Oude Paden schreef:limosa schreef:Oude Paden schreef:Er is helaas een tijd aangebroken in onze gezindthe dat zelfs principiele afwijzing van dit soort ontwikkelingen, door eigen mensen belachelijk wordt gemaakt!
Dat je de RO niks vindt is me wel duidelijk OP maar misschien kun je uitleggen wat die principiele component dan is?
Limosa,
Zoals ik al eerder zei: De mix van godsdienst op de RO is absoluut niet de reformatorische lijn.
Ik volg (informatief) het programma regelmatig en ontdek een enorme eenzijdigheid. Ik ben het roerend eens met Dhr van der Tang vandaag in het RD. Een remonstrantse draad doortrekt bedekt onze gezindte.
Het wonderlijke vindt ik ook dat een ieder over me heen valt en vraagt om argumentatie terwijl op de bijdragen zelf niet eens wordt gereageerd. Zeg nu zelf eens waarom je het wel eens met met liederen van J. de Heer. En waarom dit wel in de lijn is van onze reformatoren!
Ik denk dat ik net als MV (collega GGiN) helaas dit forum ga verlaten.
Ik meen het oprecht dat het me werkelijk verbaasd hoe gemakkelijk in kringen dicht rondom mij veel wordt goedgepraat en dichtgetheologiseerd, en daarnaast veelal SCHAMPER wordt gereageerd op mijn bijdragen. Blijkbaar zet het alleen maar stekels op
Je reageert op drie vlakken.
Over de RO zou ik willen opmerken dat de muziek die ik daar hoor (ik luister af en toe) toch voor de breedte van de rechterflank acceptabel lijkt. Het is echt niet alleen JdH. Wat je met de "mix van de godsdienst" bedoeld is me niet helemaal duidelijk. Zo heel direct is de RO toch niet met theologie bezig? Maar goed, daarover kunnen we best van mening verschillen.
Het stukje van Vd Tang vind ik niet zo indrukwekkend. Hij (of zij?) bagatelliseert het remonstrantisme om daarmee vervolgens de gereformeerde gezindte aan te vallen. Dat is nou echt een voorbeeld van je eigen nest bevuilen. Iedereen die niet in zijn straatje past wordt maar even op de remonstrantse hoop geveegd. Niet fraai. Ik herken de rechterflank van de gereformeerde gezindte er ook niet in. Althans niet als ik die in breedte beschouw zoals die van oudsher is geweest.
Wat mij betreft ben jij welkom hoor, en zijn je bijdragen waardevol. Ik zou het jammer vinden als je weggaat. Er worden soms wel erg fanatiek argumenten geëist maar ja, zo zit de hele maatschappij anno 2006 in elkaar. Dat hebben we zelf gestimuleerd met ons onderwijs. Daar veranderen we niks aan. En soms is de roep om argumenten terecht. Ook tradities moeten we Bijbels kunnen onderbouwen anders verliezen ze hun kracht. In dat spanningsveld zit een forum als dit. Laten we daar ook maar niet voor weglopen. En geluiden uit de zeer rechterflank (zit ik zelf als OGGiN ook in) mogen hier ook gehoord worden.