-DIA- schreef:hervormde schreef:En daarom hebben wij in het heden van genade ook de stem van Zijn Woord ontvangen.
Goed, je was zo het lijkt, geen vriend van ds. Mallan.
Maar Zijn Woord is door zijn mond helder verkondigd.
En dat Woord is een eeuwigblijvend woord.
We moeten de mensen niet vergeten die ons Gods Woord hebben verkondigd.
Gedenken, herdenken is niet verkeed, ik denk juist dat het Bijbels is dat
we die mensen niet vergeten, en het Woord wat ze spraken.
Dat is toch wel iets anders ale heiligenverering, dacht ik zo.
Laten we dan proberen om alsnog te luisteren wat hij spreekt, nadat hij
gestorven is.
Dia, zoals we een beeld van God kunnen maken in ons hart wat niet naar de Schrift is, zo kan dit ook gebeuren met de verkondiging van Woord. Er is niet één predikant te vinden die niet dwaalt in één of ander gedeelte van zijn verkondiging. Anders zouden we als God zijn.
Dus hij heeft Zijn Woord verkondigd. In alle gebrek. En helaas, daarbij moet ik constateren dat het hameren op bepaalde predikanten die het welmenend aanbod verkondigden, nogal eens een grote plaats innam. Predik Christus. Houdt aan. Dat is de roeping.
Vanuit interesse zou ik kunnen besluiten om een boek te kopen die wat over het leven van ds. Mallan schrijft. Maar niet van de hand van de hagiograaf Mastenbroek.
De gekozen woorden waardoor hij laat horen hoe zwaar het allemaal wel niet was, zijn koren op de molen van een deel van 'bevindelijk Nederland'. Dat geeft de koopcijfers in crisistijd een impuls. Laat Mastenbroek een deel van de opbrengst afzonderen voor de zending.
Een reactie op Anker: kan de HEERE door dit boek geëerd worden? Als het dezelfde toonhoogte heeft als de recensie van het boek van Golverdingen niet. De HEERE wordt niet geëerd door staande op de puinhopen van de kerk in Nederland jouw breuk als Gods werk te verkondigen.