inderdaad... met flink veel vette majo :!Oorspronkelijk gepost door Gabrielleen natuurlijk : patatjes..erbijOorspronkelijk gepost door DaphneTomaat, komkommer, appel, sla, saladesmurrie met mosterd en zooiOorspronkelijk gepost door Gabrielleda"s toevallig, ik ook ( en tomaat, paprika, knoflook etc etc.)Oorspronkelijk gepost door Daphne
k heb nog salade gemaakt met komkommer vanaaf![]()
Komkommertijd
God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
Tip,Oorspronkelijk gepost door DaphneTomaat, komkommer, appel, sla, saladesmurrie met mosterd en zooiOorspronkelijk gepost door Gabrielleda"s toevallig, ik ook ( en tomaat, paprika, knoflook etc etc.)Oorspronkelijk gepost door Daphne
Snij ook een blok droge féta door de salade!
Evt. met uitjes en augurk
Hedendaagse bijbelstudie is voor een belangrijk deel het elimineren van theologische contradicties.
:t kan ook nogOorspronkelijk gepost door GianTip,Oorspronkelijk gepost door DaphneTomaat, komkommer, appel, sla, saladesmurrie met mosterd en zooiOorspronkelijk gepost door Gabrielleda"s toevallig, ik ook ( en tomaat, paprika, knoflook etc etc.)Oorspronkelijk gepost door Daphne
Snij ook een blok droge féta door de salade!
Evt. met uitjes en augurk

God said: "Fear not, for I have redeemed you; I have summoned you by name; you are Mine."
- ndonselaar
- Contacteer:
Zeeuwse bieten profiteren van het warme weerPetrus schreef:Ik vraag me af hoe iemand in vredsnaam komkommers door z'n str.t kan krijgen..............ik ga ervan over m'n nek...........
en dat merk je ook in alle krantenberichten...........het ene bericht is nog beroerder dan het andere................
BERGEN OP ZOOM - Het warme weer van de afgelopen weken heeft in Zeeland een gunstige invloed op de suikerbieten. In gebieden met drogere, lichtere gronden is de zon juist nadelig. De opbrengstverwachting komt landelijk uit op 10,6 ton suiker per hectare. Vorig jaar was dat gemiddeld voor Nederland 11,1.
Op de lichte gronden is de opbrengst naar verwachting veel lager dan op de zwaardere gronden, die in Zeeland de overhand hebben. Door de grote hoeveelheid straling van de zon kunnen bieten weliswaar extra suiker produceren, maar alleen als er voldoende water is.
Op de zwaardere gronden was dat tot nu toe over het algemeen wel het geval. Daar is de opbrengstverwachting nog hoog. Op veel percelen met lichtere gronden slapen de bieten overdag en gaat er loof door verbranding verloren. De opbrengst komt daar laag uit. Een negatieve rol speelt verder de hoge temperatuur. Daardoor wordt het positieve effect van grote hoeveelheid straling (hogere suikerproductie) nadelig beïnvloed.
De huidige opbrengstverwachting is hoger dan het tienjarig gemiddelde (plus acht procent), maar minder dan de record-opbrengst van vorig jaar (min vijf procent). De verwachte suikeropbrengst voor Zeeuws-Vlaanderenis 11,9 ton per hectare, voor de Zeeuwse Eilanden 11,7.

Men moet de dag niet prijzen voor het avond is.MBE schreef:Zeeuwse bieten profiteren van het warme weerPetrus schreef:Ik vraag me af hoe iemand in vredsnaam komkommers door z'n str.t kan krijgen..............ik ga ervan over m'n nek...........
en dat merk je ook in alle krantenberichten...........het ene bericht is nog beroerder dan het andere................
BERGEN OP ZOOM - Het warme weer van de afgelopen weken heeft in Zeeland een gunstige invloed op de suikerbieten. In gebieden met drogere, lichtere gronden is de zon juist nadelig. De opbrengstverwachting komt landelijk uit op 10,6 ton suiker per hectare. Vorig jaar was dat gemiddeld voor Nederland 11,1.
Op de lichte gronden is de opbrengst naar verwachting veel lager dan op de zwaardere gronden, die in Zeeland de overhand hebben. Door de grote hoeveelheid straling van de zon kunnen bieten weliswaar extra suiker produceren, maar alleen als er voldoende water is.
Op de zwaardere gronden was dat tot nu toe over het algemeen wel het geval. Daar is de opbrengstverwachting nog hoog. Op veel percelen met lichtere gronden slapen de bieten overdag en gaat er loof door verbranding verloren. De opbrengst komt daar laag uit. Een negatieve rol speelt verder de hoge temperatuur. Daardoor wordt het positieve effect van grote hoeveelheid straling (hogere suikerproductie) nadelig beïnvloed.
De huidige opbrengstverwachting is hoger dan het tienjarig gemiddelde (plus acht procent), maar minder dan de record-opbrengst van vorig jaar (min vijf procent). De verwachte suikeropbrengst voor Zeeuws-Vlaanderenis 11,9 ton per hectare, voor de Zeeuwse Eilanden 11,7.
: