indringend??uitgeworpen schreef:Ds Lohuis zweverig? Als je hem ziet en hoort preken, denk je dan dat ie op zal stijgen? 't Is geen vliegmachine.
De weleerwaarde Ds. van Boven is onze Ds. in de Gereformeerde Gemeente in de Valk-Wekerom. Deze gemeente geldt als zo ongeveer als de "zwaarste" op de Veluwe, en schurkt zeer dicht tegen de GGiN aan qua prediking.uitgeworpen schreef:Van Boven? Bij wat voor kerk hoort hij? Wel een typische naam voor een dominee.
of maak je een grapje?:
Maar over typische namen gesproken (ff off topic) wat dacht je van Dr. Slachter voor een chirurg die ik eens aan m'n ziekenhuisbed mocht krijgen??
Of Dr. Zaag, orthopaedisch chirurg (ook als arts gehad)
Deze artsen bestaan écht, en zitten met een naam opgescheept die niet echt vertrouwenwekkend overkomt..................
Je hebt volslágen gelijk, KlavierKlavier schreef:Zweverig of Zwaar?
Wat is het probleem?

Volgens mij is Uddel óók Veluwe...Petrus schreef:De weleerwaarde Ds. van Boven is onze Ds. in de Gereformeerde Gemeente in de Valk-Wekerom. Deze gemeente geldt als zo ongeveer als de "zwaarste" op de Veluwe, en schurkt zeer dicht tegen de GGiN aan qua prediking.uitgeworpen schreef:Van Boven? Bij wat voor kerk hoort hij? Wel een typische naam voor een dominee.
of maak je een grapje?:
Tja, en wat te denken van tandarts Boorsma (bestaat echt) en Dr De Hoop (bestaat ook echt, wat mijn huidarts)