Komkommertijd

Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Gabrielle
Oorspronkelijk gepost door Daphne
k heb nog salade gemaakt met komkommer vanaaf
da"s toevallig, ik ook ( en tomaat, paprika, knoflook etc etc.)
Tomaat, komkommer, appel, sla, saladesmurrie met mosterd en zooi :D
en natuurlijk : patatjes..erbij
inderdaad... met flink veel vette majo :!
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Gian

Bericht door Gian »

Tip,

Snij ook een blok droge féta door de salade!

Evt. met uitjes en augurk
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Gian
Tip,

Snij ook een blok droge féta door de salade!

Evt. met uitjes en augurk
:t kan ook nog :)
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
ndonselaar
Contacteer:

Bericht door ndonselaar »

Ik ga zo barbequen, zonder kattevlees.

:,:,:,
In necessariis unitatem custodiant, in non necessariis libertatem, in utrisque prudentiam et charitatem, in omnibus conscientiam inoffensam in diem Domini
Lambertus

Bericht door Lambertus »

ik heb zojuist met je buren gebeld en die see .....klopt hij heb geen kattevlees want die is er gisteravond bij ons al door heen gegaan

eet smakelijk ...!!!!!!!!!!!
Daphne

Bericht door Daphne »

lekker hoor...
Jelle

Bericht door Jelle »

Wij hebben vanavond gebbq-t met Admin en gezin. Heerlijk bij ons achter in de tuin.
Daphne

Bericht door Daphne »

Oorspronkelijk gepost door Jelle
Wij hebben vanavond gebbq-t met Admin en gezin. Heerlijk bij ons achter in de tuin.
Gelukkig lopen mijn 2 katten nog rond hier :!
Jelle

Bericht door Jelle »

Wij houden niet van kattenvlees, we hebben liever een betere soort vlees op de gril liggen:,:,:,:,:,
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Leek me wel aardig deze even naar boven te halen.
Het is weer echt komkommertijd. Tamme discussies, weinig posters.... 8) Daarbij veel hitte, veel zweet... :cry:
Maar hopelijk zijn we aan het eind van de zomer allemaal weer fris en fruitig. :D
Petrus

Bericht door Petrus »

Ik vraag me af hoe iemand in vredsnaam komkommers door z'n str.t kan krijgen..............ik ga ervan over m'n nek...........

en dat merk je ook in alle krantenberichten...........het ene bericht is nog beroerder dan het andere................
MBE

Bericht door MBE »

Petrus schreef:Ik vraag me af hoe iemand in vredsnaam komkommers door z'n str.t kan krijgen..............ik ga ervan over m'n nek...........

en dat merk je ook in alle krantenberichten...........het ene bericht is nog beroerder dan het andere................
Zeeuwse bieten profiteren van het warme weer

BERGEN OP ZOOM - Het warme weer van de afgelopen weken heeft in Zeeland een gunstige invloed op de suikerbieten. In gebieden met drogere, lichtere gronden is de zon juist nadelig. De opbrengstverwachting komt landelijk uit op 10,6 ton suiker per hectare. Vorig jaar was dat gemiddeld voor Nederland 11,1.
Op de lichte gronden is de opbrengst naar verwachting veel lager dan op de zwaardere gronden, die in Zeeland de overhand hebben. Door de grote hoeveelheid straling van de zon kunnen bieten weliswaar extra suiker produceren, maar alleen als er voldoende water is.

Op de zwaardere gronden was dat tot nu toe over het algemeen wel het geval. Daar is de opbrengstverwachting nog hoog. Op veel percelen met lichtere gronden slapen de bieten overdag en gaat er loof door verbranding verloren. De opbrengst komt daar laag uit. Een negatieve rol speelt verder de hoge temperatuur. Daardoor wordt het positieve effect van grote hoeveelheid straling (hogere suikerproductie) nadelig beïnvloed.

De huidige opbrengstverwachting is hoger dan het tienjarig gemiddelde (plus acht procent), maar minder dan de record-opbrengst van vorig jaar (min vijf procent). De verwachte suikeropbrengst voor Zeeuws-Vlaanderenis 11,9 ton per hectare, voor de Zeeuwse Eilanden 11,7.
:lol:
Afgewezen

Bericht door Afgewezen »

Tóch nog het goede nieuws... :)
refo

Bericht door refo »

MBE schreef:
Petrus schreef:Ik vraag me af hoe iemand in vredsnaam komkommers door z'n str.t kan krijgen..............ik ga ervan over m'n nek...........

Zeeuwse bieten profiteren van het warme weer

BERGEN OP ZOOM - Het warme weer van de afgelopen weken heeft in Zeeland een gunstige invloed op de suikerbieten. In gebieden met drogere, lichtere gronden is de zon juist nadelig. De opbrengstverwachting komt landelijk uit op 10,6 ton suiker per hectare. Vorig jaar was dat gemiddeld voor Nederland 11,1.
Op de lichte gronden is de opbrengst naar verwachting veel lager dan op de zwaardere gronden, die in Zeeland de overhand hebben. Door de grote hoeveelheid straling van de zon kunnen bieten weliswaar extra suiker produceren, maar alleen als er voldoende water is.

Op de zwaardere gronden was dat tot nu toe over het algemeen wel het geval. Daar is de opbrengstverwachting nog hoog. Op veel percelen met lichtere gronden slapen de bieten overdag en gaat er loof door verbranding verloren. De opbrengst komt daar laag uit. Een negatieve rol speelt verder de hoge temperatuur. Daardoor wordt het positieve effect van grote hoeveelheid straling (hogere suikerproductie) nadelig beïnvloed.

De huidige opbrengstverwachting is hoger dan het tienjarig gemiddelde (plus acht procent), maar minder dan de record-opbrengst van vorig jaar (min vijf procent). De verwachte suikeropbrengst voor Zeeuws-Vlaanderenis 11,9 ton per hectare, voor de Zeeuwse Eilanden 11,7.
:lol:
Men moet de dag niet prijzen voor het avond is.
Adorote

Bericht door Adorote »

De meeste berichtgeving is flauwe kul en bezijden de waarheid, maar de komkommertijd komt er weer aan , dus exstra opletten geblazen.En maakt u eigen nieuws door helder en in realiteit na te denken , wat vindt er echt plaats in Kerk en samenleving.
Plaats reactie